obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Alles gaat verkeerd met de oplevering, geen signaal+medewerking
kobus1960
Dit forum is over het algemeen niet representatief voor Tele2.
Immers, hier komen de "klagers" en slechts zelden de consument met positieve ervaringen.
Complimenten daarvoor Grin
Ook dat mag wat ons betreft veel vaker naar voren komen!!!
Da's een, laten we zeggen, nederlandse eigenschap.

Forum's zoals deze laten bijvoorbeeld door het aantal topic's en gelijkwaardige klachten aardig
zien waar het mis gaat bij bv. Tele2, en bovendien, het helpt de consument.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
brommer1
Vandaag belde Tele2 op of de storing goed op gelost was, wat een goede service.

Mooie stabile lijn ca 16Mbit.
 
cornfed
Tele2 heeft honderd duizenden internet en mobiel klanten.
Als die allemaal iets te klagen hadden konden we het forum dichtgooien wegens constante overbelasting.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
leeg
de site slipt dan vanzelf wel dicht ^^^^^
 
10eke
O wat vervelend! Dit klinkt allemaal zo herkenbaar!

Ik heb 6 weken geleden Tele2 internet aangevraagd omdat er al te veel computers aangesloten zijn op het modem van mijn benedenburen. Ik ging naar Tele2 omdat daar omschreven werd dat er een uitgebreid onderzoek gedaan zou worden naar de mogelijkheid van adsl.

Ik woon zelf op huisnummer 123 C en het onderzoek is gedaan naar 123 (zonder C!). Er is nooit doorgegeven dat het niet mogelijk is op 123 C, alleen maar dat het mogelijk is op 123... Dit heeft iets te maken hebben met gegevens van KPN maar ik heb toch echt een eigen telefoonaansluiting op mijn etage.

Wat nu het probleem is, is dat Tele2 mijn internet gewoon over de lijn van mijn benedenburen hebben gegooid, dus A) ik geen internet heb en B ) de buren ook niet meer... Ook dit zal waarschijnlijk wel weer een fout van KPN zijn, maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd! Er werd aangeboden dat ik voor een klein bedrag (70 euro...) een monteur van Tele2 kon laten komen om mijn telefoon bedrading aan te sluiten op aderpaar 2 van de hoofdaansluiting. Maar daarmee is het probleem niet weg dat de lijn van de benedenburen weer vrij is.

Daarnaast hangt er beneden in huis een prehistorisch telefoonkastje met een heleboel draadjes en geen nummertjes. Totaal zijn er vijf aansluitingen en alles gaat blijkbaar over dezelfde aansluiting! Als ik dit allemaal eerder wist had ik echt geen internet genomen, bij geen enkel bedrijf!

Ik ben er echt klaar mee dat ik zo heen en weer gestuurd word zonder resultaat! Heeft iemand nog een tip? Want ik heb inmiddels al een maand internet waar ik geen gebruik van kan maken!

Tineke
Gewijzigd door 10eke op 18 juli 2010, 09:39
 
kobus1960
Je hebt Tele2 genomen, dat houdt in dat zij het signaal overnemen van KPN.
Ook zou het zo moeten zijn dat je een eigen aderpaar hebt in de hoofdaansluiting van de
serie appartementen, minimaal 2 draden, normaal is 4, dus 2 paar.
In zo'n hoofdkabel zitten er veel meer.
De aansluiting, zeg maar de nutsvoorziening, blijft van KPN
Het probleem lijkt hier te zijn dat die hoofdaansluiting nu gedeeld wordt door Tele2 en KPN.
En dat is shit, want Tele2 en KPN liggen elkaar niet echt in dergelijke gevallen.
Als je een contract hebt bij Tele2 behoren zij mijns inziens de boel correct te leveren.
Je hebt neem ik aan een doe het zelf pakket genomen, dus moet je echt opdraaien voor een
aansluiting door Tele2 zelf, dus betalen voor die monteur, echter, de kans is zeer groot dat
die persoon de boel werkende krijgt.
Zelf iets ondernemen zonder kennis van zaken kan resulteren in signaal verlies voor a t/m ??
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Heb je nu een werkende telefoonaansluiting?
En kreeg je daarvoor een KPN factuur?
Dan heb je een eigen aansluiting en heeft Tele2 de order niet goed ingezet.
Men is de C vergeten toe te voegen aan het huisnummer.

Als het bovenstaande niet van toepassing is, heb je een gedeelde aansluiting.
Dan kan je niet zomaar internet bestellen.
Via de gemeente en post bestaat je huisnummer wel, maar in de lijst van KPN bestaat C niet.
Je moet de aansluiting delen met de buren. Het is niet anders.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
10eke
Ik heb nu mijn modem op de plek van de modem van de buren gehangen (met hun aansluitingen) en daar is inderdaad het internet terecht gekomen! Maar KPN heeft bij het onderzoek niet aangegeven dat de lijn al bezet was door de aansluiting van de buren... En daardoor is hun abonnement nu van de lijn geschopt...

Ik heb nog even de aansluiting beneden in het trappenhuis gecheckt en de hoofdaansluiting is minder oud dan ik dacht (gelukkig). Tele2 geeft aan dat het internet op aderpaar 2 binnen is gekomen en er is in de kast plaats voor 5 paren. Zou KPN de lijn op een ander aderpaar kunnen leveren?

Wat ik wel raar vind, is dat ze dus schijt hebben aan de toevoeging bij een huisnummer. Ze hadden toch gewoon kunnen zeggen dat het niet lukt op C omdat ie voor hun niet bestaat?
 
cornfed
Dan heb jullie definitief een gezamenlijke aansluiting.
Zitten jullie in een voormalig kantoor/winkel of studentenhuis?

Voor KPN bestaat dus geen toevoeging aan het huisnummer.
Als er daadwerkelijk meerdere aderparen lopen, kan je relatief eenvoudig het oude KPN abonnement overzetten naar een ander aderpaar.
Het probleem is echter dat dit een uitzonderlijke situatie is en voor je iedereen duidelijk gemaakt hebt wat er aan de hand is en alle neuzen de juiste kant op wijzen, nogal wat moeite en tijd kost.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
leeuwin1959
Ook ik had de nodige opstartproblemen. Het zou op een vrijdag worden aangesloten. Dat gebeurde niet en die vrijdag avond gebeld, het weekend een paar keer gebeld, dat ging zo nog een paar dagen en uiteindelijk heb ik een aangetekende brief gestuurd dat ik hun in gebreke stelde en met onmiddelijke ingang van hun af wilde. toen kon het ineens wel, het werd een KPN monteur op mij af gestuurd en toen bleek er bij mij thuis én in de wijkcentrale het nodige mis te wezen. Toen had ik binnen een uur na vertrek van de monteur verbinding. Dat eerste jaar zelden storing, dus voor 1,5 jaar bijgetekend, want dan kreeg ik 3 maanden Internet voor de halve prijs. Heel snel daarna kelderde de snelheid van ronde 15 MB naar ronde 5 MB. de 1,5 jaar is nu bijna om en de snelheid is nog steeds om te huilen. Tele2 wilde er wel een monteur op af sturen, maar ben bang dat me dat veel geld gaat kosten. Ook valt de laatste tijd de verbinding zomaar weg, dat ik heb het nu helemaal gehad met Tele2. Maar ja welke is dan wel goed? Ik ben geneigd om over te stappen naar Ziggo.......
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alles gaat verkeerd met de oplevering, geen signaal+medewerking', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Advertentie