obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Glasvezelvariant Tele2
wavestrider
Ik zie dat tegenwoordig ook Glasvezelinternet wordt aangeboden op de Tele2-site (natuurlijk alleen als glasvezel aanwezig is voor de eindgebruiker). Heeft iemand hier al ervaring mee? (snelheid volgens site 60Mb). Hoe is de Tele2-HDTV hiermee te integreren?. Hier in Lansingerland begint het glasvezelgebeuren ook al een beetje te leven en worden er voorlichtingsbijeenkomsten gehouden om de interesse te peilen.
Listen! There's music in the air
 
cornfed
Er is een heel subforum gewijd aan VDSL.
Overigens is Fiberspeed geen glasvezel. De naam is dan ook niet bijster gekozen door Tele2..Cool
Het is een VDSL aansluiting. Een snelle variant van ADSL.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Ter aanvulling, glas tot de wijkcentrales, vandaar koper naar de klant.
Dit tot een maximum van 1200 meter. Zit je verder, kom je niet in aanmerking.
Verder is 51 % van de geboden TOT 60 MB voldoende voor Tele2 om de verbinding
acceptabel te noemen, dit wordt bij de verplichte aflevering door monteur gecheckt.

Ik mag idd zeker niet mopperen over de snelheid

787687579
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
wavestrider
Bedankt voor de info. Heel verhelderend allemaal. Ik begrijp dat de aanleg van een glasvezelnet in een gemeente geen gevolgen heeft voor de Tele2-IPTV en dat verdere topics in het Glasvezelforum te vinden zijn.
Listen! There's music in the air
 
cornfed
Als er in je gemeente glasvezel wordt aangelegd naar de huizen toe, is inderdaad geen sprake van VDSL.
Er is dan een initiatief van Glashart of zoiets dergelijks met een provider die het internet, tv en telefonie gaat leveren.
Of Tele2 daar een rol in kan/mag spelen is mij onbekend.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
wavestrider
Ben inmiddels naar een voorlichtingsavond geweest. Het gaat voorlopig om een onderzoek van Glashart om te proberen minstens 40% van de aansluitingen (in Lansingerland) zover te krijgen dat men uitspreekt glasvezel te willen. Anders begint men er gewoon niet aan. Zal er toch wel van komen denk ik gezien de hele glasvezeltrend van tegenwoordig. Er zijn momenteel twee providers aan bod: KPN Glasvezel en Lijbrandt ("powered by Glashart" die ook het analoge pakket erbij doet voor de parallelle ontvangst). Het net zou ook toegankelijk moeten zijn voor andere providers (nu ook al Edu.... - de juiste naam is me even ontschoten) - Tele2 werd nog niet genoemd. Tele2 zou wel interesse in het net van Almere gehad hebben, maar dat schijnt niet doorgegaan te zijn.Misschien dat iemand op het forum hiervan weet.
Listen! There's music in the air
 
cornfed
Ik weet alleen dat Online daar een proef had draaien.
Maar dat hebben ze weer beƫindigd, voor zover ik weet.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezelvariant Tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie