obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
geen telefoon (geen kiestoon), wel internet
EmCee
Sinds zaterdagavond 10 juli heb ik geen (vaste) telefonie meer. Internet doet het nog wel. De lampjes op het modem branden allemaal (groen).
Het modem heb ik al gereset.
Ik heb ook al een andere telefoon proberen aan te sluiten. Maar ook daar geen kiestoon.

Nu heeft het zaterdag geonweerd. Kan dit de oorzaak zijn van het probleem. Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt voor jullie reactie.
 
kobus1960
0900-2411602 Klantenservice Consumenten (lokaal tarief)

Maandag-Zaterdag: 08:00 - 22:00 uur
Zondag (alleen ADSL): 08:00 - 22:00 uur
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
EmCee
Beste Kobus,

Dank je wel voor je advies. Helaas ken ik het telefoonnummer uit mijn hoofd. Heb het nogal vaak en lang mobiel gebeld omdat het met Tele2 niet zo goed geregeld was. (4 maanden met een aansluitig bezig geweest!) Inmiddels enkele honderden euro's mobiel verbeld naar Tele2.

Omdat mijn vaste telefoonlijn het nu al veel te lang niet doet (geen kiestoon), maar internet wel, zocht ik hulp via deze website. De klantenservice heb ik al gebeld. Helaas. Niet op zondag open. Mijn telefoon doet het niet, terwijl ik ook op zondag voor mijn werk bereikbaar moet zijn.
Dus als jij weet hoe ik Tel2 wel kan bereiken, dan verneem ik dat graag van je.

Via een e-mail door tussenkomst van de klantenservice heb ik ook al geprobeerd, maar die wordt pas binnen 48 uur beantwoord (als die al beantwoord wordt).

Ik ben weliswaar geen medewerker, maar wel klant. Helaas geen tevreden klant!
Gewijzigd door EmCee op 11 juli 2010, 11:58
 
kobus1960
Heb je nog een splitter tussen de huisaansluiting en het modem zitten??
Na de overname van het nummer van je vorige provider is die niet meer nodig.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Heb je naast VOIP telefonie van Tele2 ook nog een analoog abonnement van KPN of Tele2?
En is er geen kiestoon op de VOIP router of de analoge lijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
EmCee
Beste Kobus en Cornfed,

Er zit geen splitter tussen de hoofdtelefoonaansluiter en het modem.
Onlangs is er een monteur geweest omdat internet steeds uitviel. Dat probleem is opgelost. Hij heeft de aansluiting bekeken, maar daar is blijkbaar niets mis mee.
Verder heb ik een abonnement vaste telefonie/internet via Tele2. Geen KPN-abo. Ik heb op dit adres evenmin eerder gebruik gemaakt van een andere provider.
De telefoon heeft het tot gisteravond goed gefunctioneerd.

Internet doet het wel. De telefoon niet. Ik heb zelfs een ander telefoontoestel geprobeerd.
Het modem geeft nies bijzonders aan.
 
kobus1960
Oke, dus sinds gisteravond pas telefoonstoring, toevallig niet in de buurt van Ijsselstein??
Storing Ijsselstein
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Dan is het waarschijnlijk dat de router defect is, naar mijn mening.
Je moet contact opnemen met Tele2 om dat te verhelpen.
Zelf kan je niets ondernemen.
Je bent totaal afhankelijk van de hardware van Tele2 en alleen Tele2 kan dat dus oplossen.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
EmCee
Dank je wel Cornfed. Ik was er al bang voor dat er iets met het modem/router aan de hand zou zijn. Misschien als gevolg van blikseminslag elders. Dus morgen maar weer Tele2 bellen.

Jij ook bedankt, Kobus. Ik woon in Bussum, en zie geen melding van een storing in deze omgeving.
 
cornfed
Ben bang dat je geen keus hebt.

Je hebt al pogingen ondernomen om het zelf op te lossen.
Blijkbaar zonder effect.

Je test wel met een telefoon met een bedrade aansluiting, neem ik aan? Geen DECT telefoon.
Je kan de telefoon zelf uitsluiten door hem bij de buren/familie/vrienden hem even te testen. Dan weet je het zeker.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen telefoon (geen kiestoon), wel internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Advertentie