obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Aangesloten op ADSL1 of ADSL2+?
mistertl
Vandaag zat ik eens te kijken welke snelheid theoretisch mogelijk zou zijn met ADSL2+ op mijn adres, wat uit zou komen op zo'n 8+ Mbit/s, met inachtneming van de kwaliteit van de koperlijn en de afstand tot de centrale (+/- 3 KM). Echter haal ik met heel veel geluk 4 Mbit/s, meestal zelfs maar 3,5. Reset ik de router op een heel rustig tijdstip, dan lijkt de router ietsje sneller in te trainen, maar hoger dan 4 Mbit/s kom ik echt niet, en is de lijn ook niet stabiel als het drukker wordt.
Andere providers geven niet eens aan dat ADSL2+ hier leverbaar zou zijn (KPN gebaseerde providers), enkel ADSL1, dus ik vroeg me af of ik via Tele2 eigenlijk ook niet op een ADSL1 centrale zit aangesloten. Is er een manier om daar achter te komen?
 
mistertl
Hmm ok, dus in principe zit ik toch gewoon op ADSL 2+. Dan zal de lijn wel met een enorme hoeveelheid kronkels gelegd zijnFrown
Heb overigens alleen internet + bellen, geen TV.
 
cornfed
Welk abo heb je?

Als je het zeker wilt weten moet je een ADSL2+ modem aan de lijn hangen in plaats van de Davolink.
In de intrainwaardes of verbindingsgegevens kan je zien of je modem met een ADSl1 of ADSL2+ lijnkaart zit te babbelen.

Ook handig om te kijken op welke centrale je zit aangesloten.
Gewijzigd door cornfed op 30 juli 2010, 13:32
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mistertl
Heb helaas geen andere router tot mijn beschikking. Wel zat ik naar andere internetaanbieders te kijken (zeker na dat grapje met poort 25), waarbij XS4All aangaf dat de werkelijke afstand tot de centrale (Zutphen-Centrum) 3,5 KM was, en ik toch minimaal 6 Mbit/s maar maximaal 10 Mbit/s zou moeten kunnen halen, mits de bekabeling in orde zou zijn.
Gaat hier om een oud Tele2 Compleet pakket (die met 4 Mbit/s), die als het goed is een jaar geleden geüpgraded zou zijn naar 20 Mbit/s (dat staat ten minste op de rekening). Nu heb ik van dat laatste nooit iets gemerkt, maar het kan zomaar zijn dat de lijn al vol open stond, hoewel ik dat betwijfel aangezien ik jaren geleden wel hogere snelheden heb gehaald dan de miezerige 480 KByte/s die ik nu gemiddeld haal.

Edit: Met Tele2 gesproken, zit inderdaad op een ADSL1 DSLAM volgens de man aan de telefoon, waardoor dit inderdaad de maximale snelheid zou zijn die ik kan halen. ADSL2+ is via Tele2 niet leverbaar hier. Helaas, maar begrijpelijk Smile
Gewijzigd door mistertl op 31 juli 2010, 10:19
 
cornfed
Als laatste tip kan ik je dit meegeven:

Vul op www.internetten.nl je postcode in en je ziet welke abonnementen mogelijk zijn.
Als je dan op Toon beschikbaarheid netwerken klikt, zie je de beschikbare netwerken in je centrale.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aangesloten op ADSL1 of ADSL2+?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
"Geen verbinding controleer of de modem goed is aangesloten." Algemeen : 2 19 jun 2011
nog steeds niet aangesloten mobiele telefoon Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 03 aug 2010
Te vroeg aangesloten Algemeen : 9 11 mei 2010
Tele2 adsl goed aangesloten? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 10 26 feb 2010
Tele2 ADSL2+ ervaringen gevraagd Algemeen : 1 31 dec 2007
Advertentie