obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
vreemde uitkomsten 100mb.bin test
tehip
Al langere tijd heb ik het gevoel traag internet te hebben. Na wat gegoogle kwam ik op dit forum en uit wat ik hier lees maak ik op dat mijn snelheid echt onder de maat is. de feiten:

abbo: tot 20mbit internet+plus bellen
afstand tot centrale: 320 meter

download: varieert tussen 3.98 en 4.41
upload: 0.86
ping: varieert 41-42
(via speedtest.net)

Doe ik nu de 100mb.bin test vanaf deze site dan zit hij altijd onder 500 kb/s (meestal rond de 478 kb/s). Doe ik echter de test via de virtuele helpdesk, dan krijg ik standaard een snelheid van 50 Mb/s. Shock Mijn pc vloog zowat in de fik, dit heb ik nog nooit meegemaakt!!!

Dit vind ik nogal vreemd. Via de virtuele assistent is er al een terugbelactie ingepland, maar ik betwijfel of dat goed gaat. De vraag was namelijk: wilt u sneller internet? Ja! etc. etc. telefoonnummer invullen. Dus ik zal wel een verkoper aan de lijn krijgen.

Vraag aan eventuele lezers: zijn jullie het met mij eens dat deze snelheden ondermaats zijn of heb ik te hoge verwachtingen?
Gewijzigd door tehip op 09 augustus 2010, 21:43
 
cornfed
Heb je het over Mbit of over Mbyte?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
tehip
Speedtest.net geeft volgens mij altijd de Mbit weer. Van het 100mb.bin bestand twijfel ik omdat dat er niet bij staat (bij tele2 staat er mb/s en bij alle overige kb/s). Kan ik dat nog ergens controleren?

Misschien ter verheldering: bij tele2 heb ik het bestand in 2 seconden binnen en bij alle anderen tussen de 4 en 10 minuten.

(uit het bovenstaande blijkt denk ik al genoeg dat ik min of meer een leek ben, dus dat hoef ik verder niet meer te benadrukken, toch? Grin )
Gewijzigd door tehip op 10 augustus 2010, 07:47
 
tehip
Haha, ja vandaar de opmerking over een fikkende pc Grin
Helaas (nog) geen SSD.

Redenen waarom het nog meer onmogelijk is: als ik draadloos internet aanzet, geeft de verbindingsstatus een snelheid weer van 36 Mbit/s. Dus is het behoorlijk knap om het dan met 50 Mbyte/s binnen te pompen.

EDIT: Erg ongeloofwaardig dus.

Eerst maar eens telefoontje van tele2 afwachten. En ik zal vanavond nog even voor de zekerheid checken wanneer er mbit en wanneer er mbyte moet staan.

EDIT: Ik zou nog even de juiste eenheden opzoeken:

abbo: tot 20 Mbit internet+plus bellen
afstand tot centrale: 320 meter

download: varieert tussen 3.98 en 4.41 Mbit/s
upload: 0.86 Mbit/s
ping: varieert 41-42
(via speedtest.net)

100MB.bin testen
via tele2: 50 MByte/s
andere testen net onder de 500 Kbyte/s
Gewijzigd door tehip op 10 augustus 2010, 19:05
 
Weilonglin

Quote

fliebel schreef:
Heb je een SSD dan of zo?
En normale harddisk kan niet eens 50mbps wegschrijven. De max ligt al snel op ~25mbps.

EDIT: alhoewel het mij ook wel eens opgevallen is dat je soms in de 1e paar seconden extreem hoge snelheden krijgt, 6mbps wel eens gehaald in de 1e seconde.


Ik wil niet gemeen doen ofzo, maar tegenwoordig gaan HDD's al richting de 150MB/s, en SSD's 285MB/s, wel toch iets meer dan 25Mb/s (omgerekend 3 megabyte per seconde)
 
Weilonglin

Quote

tehip schreef:
Al langere tijd heb ik het gevoel traag internet te hebben. Na wat gegoogle kwam ik op dit forum en uit wat ik hier lees maak ik op dat mijn snelheid echt onder de maat is. de feiten:

abbo: tot 20mbit internet+plus bellen
afstand tot centrale: 320 meter

download: varieert tussen 3.98 en 4.41
upload: 0.86
ping: varieert 41-42
(via speedtest.net)

Doe ik nu de 100mb.bin test vanaf deze site dan zit hij altijd onder 500 kb/s (meestal rond de 478 kb/s). Doe ik echter de test via de virtuele helpdesk, dan krijg ik standaard een snelheid van 50 Mb/s. Shock Mijn pc vloog zowat in de fik, dit heb ik nog nooit meegemaakt!!!

Dit vind ik nogal vreemd. Via de virtuele assistent is er al een terugbelactie ingepland, maar ik betwijfel of dat goed gaat. De vraag was namelijk: wilt u sneller internet? Ja! etc. etc. telefoonnummer invullen. Dus ik zal wel een verkoper aan de lijn krijgen.

Vraag aan eventuele lezers: zijn jullie het met mij eens dat deze snelheden ondermaats zijn of heb ik te hoge verwachtingen?


Quote

tehip schreef:
Haha, ja vandaar de opmerking over een fikkende pc Grin
Helaas (nog) geen SSD.

Redenen waarom het nog meer onmogelijk is: als ik draadloos internet aanzet, geeft de verbindingsstatus een snelheid weer van 36 Mbit/s. Dus is het behoorlijk knap om het dan met 50 Mbyte/s binnen te pompen.

EDIT: Erg ongeloofwaardig dus.

Eerst maar eens telefoontje van tele2 afwachten. En ik zal vanavond nog even voor de zekerheid checken wanneer er mbit en wanneer er mbyte moet staan.

EDIT: Ik zou nog even de juiste eenheden opzoeken:

abbo: tot 20 Mbit internet+plus bellen
afstand tot centrale: 320 meter

download: varieert tussen 3.98 en 4.41 Mbit/s
upload: 0.86 Mbit/s
ping: varieert 41-42
(via speedtest.net)

100MB.bin testen
via tele2: 50 MByte/s
andere testen net onder de 500 Kbyte/s


De verbindingsstatus van 36Mb/s is niet je eigenlijke internetsnelheid, het is de maximale snelheid tussen je router en je pc.

Probeer eens de snelheid te meten direct van je router af, dus niet als je op een wlan zit
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vreemde uitkomsten 100mb.bin test', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 klanten test live tv app voor tablet en smartphone Algemeen : 2 14 aug 2014
vreemde facturatie Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 8 17 mei 2010
Voicemail uitschakelen/Vreemde kiestoon Tele2 vaste telefonie via internet (VOIP) : 1 15 mrt 2010
Advertentie