obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Connection lost!!! Alweeeeeeeeeeeeeer.
Dax
Ik heb tele2 onderhand een mail gestuurd, maar ze begrepen het probleem niet en nu moet ik ze morgen bellen.

Ook zijn de pc's bedraad en maak ik geen gebruik van wireless. (enkel voor de laptops)

Bij het pingen van pc--> router over draad en wireless geen verloren paketten. Als ik google of een andere website ping wanneer er meerdere pc's aan staan met msn of torrents, heb ik om de zoveel minuten een verloren paket.

Ik vind het zelf erg vreemd dat dit probleem zich alleen voordoet met het tele2 router.
 
cornfed
Heb je toen je een andere Davolink uitprobeerde ook de stroomadapter verwisseld?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Dax
Onderhand Tele2 gebelt en daar kwam uit dat ze er geen oplossing voor hebben. Het geleverde apparaat is door die fusie van ADSL + TV + telefoon gewoon niet geschikt voor zwaar(veel) verkeer.. De persoon raadde mij dus aan een andere router te gebruiken.. Erg appart aangezien je daarvoor het username en wachtwoord nodig hebt en die kan je alleen verkrijgen door het flashen van je router... Aangezien ze bij de helpdesk daar erg moeilijk over doen.
 
cornfed
Er is een methode om de router te flashen, zodat je de netwerk login te weten krijgt.
Maar alleen met een Davolink kan je telefoneren en tv kijken. Dus dat brengt je niet verder.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
torrentje
Bedenk goed bij adsl heb je altijd problemen wanneer je upload volledig wordt gebruikt. Raadzaam is dus wanneer je p2p programma's gebruikt je ervoor zorgt dat je 1mbit up nooit helemaal vol zit. Het beste is dat je max 60% van je up gebruikt zodat je genoeg ruimte hebt op de upstream.

p2p programma´s gebruiken vaak veel connecties tegelijkertijd wanneer er dus een computer aanhangt wat lekker download via utorrent loopt het modem vast en zal je time outs krijgen.
Raadzaam is dan natuurlijk om het aantal connecties te verlagen zodat het modem niet vollopt.

Je hebt gelijk de davolink is niet echt geschikt om hevig mee te down/uploaden.

Kern van het verhaal hou je up/down stream in degaten en het aantal connecties.
 
Dax
Torrents heb ik standaard maar op 100 connecties staan (heb ook al minder geprobeert) en upload staat op 10kb/s max.
Twee keer msn op het netwerk is al genoeg om ervoor te zorgen dat de router al over zijn nek gaat.
Ook heb ik op elke pc met TCP/IP instellingen het aantal connecties verminderd (als ik me de naam goed kan herinneren)
Gewijzigd door Dax op 23 juli 2010, 00:21
 
kobus1960
Gebruik je Limewire?
Da's drama, probeer eens een GB account van bv. download2day (bovenin het scherm) en kijk
wat er dan gebeurd. Paar euries voor aantal GB's om te testen moet kunnen toch? Wink
Kijk even hier hoe dat soort zaken in te stellen http://www.binaries4all.nl/ , misschien gaat er een wereld voor je open en heb je geen problemen.
Gewijzigd door kobus1960 op 23 juli 2010, 00:39
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Dax
Gebruik geen limewire of andere programma's om te downloaden. Alleen torrents en downloads van bv megaupload.
De rest op het netwerk download niet.
Onderhand ben ik maar opzoek naar een nieuwe ADSL router. Iemand nog aanraders?
 
kobus1960
Als je de davolink helemaal wil vervangen gaat dat alleen zonder telefonie.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Dax
Klopt ja, telefonie en televisie gebruiken we ook niet hier in huis. Dat gaat nog allemaal allemaal apart.
Ik zoek dan ook een ADSL modem/router. Zodat de Davolink de deur uit kan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connection lost!!! Alweeeeeeeeeeeeeer.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
USB connection Algemeen : 2 20 feb 2008
password lost Storing : 2 03 jun 2007
Advertentie