obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Rechter vernietigt opening kabelmarkt
Bill

Quote

Rechter vernietigt opening kabelmarkt

DEN HAAG - Het College van Beroep voor het Bedrijfsleven heeft de besluiten van Opta, de toezichthouder in de telecomsector, om de Nederlandse kabelmarkt te openen vernietigd.
Opta heeft de twee grootste kabelbedrijven van Nederland, UPC en Ziggo, verplicht om hun kabelnetwerk open te stellen voor concurrenten.

Die verplichting is nu vervallen, aldus Opta.

Of dat betekent dat inmiddels toegetreden partijen, zoals het 27 juli op de kabel gestarte Tele2, er weer af moeten is nog de vraag. (PO)

Bron: AD


Tegenslag voor Tele2 en Online. Met name Tele2 was al begonnen klanten hiervoor te werven, Online keek nog even de kat uit de boom!

Of de mogelijkheid voor partijen als Tele2 en Online om via de kabel netwerken van Ziggo en UPC nog TV aan te bieden nu definitief van de baan is valt nog te bezien. Tele2 zal wel weer naar de rechter stappen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cornfed
Dat is het voorlopige einde van de kabeldromen van Tele2.
Eerst moesten ze rectificeren en nu dit. Het zit ze ook niet mee.

Op de site van RTL-Z staan meer details: [url]http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/nieuws/%29/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/33/08181_1230_RECHTER_VERNIETIGT_OPENING_KABELMARKT.xml
[/url]
Er staat ook dat Tele2 wist dat het OPTA besluit vernietigd kon worden. Er waren al contractuele voorzieningen voorgenomen!
Gewijzigd door cornfed op 18 augustus 2010, 14:04
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
Lekker dan Sad

Volgens mij gaat het nog wel een tijdje duren dus voordat er wat zenders bij gaan komen of gaat dit alleen op voor de kabel ? artikel wat ik las was daar niet echt duidelijk over.

Ik lees nu het bericht van RTL-Z maar even door.
Gewijzigd door Peter-Jan op 18 augustus 2010, 14:06
There is a difference between knowing the path and walking the path.
 
kobus1960
Dit gaat ten koste van alle Tele2 consumenten vrees ik.
Geen inkomsten uit de kabel, geen euries voor investering.
Nog steeds geen onderhandelingsresultaat met BBC.
Nog steeds geen duidelijkheid over updates voor IPTV klanten.
Andere providers ruiken bloed Shock
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
DJVerweij
Tele2 verwacht snel nieuwe uitspraak OptaWOENSDAG 18 AUGUSTUS 2010, 14:12 uur | 222 keer gelezen
DEN HAAG (AFN) - Telecomconcern Tele2 wil dat Opta, de toezichthouder in de telecomsector, zo snel mogelijk met een nieuwe uitspraak komt. Dat liet een woordvoerster weten in reactie op de uitspraak van het College van Beroep voor het Bedrijfsleven om de besluiten van Opta over de Nederlandse kabelmarkt te vernietigen.

,,Het spel is nog niet gespeeld, er zijn nog voldoende opties. De bal ligt nu bij de Opta. Het kan niet zo zijn dat al het werk verloren gaat door een zo'n uitspraak'', aldus de zegsvrouw. Volgens haar verandert er voor de korte termijn niets voor de klanten van Tele2.

Tele2 heeft vertrouwen in de vervolgstappen van de Opta. ,,Zij hebben eerder met dit bijltje gehakt, bijvoorbeeld bij het openbreken van de telefoniemarkt.'' Tele2 wilde gebruik gaan maken van de kabels van Ziggo en UPC om zo zelf een pakket van zenders aan te kunnen bieden aan de tv-kijkers.

Smile
 
cornfed
Er staan nieuwe mededelingen op de Tele2 site:



"Kabelmarkt in het nieuws 18-08-2010 / 15:30 uur
Ik heb me net aangemeld voor analoge Kabeltelevisie van Tele2. Wat gebeurt er nu?
Er verandert niets voor je. De oplevering van je kabeltelevisieabonnement blijft 39 dagen. We blijven analoge Kabeltelevisie aanbieden en je blijft klant van Tele2.

Kan ik nog steeds analoge Kabeltelevisie van Tele2 bestellen?
Ja, we gaan gewoon door met het verkopen van analoge Kabeltelevisie tegen dezelfde prijzen en met dezelfde voorwaarden.

Wat gebeurt er met de prijzen voor analoge Kabeltelevisie van Tele2?
De prijzen voor Kabeltelevisie van Tele2 blijven gelijk. Je kunt nog steeds gebruik maken van dezelfde aanbiedingen waarbij analoge Kabeltelevisie van Tele2 bijvoorbeeld 5 euro per maand kost als je deze bestelt i.c.m. Televisie, Internet & Bellen.

Wanneer wordt Kabeltelevisie van Tele2 opgeleverd?
Kabeltelevisie van Tele2 wordt opgeleverd op de afgesproken opleverdatum. Dit is ongeveer 39 dagen na bestelling. Twee weken voor oplevering ontvangt je de exacte datum. De uitspraak van de rechter verandert hier niets aan.

Mijn respijtperiode van 7 werkdagen is voorbij, kan ik toch opzeggen?
Wanneer je een contract voor analoge Kabeltelevisie met Tele2 bent aangegaan, kun je niet meer opzeggen.

Ik zit nog binnen mijn respijtperiode van 7 werkdagen, kan ik opzeggen?
Wanneer je nog in je respijtperiode zit, is het altijd mogelijk om op te zeggen.

Met vriendelijke groet, Tele2

Gepost op 18/08/2010"

Gewijzigd door cornfed op 18 augustus 2010, 15:37
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cornfed
Weer nieuwe feiten.

Uit een artikel op Tweakers.net staat te lezen dat de contracten tussen de kabelaars en Tele2 nog minimaal drie maanden doorlopen.
Tot die tijd heeft de Opta de tijd om een nieuwe besluit te maken.
Als dus binnen drie maanden niets verder gebeurt, is het gedaan met Tele2 kabel TV.

http://tweakers.net/nieuws/69218/rech...-slot.html
Gewijzigd door cornfed op 18 augustus 2010, 18:45
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jessie
Nieuwe tv-klanten Tele2 worden niet aangesloten

http://tweakers.net/nieuws/69225/nieu...loten.html
 
kobus1960
mmmmmmmm Oorlog dus in kabel en provider land dit, als dat maar
weer niet ten kost van ons gaat Angry
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
De beer is los. Ik voel een roedel rechtszaken eraan komen.
Die enige die nu in de handen wrijven zijn de advocaten.


Tele2 is een petitie begonnen voor meer keuze op de kabelmarkt.
http://tele2.gebruikers.eu/ikwilkeuzeopdekabe...kabel.html

Ik heb ook geklikt op petitie knop.Wink
Gewijzigd door cornfed op 19 augustus 2010, 13:21
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Rechter vernietigt opening kabelmarkt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kabelmarkt toch opengebroken. Algemeen : 3 24 jun 2011
Advertentie