obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
HDMI problemen met Philips TV.
adri3
Sinds april j.l. heb ik naast telefoon en internet nu ook TV van Tele2.
De TV is een Philips 26PF5321/12 aangeschaft in juli 2007.
Vanaf het begin, in april, werkt de HDMI aansluiting niet goed. Het signaal valt weg van 1 tot 3 seconden en komt weer terug. Dit duurt een tot enkele minuten en dan gebeurt het weer. Dit gaat de hele tijd zo door.
Op de SCART aansluiting werkt het zonder problemen, alleen mis je dan de voordelen van HDMI zoals programmakeuze en HD.
Direct in april de Tele2 storingsdienst gebeld, het kwam wel meer voor bij Philips TV's, het was een een software probleem maar daar wordt aan gewerkt, was het antwoord. Dan maar even gewacht.
Zoveel kijken we nu ook weer niet en was het probleem blijven hangen tot ik de mededeling op het scherm kreeg dat ik niet betaald had en het doorgeven van TV beelden was stopgezet.
Weer gebeld en er werd gezegd dat het een storing was en de router gereset moest worden. (Naar mijn mening geen storing maar een fout van Tele2, maar dit maar gelaten voor wat het was.) Router gereset en het "probleem" was opgelost. Gelijk, nu ik ze toch aan de telefoon had, mijn oude probleem weer eens naar voren gebracht. Verbonden met de technische afdeling en de volgende morgen had ik een nieuwe decoder. Het probleem was niet opgelost.
Naar de TV leverancier (BCC), daar het probleem besproken en werd het vermoeden uitgesproken dat de TV een HDMI 1.1 ingang heeft en de uitgang van de decoder 1.3 is. Een Blue Ray speler, met een HDMI 1.3 uitgang, meegekregen en dit werkte zonder problemen. Dat is het dus ook niet. Wat kan het probleem zijn. Wie weet wat?
Bij voorbaat dank. Adri
 
cornfed
Ben geen HDMI expert, maar dit lijkt mij toch puur een software probleem.
En waar precies het probleem zit is moeilijk te zeggen. Dat kan bij de tv en/of bij de decoder zijn.

Je ziet wel dat er weinig animo is bij Tele2 en Philips om dit op te lossen.
En dat is spijtig voor alle klanten die er mee zitten.
Misschien een gedachte om in het achterhoofd te houden als er later weer een ander provider gekozen moet worden of een
andere tv gaat kopen. Je weet nu wat je aan de 'klantenservice' hebt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tele2 Webcare
Beste adri3,

Ik zou je klacht graag in behandeling willen nemen. Daarvoor heb ik wel wat meer informatie nodig. Zou je mij in een PB je postcode/huisnummer willen toesturen?

met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
adri3
Hallo Danielle,
Alweer ruim een week geleden en nog niets gehoord. Kun je me vertellen wat ik binnen welk termijn kan verwachten.

Probeer mij, en mogelijk ook anderen, eens te vertellen wat er eigenlijk mis is, ligt het aan de TV, het fabrikaat of is er iets mis met de protocollen? Probeer eens wat duidelijkheid te brengen en in welke richting de oplossing gezocht moet worden. Ik kan nog steeds niet genieten van de mogelijkheden die beloofd zijn.

Hoop spoedig wat te horen
Groet Adri
 
adri3
Alweer enige tijd geleden was ik van plan om het abonnement op te zeggen wan er gebeurde maar niets. Maar ja dan moet je wel een brief sturen want een mailtje werkt in het algemeen niet. En zo'n voornemen moet dan ook gerealiseerd worden en dat loopt soms wat uit.
Ik had de decoder via de HDMI aansluiting op een radiozender gezet om onder het eten wat naar de radio te luisteren. Na enige tijd werd ik gewaar dat er geen onderbreking was. Omgezet naar een TV zender en het wonder was geschied.
Sinds die tijd kijk ik ongestoord via de HDMI aansluiting naar de TV. Smile
MAAR!!! Het wat me het meest verbaast is dat ik niets, helemaal niets van TELE2 gehoord heb, ook niet van Danielle.

Mijn probleem is opgelost, gelukkig. Iedereen verder veel succes met de lopende problemen.
Adri.
 
cornfed
In ieder geval dank voor de feedback naar ons toe..Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDMI problemen met Philips TV.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Problemen afstandsbediening glasvezel Tele2 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 11 20 feb 2014
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Advertentie