obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
wifi printer op modem aansluiten
poppentje
Ben sinds kort ook lid van de club, maar na de eenvoudige installatie van het modem van tele2 en het draadloos maken van de modem, doet mijn wifi printer het niet meer draadloos (wel via usb, maar dat wil ik nietSmile Bij mijn vorige provider "online" deed ie het prima. Nu vermoed ik dat het met de beveiliging te maken heeft en heb ik de modem open staan, maar dan lukt het ook niet. Vervolgens een wireless network test op mijn printer (HP Photosmart C4380) uitgevoerd en die zegt dat mijn printer niet is geconfigureerd om draadloos te werken, maar ik heb de printer al opnieuw geinstalleerd en wanneer ik hem draadloos wil installeren kan die hem niet vinden, dus ik kan hem alleen maar als usb installeren. Is er iemand die weet hoe dat moet met de draadloos modem van tele2. Alvast bedankt
 
cornfed
Stel eerst een beveiliging in van de WIFI signaal.
WPA2 met AES sleutel is het veiligste.
Schrijf de netwerksleutel op een blaadje papier.

Via de installatie CD kan je de printer geschikt maken voor WIFI.
Verwijder wel altijd de oude USB printer. Die is toch niet meer nodig.
Als je een verse install doet kan je gewoon de instructies volgen van de setup programma.
Tijdelijk is dan wel een USB verbinding nodig tussen pc en printer. De printer moet immers weten hoe het netwerk eruit ziet.
Als tijdens het installatie proces gevraagd wordt om de sleutel, kijk je op het blaadje papier welke dat is.

Als je de printer al geïnstalleerd hebt voor WIFI bedrijf, kan je via de dezelfde installatie CD direct de WIFI instellingen wijzigen in de printer. Daar is ook tijdelijk een USB kabel voor nodig.
Gewijzigd door cornfed op 01 juni 2010, 00:15
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
poppentje
Dat heb ik al geprobeerd, maar wanneer hij een wifi printer zoekt, bij het installeren dan kan hij hem niet vinden. De stroom staat er dan op en ik heb het geprobeerd met en zonder een usb kabel. Uit nood heb ik hem toen maar usb geinstalleerd en toen kon die hem wel vinden.
 
cornfed
Heb je de aanwijzingen letterlijk gevolgd van het installatieprogramma?
Eerst zoekt hij via WIFI naar de printer. Logischerwijze kan hij hem dan ook niet vinden.
En dan moet je de printer aankoppelen aan je pc via USB.
Daar wordt specifiek aangegeven.

En staat ook WIFI aan op de printer? Blauw lampje moet aan staan.
Gewijzigd door cornfed op 01 juni 2010, 14:43
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi printer op modem aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie