obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid ineens omlaag
krisendina
Goeie middag allemaal,

Graag wil ik vragen of iemand op mijn probleem een oplossing weet.
Sinds januarie van dit jaar hebben wij tele2 internet tot 20 mb met bellen. toen was mijn downloadverbinding tussen de 9 á 10 mb. Ook hadden wij toen tv besteld en de decoder is op 12 Februari geleverd mijn download verbinding zag er toen als volgt er uit zonder decoder : 9 á 10 mb
met decoder aan: 6 á 7 mb
met decoder aan plus opnemen : 3 á 3,5 mb
Dit is niet het probleem want hier kon ik mee leveren. In het begin deed de opnamefunctie het maar half. we konden namelijk niks via de tvgids programeren. hier hebben we meerdere malen contact over gehad met tele2. En dit probleem zou worden opgelost naar de update van de decoder op 15 maart jongsleden. rond 18 maart hadden wij contact met tele2 en het probleem was opgelost want de opnamefunctie deed het goed maar hier kwam een andere probleem bij kijken.
Als de decoder nu aan het opnemen is kun je niet een tv kijken wat dat beeld blijft steeds hangen.
na te hebben getest zijn er nu de volgende downloadverbindingen:
decorder uit : 7 mb met een zeldzame peik van 8 mb
decoder aan: 4 mb ( is hoogst gemeten)
decoder aan en opname: 0 á 0,5 mb
Hier over hebben wij dan ook contact opgenomen met tele2 maar die gaven eerst niet thuis de modem kreeg namelijk 9,5 mb binnen en verder iwas het maar ons probleem.
naar veel aan dringen heeft tele2 toch maar een monteur gestuurd deze heeft demodem vervangen en weg was ze weer. Totaal niet gekeken naar het probleem of wat dan ook. Tele2 belde terug of het probleem was opgelost hier aagegeven dat dit niet het geval was een medewerker keek vervolgens in het systeem en gaf aan dat er tot de update van de decoder 11á 12mb verbinding zou moeten zijn hierop hebben wij aangegeven dat wij dat nog nooit hadden ontvangen. hierop heeft tele2 een kpn monteur aangestuurd deze gaf al meteen aan dat de tele2 monteur de modem verkeerd had geinstaleerd en heeft dit vervolgens over nieuw gedaan ook heeft hij meteen de verbinding gemeten hier kwam uit dat de piek verbinding 15 mb was en de stabiele verbinding die binnen kwam 12 mb was. het probleem lag dus bij tele2. deze hebben vervolgens het probleem bij het hoofdkantoor neer gelegd en deze vertelde dat kpn het niet goed doet meten. vervolgens is er vandaag weer een monteur van tele2 geweest om het op te lossen. deze stond meteen in contact met het hoofdkantoor en hier hoorde ik de meest vreemde reactie van tele2 de modem kan de verbinding niet aan ?
ze hadden namelijk op afstand 10 mb naar de modem gestuurd en ook de monteur zag dat er maar max 8 mb binnen komt dit zou dus betekenen dat de modem 10 mb binnen krijgt maar een verlies van 2 á 2,5 verliest bij het uitsturen. dit heeft hij ook zo vermeld aan het hoofdkantoor hun reactie was dus: dan kan de modem de verbinding niet aan.
op de vraag waarom we dan eerst dan wel 9 mb binnen kregen hadden ze geen antwoord.

wie oh wie kan mij hier mee helpen dit moet toch niet kunnen
 
kobus1960
Met wat geluk leest Danielle van Tele2 Webcare dit, en krijg je hulp.
Even geduld dus.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
krisendina
hey kobus1960,

danielle is hier ook al mee bezig maar ook van haar hebben we helaas al 2 weken niks meer van vernomen.
zij is al eerder benaderd over deze problemen en vandaar dat zij hier ook van op de hoogte is
Gewijzigd door krisendina op 22 april 2010, 17:51
 
kobus1960
Ik vrees dat we hier dan niet veel voor je kunnen betekenen. Angry
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Koos heeft gelijk. Het is een gevalletje van tussen wal en schip.

Voor internet en bellen is je snelheid voldoende.
Zelfs voor één stream is dat geen probleem.
Maar twee streams is krap tot te krap. Zelfs met 9 Mbit download.

In feite kan je je PVR (decoder met harde schijf) niet goed gebruiken.
Je kunt beter via de normale decoder kijken.
Die kan maar één stream aan en dan is het geen probleem.
Maar dat moet je samen met Tele2 regelen.
Gewijzigd door cornfed op 22 april 2010, 23:22
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
krisendina
Ik begrijp het vind het alleen vreemd dat het volgens tele2 aan de modem ligt want die zou 9 mb niet aan kunnen.
Ga nu maar even afwachten wat hun oplossing is
 
cornfed
Dat is gewoon leken taal.
Dat zeggen ze alleen, omdat je ze dan niet alles hoeven uit te leggen. Spaart tijd!

De uitleg krijg je wel hier!

Het modem kan zeker veel meer aan. 20 Mbit is geen probleem.
Het punt is dat er niet genoeg snelheid bij jou aankomt.
De afstand tussen centrale en je huis plus de kwaliteit van de lijn verminderen je maximale snelheid. Dat is bij iedereen zo.
Blijkbaar blijft er bij jou thuis er maar 9 Mbit over.

Aangezien nu al meerder testen en monteurs zijn geweest, ga ik er van uit dat er niets meer uit je lijn gehaald kan worden.





Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
krisendina
Dit begrijp ik het vreemde alleen eraan is dat volgens de monteur er een 12 mb verbinding binnen komt dit is door kpn gemeten ook de tele2 monteur die gisteren is geweest verklaard dit het hoofdkantoor zou namelijk het stabiele programma hebben uitgezet waardoor de verbinding anders zou zijn hij vermelde telefonisch dat volgens hun systeem toen 11mb in de modem kwam de reactie dat de modem het niet aankan is dan ook gebaseerd volgens hun op het feit.
dat demodem wel 11 mb binnen krijgt maar zendt maar 8 mb uit de verbinging vanaf de kast is dus redelijk goed.
maar de tele2 modem zendt maar 8 mb naar de pc ( en dan staat de decoder uit)
het verlies zit hem dus in de modem en niet in de bekabeling.
 
kobus1960
Dan blijft er dus de uiteenzetting van Cornfed (die in mijn ogen 100 % juist is) en die van Tele2.
Je probleem blijft volgens jouw uitleg in het modem zitten, welke in bruikleen is gesteld door Tele2.
Je doet zaken met Tele2, niet met dit forum.
Rest dus niets anders dan of een nieuw modem vragen, of Tele 2 je probleem op te laten lossen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Dan zal ik wat dieper er op ingaan.

Tele2 kan elke snelheid instellen in de centrale die men wilt. Max is en blijft 20 Mbit.
Je hebt normaal gesproken een zogenaamde 'open wide' verbinding.
Dat wil zeggen dat men de volle snelheid instelt in de centrale.
Wat van die snelheid nog over blijft bij jouw thuis natuurlijk minder dan die 20 Mbit (afstand en kwaliteit).

Dat systeem heeft een groot nadeel.
Het modem in de centrale en het modem bij jou thuis zullen altijd proberen de hoogste snelheid te halen.
Daarbij wordt de grens opgezocht van een stabiele verbinding.
Er is op elke lijn namelijk ruis en inductie storingen en dergelijke.
Als er teveel storingen zijn, kan je modem de fouten op lijn niet meer aan.

Als een provider dat merkt, kan hij je snelheid lager instellen.
Men wil daarbij de stabiliteit verhogen van je lijn.
En dat is schijnbaar ook het geval bij jouw.

Het probleem zit hem niet zo in het modem, maar in de beperkingen van ADSL techniek.
Je mag niet vergeten dat je telefoonlijn eigenlijk alleen geschikt is voor analoge spraak.
Dat men nu digitale signalen doorheen jaagt, heeft men vroeger nooit bedacht en voor mogelijk gehouden.
Gewijzigd door cornfed op 23 april 2010, 13:05
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid ineens omlaag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
ineens slecht internetontvangst... Algemeen : 7 27 apr 2012
zonnet mail versturen vanaf iPhone 4 werkt ineens niet meer Algemeen : 6 28 aug 2011
Probleem onderbroken kiestoon ineens opgelost Tele2 vaste telefonie via internet (VOIP) : 2 24 mrt 2011
ineens geen mail meer kunnen verzenden van mobiel Algemeen : 1 24 jan 2011
Advertentie