obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Port Forwarding Remote Desktop op HTC HD2 (extern bureaublad) 3389 op Davolink DV-2020
cleever
Hoi Smile

Ik draai windows mobile 6.5 op mijn HTC HD2, en wil met Extern Bureaublad verbinding maken met mijn windows vista home premium laptop.
Ik heb een Davolink DV-2020 router van tele2, en heb na veel zoeken o.a. op dit forum voor mijn gevoel alles zo ingesteld zoals het moest.

Bij NAT virtual servers heb ik dit ingevoerd:
Server Name External Port Start External Port End Protocol Internal Port Start Internal Port End Server IP Address Remove
Remote Desktop 3389 3389 TCP/UDP 3389 3389 192.168.1.10 (is mijn wifi volgens ipconfig)
Remote Desktop2 3389 3389 TCP/UDP 3389 3389 192.168.1.7 (is mijn lan/kabel volgens ipconfig)

Ik heb 2 IPv4 adressen, die 192.168.1.10 en 192.168.1.10. Moet ik die er liefst beide inzetten?
Mijn telefoon heeft internet via Vodafone live, en/of wifi, mijn laptop heeft verbinding via kabel en/of wifi.

Daarna heb ik poort 3389 nog toegevoegd aan excepties op windows firewall, en later zelfs geprobeerd met firewall uit, gewoon om uit te sluiten dat het niet daaraan lag.

Op Extern Bureaublad had ik ingesteld:
Computer: daar heb ik mijn ip ingevuld wat ik op http://www.whatsmyip.org kreeg, 87.208.***.**
Naam: Mijn windows username
Password: password voor mijn account
Domein: leeggelaten.

Toch krijg ik op mijn telefoon nog de melding:
Kan geen verbinding maken. Waarschijnlijke oorzaken:
- Opgegeven computernaam of IP adres bestaat niet.
- Er is een netwerkfout opgetreden tijdens het tot stand brengen van de verbinding.

Ook heb ik geprobeerd met IP adres 192.168.1.7 (of .10) omdat ik dacht, laat ik alles maar proberen, en toen kreeg ik meldingen:
Kan geen verbinding maken. Waarschijnlijke oorzaken:
- De externe computer is hiervoor niet ingesteld.
- Het maximum aantal verbindingen is bereikt.
- Er is een netwerkfout opgetreden tijdens het maken van de verbinding.
Ik heb echt veeeeel geprobeerd dus ik hoop dat iemand mij hier nog kan helpen. Ik weet zelf niets meer Wink Ik heb ook echt alle ipadressen etc 100x gecheckt of ik ze goed getypt heb.

Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat het echt niet werkt met vista home premium, ik had daar iets over gelezen ergens maar kan het niet meer terugvinden, dat je je pc kunt laten denken dat het vista professional is? Ik wil liever geen extra programmas moeten draaien om verbindingen te maken.

Nog een ander klein vraagje:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Davolink/DV-2020/Remote_Desktop.htm vermeld geen IP adressen? Hebben ze die er gewoon niet ingezet omdat je die zelf moet opzoeken en invullen? Ik kan die ook niet leeg laten.

Hopelijk kan iemand me een tip geven!
Christiaan
 
cleever
oh ik heb de link nog gevonden:

http://www.mobilyz.com/forum/f7/smartphones/f260/htc/96395-extern-bureaublad-op-vista-premium.html

Daar zeggen ze eigenlijk precies wat ik alles gedaan heb, maar dat ik dan dus toch VNC moet gebruiken ofzo om verbinding te maken omdat ik vista home premium heb?

VNC snap ik namelijk ook niet echt. Misschien moet ik er nog wat meer mee proberen. Heb het geinstalleerd, en poort veranderd in VNC van 5900 ofzo naar 3389 zodat ik niet mijn router weer helemaal moet aanpassen. Toen clickte ik op OK en rondde hij de installatie af en daarna was het alleen een klein popupje waarin je server kunt typen en about, options, ok en cancel kunt clicken. die options kan ik de poort niet weer veranderen.

Naja, maar even kijken naar VNC voor windows mobile, ik neem aan dat ik dan op beide apparaten VNC moet gebruiken?

Groeten
Christiaan
 
cornfed
Vista Home Premium kan alleen als cliënt fungeren, niet als host.
Als je via beide apparaten toegang wilt hebben op elkaar, moet je omkijken naar andere oplossingen.




Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cleever
Bedankt voor het snelle antwoord Cornfed!

Eigenlijk wil ik alleen vanaf met mijn htc mijn laptop besturen. Maar daarvoor moet vista dus host zijn en dat kan dus helemaal niet? Sad Ook niet met gebruik van programmas? Of evt. logmein.com? Die heb ik nog niet gecheckt.
 
cornfed
Andersom. De HTC is dan host en de laptop cliënt.
Maar heb je ook in Windows aangegeven dat je remote desktop wilt hebben?
Bij Vista heet dat 'hulp op afstand' en dat staat bij Systeem->geavanceerde eigenschappen.

Ben zelf niet zo bekend met WM6.5 en welke programma's voor remote desktop er zijn en hoe ze werken.
Bij de HTC kan ik je dus niet direct mee helpen.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forwarding Remote Desktop op HTC HD2 (extern bureaublad) 3389 op Davolink DV-2020', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie