obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Verschillende vragen
cornfed
Hoe ver zit je van de centrale?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
helldaddy
Volgens speedtest.nl is het 1835 meter. Volgens Tele2 verder. Als ik die grafiek volg op speedtest dan moet ik, als ik naar mijn waarde kijk, ongeveer 3 tot 3,5 km van de centrale afzitten. Maar ik weet waar die staat, en dat zal hemelsbreed,rond 1 km zijn, dus ik denk door de straat heen zo een 2 km. Als we heel veel nemen 3 km dan zo je volgens de grafiek uitkomen op 6 Mb/s. Grappig want dat is wat ik bij mijn vorige ADSL provider ook gehaald heb. Alleen de ping lag zo tussen 10 en de 20 nu op een normale dag 50....... En het was stabieler, ik werd niet iedere keer gedisconnect. Maar donderdag bellen ze weer, denk dat het wel een monteurtje word, en die zal dan ook wel niks kunnen vinden, want het gaat hier ook niet fout. Het gaat bij Tele2 mis, want bij XS4all haalde ik wel 6 Mb/s.
 
cornfed
Wat zegt BBNed? http://pcdb.bbned.nl/
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
helldaddy
LOL, BBned vindt dat die centrale 6500 meter verder op staat. Dat is 6,5 KM. Die centrale staat toch echt 1 km verder, meer niet.
Maar nogmaals waarom haal ik dan wel bij XS4all, 6 Mb/s? Dat is het enige wat ik vraag, een goede stabiele verbinding. Ik weet dat 20 Mb/s theoretisch is, zou mooi zijn maar hoeft niet. Als ik inderdaad die 6 Mb/s ben ik tevreden, maar die ping zou minimaal de helft kunnen worden en graag ook, als ik een keertje radio zit te luisteren, niet iedere keer gedisconnect worden.

Maar waar zit het verschil, bij BBned vindt men dat de centrale staat op 6,5 KM en bij speedtest staan ie 1,8 KM. Waar is die 5 KM kabel?
Want zo is het natuurlijk makkelijk rekenen, als je wel goed internet hebt, moet je kijken bij speedtest, en als je verbinding waardeloos is kijk je bij BBned. Ehmmm...... Zo kun je altijd praten in je eigen voordeel als Tele2. Ik neem aan dat het de zelfde kast betreft, n.l. die van KPN??

Daarom, ik heb liever een stabiele verbinding die draai op 6 Mb/s als een instabiele die soms wel eens de 20 haalt!!!

UPDATE:

Nog even opgezocht de centrale van staat in postcode gebied 6681VT, ik woon in 6685AM. Als ik google.maps neem zou dat 2,8 km zijn. Gewoon over de weg, ik neem aan dat dit ongeveer de zelfde afstand is als de kabel. Als je dan de tabel neemt http://www.speedtest.nl/adsl/default....oek+%3E%3E en daar bij 3 km kijkt kom ik uit op 6 Mb/s. En dat is exact wat ik bij XS4all had. en niet deze crappie verbinding.
Gewijzigd door helldaddy op 13 juni 2010, 12:23
 
cornfed
Dan is 6 Mbit wel realistisch. 20 Mbit wordt zelden gehaald.
Als je de huidige snelheid te laag vindt, moet je bellen met Tele2.
Je zit bij de laatste meting wel dicht bij de 6 Mbit.
Tele2 zal vermoedelijk het verschil te klein vinden om de lijn na te laten kijken door een monteur.

Maar wie niet waagt, die niet wint.
Gewijzigd door cornfed op 13 juni 2010, 12:58
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
helldaddy
ehhm ik betaal wel voor 20 Mb/s mogen ze daar er ook wat aan doen om het maxiale eruit te halen. Het gaat me ook niet erom om die 20 Mb/s te halen, maar zo als ik al eerder vertelde om een degelijke stabiele verbinding.

En dat bellen, dat weet je denk ik zo langzamerhand wel. Daar zitten denk ik mensen die nog minder verstand van een PC hebben als ik.Wink Dus ik wacht wel af tot donderdag, tot Danielle weer gebeld heeft en dan zien we wel weer. En als daar geen bevredigend antwoord op komt, dan is het aan het einde van het contract afgelopen en ga ik fijn weer terug naar XS4all. Die kunnen het wel leveren, dus.
 
kobus1960
Je betaald TOT 20 Mb, daarbij zijn de modems ingetrained tot op 15 Mb.
Verder is de loop van de kabel richting jouw huis alleen te bepalen door een exacte meting.
Ik heb hier in het dorp afstanden af zien leggen van 500 m hemelsbreed in kabellengte van 5 Km.
De infratechnisch goedkoopste oplossing wordt gekozen, niet de kortste.
Maar je behaalde snelheid is niet best, laat dat helder zijn.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
helldaddy
Ik denk, maar misschien zit ik verkeerd, dat als bij de BBned er 6500 meter en bij speedtest er 1800 meter neerzet er ergens iets niet klopt. Stoppen ze 5 km kabel op de rol in de grond? Anders kan ik dit niet verklaren. Er loopt 1 weg naar dit dorp en hoe dat men het ook wil doen, daar loopt ook die kabel. Dit kan niet anders. Kan me voorstellen als je verschillende wegen heb dat je het wel eens mis kan hebben, maar hier niet.

Dat ik ook geen 20 Mb/s haal heb ik hier al menig keer gezegd, maar dat is ook mijn insteek niet, dat vraag ik ook niet. Mijn vraag is stabiel internet met goede ping en geen disconnect iedere keer. Is dat te veel?

Ook snap ik dat er soms wel eens meer kabel ligt als nodig of dat er een onlogische weg genomen word, maar ik heb dit allemaal wel gehaald bij XS4all, waarom kan dat nu dan niet? En kijk eens naar het verschil in afstand, daar zit 5 KM tussen................. Zo is het wel makkelijk voor Tele2, als je hun snelheid niet haalt moet je de test van BBned aanhouden, want dan is de kabel te lang en anders mag je die van Speedtest gebruiken.

Even ter verduidelijking, dit was gisteren middag. Kinderen niet thuis dus ik de enige met de PC aan en geen downloads aan:

846014637

Dit is als iedereen (3) de PC aan heeft:

846922610

DUSSSSSSSSSSS.............................................. Dat is wat ik veranderd zou willen hebben.
Gewijzigd door helldaddy op 14 juni 2010, 15:41
 
helldaddy
Zo vandaag moet als het goed is, Tele2 weer bellen, nadat ik alle kabels vervangen heb en zo kort zijn dat je bijna in de wijkcentrale zit Smile
Eens kijken wat er nu gaat gebeuren, vanmorgen nog een keer gemeten zie hieronder:

850155365

Houdt jullie verder wel weer op de hoogte. Het vorige belletje met Danielle was al meer dan ik ooit heb gehad daar op de klantenservice.
 
helldaddy
Na de hele dag wachten zelf maar weer gebeld, je snapt het al niemand gebeld zoals gewoonlijk.
De eerste keer dat ik iemand aan de telefoon gooide naar 10 min de hoorn er weer op, ik kreeg weer alle vragen draadje te lang, draadje te kort.........
Weer een keer gebeld, vreemd genoeg kreeg ik een aardige meneer aan de telefoon, alle vragen beantwoord. Hij kwam tot de conclusie dat ik op minimaal 10 Mb/s zou moeten zitten. Deze heeft de wijkcentrale gereset, en hij zou ook een monteur naar de centrale sturen. Mocht alles in de centrale alles in orde zijn, komt de hier aan huis langs om de lijn na te kijken van thuis naar de centrale. Ook is afgesproken dat ik de periode dat ik slecht internet heb, een vergoeding zou krijgen........

Nou breekt me toch echt de klomp, mocht dit alles waar zijn en kloppen dan weet ik het ook niet meer. Is dit echt Tele2 waar ik mee gebeld heb, en waarom kan dit niet de eerste keer?

Wordt vervolgd, dit zou binnen 2 werk dagen allemaal geregeld moeten zijn.

Voor reset wijkcentrale

18487899
848938707

Na reset wijkcentrale

18946512
850565699

Dus er zit schot in, nu op naar de 10 Mb/s
Gewijzigd door helldaddy op 17 juni 2010, 18:13
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verschillende vragen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vragen over Tele2 Algemeen : 13 26 jan 2012
verschillende vragen Algemeen : 2 19 mrt 2011
Vragen, antwoorden en de ZOEK functie Algemeen : 1 04 aug 2010
Vragen over draadloos modem Algemeen : 18 01 mei 2010
Vragen mbt Tele2 internet+bellen+tv Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 6 09 mrt 2010
Advertentie