obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Abnormaal traag internet
naarden 4ever
Beste mensen,

Ik heb het 20mbps met telefoniepakket van Tele2. gister heb ik nog lekker online gegamet (wel een lag eens in de zoveel tijd, was ook nieuw voor me maar daar heb ik mee leren leven) normaal had ik nooit lag dus ik vond het al absurd maar goed, had een slechte server kunnen zijn.

echter, vandaag is internetten echt een hel! ik vind het al een wonder dat ik hier op deze pagina kwam, nou hopen dat hij nog verzend. waarom?

vandaag getest:
852769974

toen ik hoorde dat naaldwijk wat betrouwbaarder is, heb ik die ook nog gedaan:
852780606

is inderdaad wel iets sneller, maar nog steeds absurd langzaam. <80km = 400+ ping? dat mag toch niet?
bovendien, voor 20mbps is dit echt heel slecht.
ik gebruik wel een Linksys suprieur bellen systeem, en ik heb een internet switch (en zijn thuis 3 computers op het internet, en het linksyssysteem) daarnaast nog 2 ipod touches en een laptop. dus we zijn redelijk afhankelijk van het internet zeker omdat mijn broertje ook graag online spelletjes speelt... afijn, het moet sneller. heeft iemand een idee hoe het kan zijn dat het zo langzaam is? de computer op de zolder (een kabel van >10m, maar deze computer is <50 cm) heeft een ping van >2s (dus 2000ms) dus daar is het al helemaal geen doen meer op. deze computer is nog fabrieksorigineel, en de computer boven is zelf samengesteld, mocht dat iets uitmaken. mijn postcode is 1411GD in Naarden.

goed, en ondertussen is de pingtest wel gelukt:
19062119

en nog een tweede speed uit naaldwijk:
852794763

pleaaaase help me!

groetjes,

naarden 4ever

EDIT:

en de meest belabberde uitslag tot nog toe, het wordt steeds slechter...

852826616

hoeland duurt het totdat ik van het internet wordt afgesneden?
Gewijzigd door naarden 4ever op 19 juni 2010, 20:00
 
cornfed
Je kan eens proberen of een fabrieksreset iets brengt.
Anders gewoon bellen met de helpdesk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
naarden 4ever
hmm... ik heb niks met dat reetten. ik weet wel dat het dingen kan oplossen, maar ik ben bang dat ik dan zometeen helemaal zonder internet zit. is het veilig?
 
naarden 4ever
na het uit- en aanzetten van het modem (dus geen reset) kreeg iki de volgende uitkomst:

852899540

eerder had ik nog een ping van 77 op capelle a.d. ijssel. nu is de download acceptabel (moet nog steeds iets aan gedaan worden, maar goed) maar de ping blijft echt te hoog. wat kan ik doen naast resetten? dat ga ik trouwens ook maar even doen zo. als jullie niks meer van mij horen, ben ik van het internet afgesloten Smile dan heb ik tenminste een goede reden om naar UPC te gaan Grin

EDIT: goed, vlak na een herstart van het modem heb ik wel altijd voor ­±10 seconden rond de 1,55 zitten, de uploads blijven drama. na die 10 secs/halve minuut is het weer vanouds: de pind gat van 42ms naar de 308 en de downloadspeed en upload zijn weer dramatisch. ligt dit aan het linksys 'phone adapter with router' systeempje?

EDIT2: een nieuwe pingtest gaf een 2,14! 104 jitter, 439 ping en 0% package loss.
Gewijzigd door naarden 4ever op 19 juni 2010, 22:21
 
cornfed
Je moet altijd je snelheid testen via een bedrade aansluiting op de Davolink.
Het is verstandig om alle extra apparatuur af te koppelen van de Davolink tijdens het testen.

Had je vroeger altijd zulke problemen?
Zoals het nu is kan je gerust concluderen dat er ergens iets mis is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
naarden 4ever
ben ik weer!

ik heb dus inderdaad 2 dagen oorlog gehad met tele2. zij vertelden me dat het aan de kabels lag, ik vertelde hun dat dat niet aan de kabels lag, die heb ik volledig doorgemeten, op een 50cm kabeltje gehad, geen verschil (ik zit normaal iets meer dat 10m kabel ver van het modem) (ik zit trouwens altjd op kabel met de gewone desktops) ik heb het modem een nacht uit gehad, toen helemaal niks meer, en nu weer een beetje redelijk:
859336334
hier kan ik mee leven, maar ik betaal voor 20mbps tele2!!!!Sad

EDIT: en de pingtest komt ook goed uit:
19391081

gewoon een ietwat lange storing geweest?
Gewijzigd door naarden 4ever op 25 juni 2010, 19:20
 
cornfed
Dat ziet er nog steeds niet gezond uit.
Dan wordt het tijd dat een Tele2/KPN monteur op pad gaat voor je.
Heeft Tele2 een technische onderzoek ingepland voor je?
Zo niet, dan moet je daar naar vragen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
naarden 4ever
oke, mooi. ik ga eens bellen dan, morgen denk ik (hebben ze zondag's een helpdesk? lijkt me niet eigenlijk...) maar die virtuele helpdeskding zegt alleen maar digitale televisie, nou die heb ik niet, en afstand van IS/RA punt korter dan 2 meter. nu het ik dezelfde test beneden op 50cm afstand (en dus ook met een 50cm kabel...) laten lopen met dezelfde uitslagen. bovendien weet ik dat het niet veel uit mag maken. elektriciteit loopt met ong. 50% van de lichtsnelheid (weerstand is 1,4uOhm/cm, dus dan heb je een erg lage weerstand) dus dat is iets minder als 150.000km/s... nou da's misschien net 1ms meer jitter maar geen ping, da's te kort daarvoor. ook is dus de weerstand te klein om in 20m het signaal zodanig te verstoren dat daardoor de speed omlaag gaat.
dus dat wordt dan bellen enk ik, er zit niks anders op.Smile
 
cornfed
Zolang je upload zo laag zit, is er iets fout.
Waar en wat dat precies is, kan ik niet zeggen van uit mijn stoel..Wink


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
naarden 4ever
ik dacht dat upload altijd 3 tot 4 keer lager was... ben blijkbaar niet anders gewend Wink

maar het is meer dat mijn broertje en ik allebei graag een online game spelen, en ook graag samen, maar ja zodra een van de twee als twede erbij komt, lagt ie compleet. en dan komt punkbuster in actie, vanwege een teleport... en allebei gekicked.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Abnormaal traag internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie