obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo en UPC dagen Tele2 voor het gerecht
Peter-Jan
Weet niet als dit hier hoort, maar het is wel interessant.

Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/7335002/__Kabelbedrijven_dagen_Tele2_voor_rechter__.html?p=1,1


AMSTERDAM (AFN) - De kabelbedrijven Ziggo en UPC dagen telecombedrijf Tele2 voor de rechter wegens 'misleiding' van klanten. Beide kabelaars hebben dit donderdag bekendgemaakt.


De kabelbedrijven stellen dat Tele2 in zijn reclamecampagne suggereert dat het bedrijf hetzelfde biedt als de kabelbedrijven, voor een veel lagere prijs. ,,Maar Tele2 verkoopt slechts een klein element. Het is appels met peren vergelijken'', aldus een woordvoerder van Ziggo.

De kabelaars vinden dat Tele2 niet duidelijk maakt dat de prijs van 5 euro voor analoge kabeltelevisie alleen geldt bij een combinatiepakket. Tele2 stelt echter dat zij dit wel duidelijk maakt. De nieuwe aanbieder op de kabelmarkt zei in een reactie de rechtszaak dan ook met vertrouwen tegemoet te zien.

Nieuwkomer kabeltelevisie

Tele2 biedt sinds kort als nieuwkomer kabeltelevisie aan via de netten van Ziggo en UPC. De prijsvechter kondigde daarbij aan met het televisiepakket ver onder de prijs van de kabelaars te gaan zitten. Telecomtoezichthouder Opta bepaalde dat de kabelbedrijven hun infrastructuur moeten openstellen voor andere aanbieders die zelf geen kabelnet hebben.

Ziggo wijst erop dat klanten die alleen analoge televisie bij Tele2 afnemen 15 euro betalen. Bovendien biedt Tele2 in zijn reclames alleen analoge televisie aan zonder dat duidelijk te zeggen, stelt het kabelbedrijf. Nu steeds meer klanten echter digitaal kijken, komen zij bij een overstap bedrogen uit, aldus Ziggo. De kabelaars eisen daarom stopzetting van de reclamecampagne van Tele2.

Het kort geding dient vrijdag voor de rechtbank in Den Haag.
Gewijzigd door Peter-Jan op 05 augustus 2010, 12:33
There is a difference between knowing the path and walking the path.
 
McBeukie
En terrecht toch de reclame is zo misleidend als het maar zijn kan!!!Smile
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie
 
kobus1960
klopt, als je een goede vergelijking maakt scheelt het allemaal niets.
Ziggo en UPC leveren zelfs hogere snelheden, wél EDL en veeeeel meer zenders.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Redhead
De kleine lettertjes onderaan de reclame van Tele2 geven wel aan dat de aanbieding van 5 Euro alleen i.c.m. een Internet, bellen en Interactieve TV pakket is. (heb een groot scherm, misschien dat het mij daarom opvalt).

Maar dan nog, kabel TV van Tele2 is analoog. Ken zelf niemand die nog analoge televisie heeft. Nee, betreft televisie blijf ik lekker bij Ziggo.Grin
Gewijzigd door Redhead op 07 augustus 2010, 00:42
 
Jaapiooo
Het is echt misleidend er wordt voor het gemak ook maar even gezegd dat je het zelfde pakketzendersvan tv behoud

:
Je behoudt je huidige zenderpakket. Dit bestaat gemiddeld uit:

30 populaire TV-zenders
40 radiozenderset .
Dus ik behoud dan ook eredivisie live zou je denken al mijn HD kanalen.
Ja not dus het is annaloog maar ik kan het niet duidelijk vinden in de omschrijving.

http://tele2.gebruikers.eu/kabeltelevisie/kab...aties.html

Ja annaloge kabel die heb ik ook al bij mijn pakket ziggo.
+ nu 80 Mb ( en goed werkend straks 120 Mb )

906287388
Grin
Gewijzigd door Jaapiooo op 07 augustus 2010, 10:49
 
kobus1960
Klopt, gewoon een kaal analoog pakketje met 30 zenders, NIETS HD, NIET EDL.
Alles in aparte pakketjes, ALS het al te leveren is, dus geen EDL.
Daarom, vergelijk eens goed, lees de kleine lettertjes, steek er eens een beetje tijd in,
En DAT is waarom veel consumenten achteraf klagen........
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
bompa
uitspraak vandaag van de upc en ziggo versus tele2 is tele2 in het ongelijk gesteld en moet alle advertentie aanpassen en als tripple pakketten aanbieden dus 44.98 anneloge pakket in plaats 5 euro zie tv totaal en diverse one line kranten en zo hoort het ook je moet weten waar je aan toe bent net als ons updaten dat al 3 maanden zou komen we wachten maar af .heeft al eerder geschreven duidelijkheid is veel beter kijk naar je concurenten en kijk wat zij fout doen en verbeter dit dan .niet eerst doen en dan pas kijken dat kost alleen maar rechtzaken en good will ik dacht dat tele2 slimmer waren maar de marketeers moeten maar terug naar school.kies voor je klanten liever eerst een klein verlies en klanttevren houden dan gaat via internet de winst als je goede russeltaten haalt van zelf verbeteren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo en UPC dagen Tele2 voor het gerecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie