obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
nieuwe poort ook gevolgen voor andere email-servers
Stezan
Hallo,

Wie kan me helpen? De Tele-2 helpdesk weet hiermee geen raad:

Ik gebruik verschillende zakelijke emailadressen via 3 verschillende servers (in Outlook). Een tele2-mailaccount gebruik ik niet. Na het veranderen van de poort voor uitgaande email op de server van Tele2, kon ik ineens helemaal geen mail meer versturen via mijn Outlook. Hoorde van Tele2 van de nieuwe poortinstelling, dus toch maar eens gekeken of dat hielp.

Nieuwe poort 587 ingesteld. Emails versturen via twee van de emailservers doet het nu weer (daar heeft het dus blijkbaar toch effect op). De derde werkt echter nog steeds niet.... niet met de oude poort, en ook niet met de nieuwe.

Kan iemand me helpen dit mysterie op te lossen?

Alvast bedankt!
 
cornfed
Ondersteunt de server de alternatieve poort wel?
En welke foutmelding krijg je?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Stezan
Weet niet of de server de nieuwe poort ondersteunt....
De foutmelding:


- Verzenden... rapporteert fout (0x80042109): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
 
mistertl
De foutmelding geeft aan dat de server niet bereikt kan worden. In dat geval zal vermoedelijk de mailserver niet op een alternatieve poort luisteren. Neem even contact op met de provider van de mailserver, zij kunnen je waarschijnlijk wel helpen Wink
 
kobus1960
Je zou even kunnen proberen middels een Gmail account de haperende account uit outlook toe te voegen.
Die kan je met dezelfde gang weer verwijderen immers.
Je stuurt dan met Gmail even een bericht middels die account, welke je in outlook weer uit kan pluizen.
Gmail heeft de prettige eigenschap zelf de poorten te pakken, misschien wordt je daar wijzer van??
Gewijzigd door kobus1960 op 03 augustus 2010, 14:22
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Stezan
Thanks voor de tips. Ik ben eruit:

"Sommige providers (onder andere Wanadoo, KPN, Online en Ziggo) blokkeren (of vertragen) de verbinding tot onze mailserver (poort 25). Ze doen dit om uw mailverkeer in de hand te houden en zodoende spamming op het netwerk te voorkomen. U bent in dat geval aangewezen op de smtp-mailserver van uw internet access provider."

Tele2 mag vanaf heden ook aan dat lijstje toegevoegd dus. Nadat ik de uitgaande mailserver had ingesteld op smtp.versatel.nl werkte alles weer. Voordat je een mail verstuurt moet je in Outlook echter wel eerst alle mail handmatig binnenhalen, zucht.

Groet!
 
cornfed
Tele2 blokkeert poort 25 uitgaand

Poort 25 dicht op Tele2 netwerk
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nieuwe poort ook gevolgen voor andere email-servers', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
nieuwe simkaart Klacht over Tele2 : 1 24 sep 2019
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie