obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
aansluiten modem op is/ra
djrdj
Enkele dagen geleden mijn alles in 1 pakket ontvangen en vandaag om 19:00 was de lijn opgeleverd.
Heel vrolijk alles aansluiten (type 2 isra verbinding) modem aangezet en volgende lampjes gaan branden:

Power: constante Groen of Geel (licht kleurenblind. maar vriendin zegt geel)
Status: Groen knipperend (tijdens een reset eerst snel knipperend daarna iets langzaam knipperen)
DSL: Constante Rood
verder geen andere lampjes aan behalve wifi.

stappen ondernomen:

isra punt verwijderd uit de muur: de kleuren die aangesloten waren : Doorzichtig / Zwart.

verder heb ik de volgende kleuren nog:

2maal rood
2maal blauw
2maal geel
2maal groen
en een Doorzichtig / Wit (om elkaar heen gewikkeld)
en een dikke grijze

heb zo een beetje alle mogelijkheden geprobeerd maar geen van de lampjes tonen enkele verandering.

iemand toevallig een idee?

en weet iemand of het DSL lampje rood word zodra er idd niks gevonden is (ik zou zelf juist denken dat hij totaal niet op zou lichten)

ik heb tevens via netwerk in het moden gekeken en daar geeft hij bij adsl FAIL aan.
Gewijzigd door djrdj op 03 juni 2010, 21:50
 
Massa
probeer eens aan te sluiten op rood/blauw. En als het niet werkt de helpdeskbellen dan sturen ze wel een kpn monteur die komt dan met zijn metertje kijken op welke ader het zit.
 
kobus1960
Indien je een doehetzelfpakket hebt besteld, zonder monteur, kan het wel even gaan duren
alvorens je aan de beurt bent. Rood/blauw idd, óf wit/groen proberen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Welke ISRA heb je precies?

stekkerdoos

Is er niet ergens een ander kastje wat je werkelijke ISRA is? Meterkast, kruipruimte, kelder, gemeenschappelijk meterkast.

Het is normaal dat het DSL lampje rood brand als het modem geen signaal vindt.
Gewijzigd door cornfed op 04 juni 2010, 00:51
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
djrdj
de 3de (waar je de 4 gaten in hebt).

meterkast zit niks heb de aansluiting in de woonkamer. (alle verbindingen van het flat gaan via een "goot" aan de buitenkant van het flat naar boven en dan rechtstreeks door de muur van elke verdieping)

kruipruimte heb ik niet (ja of je moet mn 9 andere onderburen meerekenen :p. woon in een flat 10 hoog)

in de kelder is alleen een fietsenkelder.
 
cornfed
Rood/blauw of oranje/wit zie vaak je als combinatie.
Een andere kleurencombinatie zou ook kunnen.

Je moet wel enkele minuten wachten tot je de volgende combinatie uitprobeert.
En altijd kortsluiting proberen te voorkomen. De lijn gaat dan automatisch enkele minuten down.
Gewijzigd door cornfed op 04 juni 2010, 10:49
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
djrdj
hier trouwens een snelle foto van de draden die ik heb.

oorspronkelijk zaten de 2 kabels aan de rechterkant van de foto (doorzichtig op a + zwart op b ) aangesloten. of dit ooit heeft gewerkt geen idee want ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de telefoonaansluiting in mijn woning.

hpim1679u
Gewijzigd door djrdj op 04 juni 2010, 11:17
 
cornfed
Gewoon geduldig uitproberen.

Het is definitief je ISRA. Ik zie de dikke blauwe hoofdkabel.

Als het niet lukt, moet je toch bellen met de helpdesk.
Er kan altijd is mis zijn met je aansluiting buitenshuis.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Dat alle kleuren dubbel zijn kan erop wijzen dat je nog een aansluiting in huis hebt.
Komt dus een kabel binnen, vervolgens wordt er nog een kabel inpandig doorverbonden naar een
ander vertrek. Dat gebeurt tijdens het aansluiten van de contactdoos.
Ik zou de eerder genoemde kleurencombinaties even proberen.

Ben je in het bezit van een goede multimeter, kan je tussen de genoemde combinaties meten.
Zo rond de 0,1 Volt, dan heb je de combinatie die het zou moeten doen.
Ben je een leek, overlaten aan deskundige, het is achter de komma werk.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten modem op is/ra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie