obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Windows Home Server en Davolink Dv201am
Benzorz
Hallo,

Ik ben nu al een paar dagen bezig met het opzetten van mijn eigen WHS maar ik stuit tot nu toe steeds op hetzelfde probleem.
Je moet namelijk een aantal poorten openzetten voor WHS en dat heb ik ook gedaan in de router, maar naar mijn mening zet hij ze niet open.
Ik heb de volgende poorten opengezet:
Poort 80
Poort 443
Poort 4125
Ik heb gepinged naar het ip van de server en dat komt goed terug met 4 send - 4 received - 0 lost.
Koude reset heb ik ook al gedaan.
Even wat info:

de Router staat beneden met een utpkabel naar een powerline adapter vervolgens heb ik een verdieping hoger nog een powerline adapter die naar een 8 poorts switch gaat en daarvanuit gaan er 2 kabels naar mijn normale pc en de server. Op mijn normale computer heb ik nooit last ondervonden.

als iemand hier ervaring mee heeft of mij kan helpen graag.

hieronder staat een plaatje met wat de server aangeeft.
 
cornfed
Ik zie geen plaatje...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Benzorz
w82d89
als het goed is doet ie het nu wel.
 
cornfed
Het plaatje is nu zichtbaar..Wink

Heb je WHS gepingd vanaf je eigen netwerk of via het internet?
En heeft de WHS een firewall en is die correct geconfigureerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Benzorz
Ik heb gepinged via mijn eigen netwerk met proxy moet ik het nog even proberen.
En er zit wel een firewall op mijn Whs maar die is goed ingesteld alle poorten die ik nodig heb staan erin.
 
cornfed
Eventueel kan je de firewall van de WHS even uitzetten om alles goed door te testen.

Op je eigen netwerk moet sowieso de server bereikbaar zijn. Dat is de basis.
Als alles werkt, blijft alleen nog de router over.

Je hebt twee wegen. Via Virtual Servers of via de DMZ Host kan je poorten openen.
De firmware heeft soms last van bugs, zodat de poorten toch niet open gaan.

Een fabrieksreset van de router kan dat verhelpen. Dat moet je het eerste eens proberen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Benzorz
67nxqe

Dat is mijn ipconfig op mijn server hij geeft helemaal niks, waar dat aan ligt weet ik niet.

2yuimgy

En dat is de ping naar mijn eigen computer, deze screens zijn gemaakt op de server zelf met de firewall uitgeschakeld.
ik kan zelf ook de server niet vinden op mijn netwerk. ik heb geprobeerd met het ip van de server erop te komen maar dat lukte ook niet.
En als laatste heb ik ook de router teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dat helpt ook niet. meestal weet ik dit soort dingen wel op te lossen maar dit keer gaat echt ALLES fout.
 
cornfed
Heeft de WHS een ander ip adres gekregen van de router?
Staan de IPv4 instellingen op auto of handmatig?

Als de router uitzet of reset , kan het ip adres veranderen van de aangesloten apparatuur.
Daarom wordt vaak geadviseerd om te werken met statische ip adressen.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Windows Home Server en Davolink Dv201am', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie