obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
ook poortproblemen met een NAS
paul99
Ik weet dat er al veel topics zijn over poorten openzetten en forwarden, maar ik heb geen antwoord kunnen vinden.

Ik wil mijn NAS kunnen bereiken via ftp. Ik heb een Davolink 201AMR

Gisteren (thuis) poort 8008 geforward naar mijn NAS. Via een externe proxyserver gecontroleerd: het werkt, mappenstructuur is zichtbaar!
Vandaag op mijn werk geprobeerd: tijdens het verbinden -> connection: ok -> user: ok -> password: ok -> PORT fout 500 . Geen idee....
Nu thuis aan het proberen en nu is de poort niet eens meer open! Hoe kan dit nou weer? Forwarden opnieuw uitgevoerd, router opnieuw opgestart, niks......

Tele2 helpdesk ondersteund alleen een standaard internetverbinding dus daar heb je ook niks aan.

Hoe krijg ik mijn poort weer open?
Gewijzigd door cornfed op 08 april 2010, 13:27
 
cornfed
Waarom poort 8008?
De standaard poort is 21.

Thuis moet je ook gebruik maken van een proxy.
Anders kan je niet testen of het werkt.

En kijk eens na of het ip adres van je NAS gewijzigd is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
paul99
Ik heb poort 8008 verzonnen omdat ik liever niet poort 21 opzet ivm de standaard poortscans. Ik heb trouwens ook poort 21 nog even geprobeerd en dan werkt het ook niet.

Het ip-adres van mijn NAS is niet gewijzigd. Ik kan met het lokale IP-adres (192.168.1.7:8008) prima (lokaal) verbinding maken. Als ik op mijn werk test of de poort open staat krijg ik hetzelfde resultaat. Dicht dus.

Mijn WAN: xx.xx.xx.xx . Als het erg onverstandig is om dit hier te melden hoor ik het graag.
Gewijzigd door cornfed op 08 april 2010, 10:56
 
cornfed
Ja, het is onverstandig om je WAN ip openbaar te maken.
Ik heb dat ook al veranderd.

Voer eens een reset van de router uit.
Dat helpt soms wel vaker eens.

En hoe heb je de poorten geopend?
Virtual servers, port triggering of DMZ?
Gewijzigd door cornfed op 08 april 2010, 11:00
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
paul99
Bedankt

Ik heb 2x stekker van de router eruit gehaald om hem opnieuw op te laten starten. Dat is voldoende toch? Als ik een reset to default doe, moet ik dan daarna nog iets configureren om mijn netwerk, telefoon en tv weer aan de praat te krijgen, of wordt de instelling vanaf een Tele2 server gehaald?

Ik heb in mijn NAS poort 8008 (standaard idd 21) toegewezen als FTP-poort. Ik heb bij virtual servers de routerpoort 8008 doorgelust 8008 op mijn NAS.

Het gekke is dat het gewerkt heeft. Kan het zijn dat mijn 10-tallen pogingen van gisteren een beveiliging van Tele2 heeft getriggerd?
 
kobus1960
Zou weleens goed kunnen dat de grote storing van gisteren invloed had.
Alles was door de war of plat.
Probeer het vandaag nog eens, en laat even weten of het nu wel lukt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
paul99
op dit moment nog steeds niets. Mijn ftp-client komt er niet in en als ik via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ mijn poort controleer schijnt deze nog steeds gesloten te zijn.
 
cornfed
Probeer via de verzonken INIT knopje achterop de router een fabrieksreset te geven.
Je moet dan wel alle poort en wlan instellingen opnieuw ingeven.

Geef je NAS een vast ip adres.
Neem een hoog adres zodat je niet dwars zit met de DHCP server (192.168.1.150 bv).
Doe met dat adres de poort forwarden in Virtual Servers.
Test intern via 192.168.1.150:8008 of het werkt.
En dan via een proxy of het ook extern werkt.
Eventueel kan ik ook even kijken (je WAN ip heb hier nog staan).


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
paul99
Ok. Router terug gezet naar factory defauft door init te gebruiken.
wlan opnieuw ingesteld,
NAS op 192.168.1.150 gezet
lokaal 192.168.1.150:8008 getest: werkt prima
op de router in virtual server poort 8008 doorgelust naar poort 8008 op 192.168.1.150
via proxy mijn WAN getest: nog steeds geen verbinding mogelijk
router herstart, nog steeds niet gelukt

nog tips?

@Cornfed, zou je eens kunnen kijken?
 
cornfed
Ik kan wel je router pingen, maar bij FTP krijg ik geen reactie.

Weet je zeker dat je alles correct hebt ingevuld bij Virtual Servers?
Eventueel een screenshot van de instellingen zou helpen.
Dit is wel de laatste mogelijkheid waarom het niet zou werken.





Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ook poortproblemen met een NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ik heb Poortproblemen met e-mule etc Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 10 05 jun 2010
Advertentie