obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld wijzgingen in de voorwaarden hier. Zijn het verbeteringen of verslechteringen. Kan ik nu opzeggen?
 Onderwerp afdrukken
Poort 25 gaat dicht
mmoreice
Hallo, ik werd eergisteren gebeld door een medewerker van Tele2 dat binnenkort poort 25 dicht gaat. Tele2 had gezien dat ik poort 25 gebruik (ja inderdaad, ik heb een mailserver). Omdat veel gebruikers niet voorzichtig omgaan met hun computer en deel van een botnet worden was Tele2 aan het inventariseren wat hun klanten ervan vinden als de SMTP poort dicht gaat.

Ik vrees dat de gemiddelde klant hier geen problemen mee heeft (is maar net hoe je de vraag stelt . . . Kan je behoorlijk suggestief doen, en dan zal 99% geen problemen maken).
Ik kijk uit naar mijn brievenbus, want het zou schriftelijk bevestigd worden als het zover is. In mijn situatie is dit een behoorlijke wijziging van de voorwaarden indien Tele2 dit doorzet. Kan ik per direct opzeggen?

Medewerker probeerde nog een "ja geen probleem" los te krijgen. Hij vertelde dat ik de mail van mijn server mag relayen via de mailserver van Tele2. Ja dat begrijp ik, maar ik heb dan wel een SPF probleem met mijn domein - en mails van mij afkomstig zullen in de toekomst dan vaker als nu in spamfilters terecht komen.

Ben benieuwd naar jullie mening hierover!
 
cornfed
Wat jij daar meldt is nieuws!
Op zich begrijpelijk dat Tele2 poort 25 dichtgooit.
Er zijn ook hoop meldingen geweest van leden die op een mail blacklist staan.

Terugkomend op je vraag.
Als daadwerkelijk de voorwaarden gaan veranderen, kan je inderdaad gaan opzeggen.
Alleen weten we nu niet of dat gaat gebeuren.
Het kan zo zijn dat Tele2 dit invoert zonder die voorwaarden te veranderen.
Dan wordt het een moeilijkere zaak.
Tele2 zou zich soepel moeten opstellen in deze zaak.
De meeste klanten hebben inderdaad geen last ervan, maar bij sommige klanten is het een belangrijke belemmering.

Het is dus afwachten wat precies gaat gebeuren.
Gewijzigd door cornfed op 09 april 2010, 14:05
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mmoreice
Ga wel zien of dit inderdaad gaat gebeuren. ben wel erg benieuwd of er meer mensen gebeld werden door Tele2. het gebruik van een eigen server is door Zonnet/Versatel destijds enorm gepromoot. Ze waren dan ook de grote concurrent van KPN die het destijds al niet ondersteunde, en hebben hierdoor wellicht een aantal loyale klanten binnengetrokken.

Als dit erdoor komt ga ik zeker proberen mijn abbo per direct te beëindigen. Contract loopt nog wel een jaar, maar met mijn historie van 6 jaar mag het denk ik geen probleem zijn (hoewel de meningen daarover verdeeld kunnen zijn). De grote vraag is dan alleen: wie wordt mijn nieuwe provider? KPN / Ziggo hebben de smtp-poort dichtzitten. Van partijen als BBned e.d. weet ik het niet. Ben benieuwd of iemand een goed idee heeft? Thanks!
 
Plompie
Bij KPN staat nr 25 al een hele tijd dicht. Mijn Hosting provider heeft toen een andere poort op de mail server open gezet. Andere mogelijkheid is nog om via SSL te gaan werken, die gebruikt std een andere poort.

Wat je ook kan doen is server van Tele2 opnemen in je SPF record en die gaan gebruiken, ben je ook van het probleem af.

Succes!
 
mmoreice

Quote

Wat je ook kan doen is server van Tele2 opnemen in je SPF record en die gaan gebruiken, ben je ook van het probleem af.


Dank je. Ja, dat is een goede tip. Je krijgt dan van de spamfilters wel wat extra credits, het is echter niet voldoende indien de mailserver van Tele2 op een blacklist terecht komt.
 
cornfed
Zit je al jaren bij Tele2?
Dan kan je maandelijks opzeggen.
Tenzij je een nieuw contract bent aangegaan, natuurlijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bill
Dit is nu een mooi punt om mee te nemen voor de Tele2 Gebruikers Groep Vertegenwoordigers tijdens overleg.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mmoreice
*zucht* en de schriftelijke bevestiging is een feit.
Link naar de website waar dit verhaal staat: http://www2.tele2.nl/klantenservice/d...enpoort25/

Staat in het verhaal dat dit geen wijziging van de voorwaarden is volgens Tele2. Ik hoor graag de mening hier.

Groet, MmoreIce
Gewijzigd door cornfed op 05 mei 2010, 01:26
 
cornfed
Tja, weinig keuze.

Poort 25 dichtgooien is geen expliciete schending van de algemene voorwaarden.
Voorts kan je om een uitzondering vragen aan Tele2 om toch gebruik te blijven maken van poort 25.
En daardoor staat Tele2 sterk voor de rechter of geschillencommissie als persé onder het contract uit wilt.
Gewijzigd door cornfed op 05 mei 2010, 01:43
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
itisi-5
Hier ook de brief gehad, nu weet ik niet helemaal zeker of dit ook voor mij ook geldt.
Ik maak gebruik van de Versatel relay smtp server met smtp authentication met mijn gebruikersnaam voor m'n emailserver.
Kan iemand dit bevestigen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 25 gaat dicht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
usb poort Aminet530 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 3 22 sep 2014
Tele2 mailbox gaat veranderen Algemeen : 27 29 jul 2014
poort openen voor xbox360 Algemeen : 14 10 mrt 2013
Advertentie