obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Meerdere telefoons aansluiten
Redhead
Mijn ouders hebben sinds 2 weken internet en bellen van Tele2. Hiervoor hebben ze jaren KPN gehad. Het ISRA Punt zit beneden in de meterkast (beneden verdieping) en er zijn doorlussingen (dus een aansluiting voor de telefoon) gemaakt toen het huis gebouwd werd jaren geleden naar de hal, woonkamer en slaapkamer (boven verdieping). Geen enkele doorlussing werkt meer. Signaal komt wel binnen want internet doet het en wanneer je een telefoon aansluit op TEL1 werkt deze ook. Dat is prachtig, maar mijn ouders zijn 65 en 70 jaar en die gaan echt niet telkens wanneer de telefoon afgaat naar beneden lopen. Iemand een idee hoe ik die doorlussingen weer aan de praat kan krijgen?
 
McBeukie
volgens mij kan je maar 1 telefoon aansluiten op het modem, ik weet ook niet of een telefoon splitter werkt. Anders misschien denken om een setje draadloze telefoon met 1 basisset en 2losse sets of iets dergelijks.
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie
 
cornfed
Er kunnen meerdere telefoons aangesloten worden aan het Tele2 modem.
Je moet wel letten op de aansluitfactor. Die mag niet te hoog zijn. De aansluitfactor geeft aan hoeveel stroom een toestel gebruikt.
Aan de onderkant van de telefoon staat de aansluitfactor. Bij hele oude toestellen staat niets.
Bij hoeveel toestellen het teveel wordt, moet je uittesten. De lengte van alle kabels is ook nog een factor.

Ook is het mogelijk dat je installatie thuis niet geschikt is voor het telefoonsignaal van het Tele2 modem.
Maar dan moet je alle telefoon contactdozen aanpassen.
Maar ik zou eerst kijken of niet te veel toestellen zijn.

Als belangrijkste tip kan ik je geven om een draadloos DECT telefoon met meerdere toestellen te kopen en die in te zetten in
plaats van de oude telefoons.
De losse toestellen kan je overal neerzetten zonder bekabeling. Alleen een stopcontact voor de stroom moet in de buurt zijn.
Alleen de basisunit komt bij het modem te staan.
En omdat alle toestellen een eigen voeding hebben, hoef je geen rekening te houden met de aansluitfactor.
Gewijzigd door cornfed op 19 mei 2010, 12:22
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cornfed
Als je de oude t-65 toestellen nog hebt, kan je die niet meer gebruiken met het modem/router.
Die moeten erg veel sap hebben om de bel te laten rinkelen.
Plus zij verlangen een vierdraads aansluiting die het modem niet kan leveren.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Redhead
Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik ga met mijn ouders overleggen of ze een DECT telefoon willen aanschaffen. Dat is idd wel zo makkelijk.Smile
 
leeg
Als je een telefoon zoekt die goed samenwerkt met het modem dan kan ik je deze aanraden..
Siemens Gigaset SL780
http://www.telefoonshop.nl/product/62...sl780.html

Kost wel wat maar zo een goede kwaliteit.
En bereik door het hele huis.
Sterker nog : een kasje voor naast het modem.
En een losse oplader en telefoon.
Dan zou je alleen boven een stopcontact nodig hebben Pfft
En met wat googlen kom je goedkoper uit,
Ik zelf heb hem besteld bij coolsound.nl
Groet, en veel s6 met de aanschaf (mochten je ouders het een idee vinden Grin )
Gewijzigd door leeg op 21 mei 2010, 12:20
 
kobus1960
Deze funtioneert ook perfect, iets goedkoper.Grin
http://www.vergelijk.nl/vaste_telefon...s/cd1552b/
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
leeg
Die is ook mogelijk idd.
Die hebben mijn opa en oma geloof ik Pfft
Ach er zijn zoveel op de markt he kobus Grin
 
kobus1960
hahahaahaaa ja idd, daarom, wij zijn ook al Opa en Oma hier GrinGrin
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meerdere telefoons aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
sateliet ontvanger op modem aansluiten Helpdesk : 2 07 jun 2014
NAS aansluiten op modem/router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 mei 2014
Problemen met aansluiten van internet Storing : 17 19 dec 2013
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie