obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Verschillende vragen
cornfed
De reset is al een verbetering.

Je moet gewoon vasthoudend zijn met Tele2.
Als je niet of slecht geholpen wordt moet je gewoon neerleggen en opnieuw bellen tot je wel geholpen wordt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
helldaddy
Nog even een update, na 18.00 uur belde Tele2. Dus ik was te vroeg.

Maar nog even een vraagje. Ik heb even een ander modem aangesloten hier. Als ik dit goed lees staan we hier ingetraint op 5.5 Mb/s??

Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 896 / 5504

Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 22.5 / 44.0
Noise Margin (dB) up/down = 6.0 / 7.0

Graag als iemand hier verstand van heeft antwoord......:)
Gewijzigd door helldaddy op 17 juni 2010, 20:13
 
kobus1960
De Davolinks zijn ingetrained op 15 Mb.
Datgene wat je nu ziet komt ongeveer overeen met de laatste speedtest na de
wijkcentrale reset.
Gewijzigd door kobus1960 op 17 juni 2010, 23:54
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Attenuation down wijst op een afstand van 3,1 kilometer.
De upload zou wel iets hoger moeten zijn.

Puur theoretisch kan je maximaal 7/8 megabit download verwachten op die afstand.
Je zit er een stukje onder. Zeer waarschijnlijk heb je last van overspraak op je lijn.
Daarom haal je niet de ideale intrainwaarde.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
helldaddy
Het vervolg:

Monteur vanmiddag geweest, hier thuis binnen alles o.k. Centrale alles o.k. 15 Mb/s. Verdeelkast hier in de straat 9 - 10 Mb/s ook nog goed.
Van die kast tot hier heel veel verlies. Maar gelukkig had ik een 4 aderige kabel, dus even over zetten naar de 2 andere kabels en hoppa : niks.
Dode lijn waarschijnlijk kortsluiting, dus weer terug naar de oude aders. Gelukkig wel telefoon maar weer die crappie snelheid van eerst.
Nu gaat het bedrijf hun bevindingen doorgeven aan KPN en ik neem aan Tele2. Daarna hoor ik het wel weer. Nieuwe kabel Angry

Dus wordt weer vervolgt.Wink
 
cornfed
Tja, dat ziet er slecht voor je uit.
Ik betwijfel of Tele2 KPN de opdracht geeft om je lijn op te gaan graven.
Bijna altijd is de kosten factor van zoiets bepalend welke strategie Tele2 volgt.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
McBeukie
misschien is een kabelprovider een optie.??
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie
 
helldaddy
Tja, dat is waarschijnlijk zo cornfed, maar we geven het nog niet op. Het is het proberen waard. Misschien dat ik geluk heb, omdat in de kast in de straat wel 10 Mb/s ligt, en de waardes wel heel er veel afnemen naarmate ze dichter bij het huis komen. Want zoals ik al vertelde in de kast ligt wel 10 Mb/s en thuis houdt ik er nog geen 4 Mb/s van over. Dat is wel een boel verlies op zo een klein stukje. Dat vond die monteur ook anders had ie die kabels niet proberen om te steken, zei hij.
Maar we zien wel weer, zou weer gebeld worden door Tele2. Eens kijken of ze nu wel een keertje hen goede kant laten zien.

@McBeukie: Nope, wij zitten in een gebied waar geen kabel is. Althans niet voor internet, wel voor TV. Dus dat is geen optie.
Gewijzigd door helldaddy op 20 juni 2010, 09:53
 
McBeukie
Nou hopelijk dat het goed komt dan , en dat er geen brakke lijn bij jullie in de grond ligt. Maar goed ben benieuwd.

hou ons op de hoogte..Smile
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie
 
cornfed
Inderdaad, Helldaddy. Nog niet opgeven.
Zeker omdat je bij je vorige provider geen problemen had. Dat argument moet je aangeven bij Tele2.
Gewijzigd door cornfed op 20 juni 2010, 14:14
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verschillende vragen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vragen over Tele2 Algemeen : 13 26 jan 2012
verschillende vragen Algemeen : 2 19 mrt 2011
Vragen, antwoorden en de ZOEK functie Algemeen : 1 04 aug 2010
Vragen over draadloos modem Algemeen : 18 01 mei 2010
Vragen mbt Tele2 internet+bellen+tv Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 6 09 mrt 2010
Advertentie