obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
router niet van buitenaf te benaderen
jeroentje
Ik ben thuis een NAS aan het opzetten en die wil ik soms ook van buitenshuis kunnen benaderen.
Ik fotografeer en het is voor mij soms handig dat ik elders ook bij mijn beelden kan.

Nu zit ik alleen met het probleem dat mijn router (Davolink DV-2020) niet altijd te benaderen is.

Via het netwerk van de buren, wat ik even 'geleend' had > zero resultaat
Via internet vanuit de studio > zero resultaat
Een vriend die ik later via MSN sprak en hem het IP met de poort naar de NAS doorgaf > JA, hij wel.

Wanneer ik mijn IP ingeef (niet dat 192.168 gebeuren hoor) dan gebeurd er gewoon niets. Ook niet als ik het juiste poortnummer erbij ingeef.
Voor mij erg vervelend, want het begint voor mij steeds belangrijker te worden om altijd bij mijn beelden te kunnen.

Kan iemand helpen?
 
jeroentje
Yep, inderdaad.
Ik had dat topic al gezien, maar het enige wat daar in staat is een harde reset van de router. Heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik straks wel doen natuurlijk.
 
cornfed
Tja, waarom wil je de router van buiten benaderen?
Je wilt toch op je NAS zijn voor de foto's.
De router staat alleen admin toegang toe van buitenaf met admin rechten.

Heb je de poorten geopend in de router?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jeroentje
Ik wil inderdaad af en toe ook klanten op de nas in kunnen laten loggen. D'r komt een DAM (soort van database) op en die dient bezoekbaar te zijn van buitenaf. Momenteel draai ik ter test mijn eigen site.

Poort 8080 staat open.

Maar buiten het feit welke poorten op staan, ik kom van buitenaf nog niet eens tegen mijn router aan.
Gewijzigd door jeroentje op 20 april 2010, 19:12
 
jeroentje
Ik moet daarnaast ook heel eerlijk zeggen dat ik inmiddels mijn router heb gereset.

Als ik nu op mijn IP kijk, via het netwerk van iemand uit de buurt, dan zie ik mijn site wel gewoon.
Gewijzigd door jeroentje op 20 april 2010, 19:20
 
cornfed
Je server werkt wel. En de poorten staan open.

Als ik inlog zie ik dit:
220 Indy FTP Server ready.
USER anonymous
331 User name okay, need password.
PASS ***********
530 Not logged in.
QUIT


Jij kan alleen via een proxy of via buiten om je eigen server testen.
De router ondersteunt geen NAT loopback.
Als dat wel zo was, had je direct resultaat gehad.
Gewijzigd door cornfed op 20 april 2010, 20:26
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router niet van buitenaf te benaderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Advertentie