obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
TV verbinding uitschakelen = meer snelheid?
yidong
Momenteel heb ik rond de 13mbit/s download en 0.80mbit/s upload. Ik ben zelf heel technisch en weet wat de SNR en Line Attenuation betekenen.
Abonnement = Tele2 Internet + Bellen, wij hebben GEEN TV van Tele2, Ziggo of andere aanbieder.
Dat is meestal het maximale wat de meeste mensen krijgen met Tele2. Ik woon 351meter hemelsbreed van de centrale van Selwerd in Groningen vandaan. 550meter denk ik in werkelijke lengte.

Mijn vraag:
- Is het mogelijk de TV verbinding weg te halen en dan hogere snelheden te krijgen?
- Als dat mogelijk is, hoe kun je dat doen?

Helaas kan ik de intrainwaarden niet zien in de modem anders kon ik uitrekenen hoe ver ik precies van de centrale ben verwijderd en wat de signaalsterkte is.
Met alternatieve firmware van Telfort modems krijg je de waarden wel te zien, maar dan verlies je de mogelijkheid om te bellen.
921690624
 
cornfed
Over welke tv verbindingen heb je het precies?
Als je geen tv afneemt van Tele2, heb je ook geen last ervan.


Je kan de intrainwaardes wel inschatten.
Als je een normaal ADSL2+ modem aansluit aan je ISRA, traint het modem in op je lijnkaart in de centrale.
Je kan dan de intrainwaardes zien. Internet zal uiteraard niet werken zonder netwerk login, maar dat is ook nu niet nodig.
Ze zullen een beetje afwijken van de Davolink, maar zijn een goede indicatie.
Gewijzigd door cornfed op 20 augustus 2010, 19:03
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
yidong
Het is bekent dat een gedeelte van de bandbreedte gereserveerd is voor digitale tv verbinding, alleen die wordt door ons niet gebruikt.
Desondanks blijft de Download rond 13mbit/s steken.

Rond de 4-6mbit/s neemt de TV kanalen in beslag heb ik gehoord, kan dat niet vrijgegeven worden? Het lijkt nu alsof altijd ruimte wordt gereserveerd voor de digitale TV verbindingen ook al gebruik je het niet (misschien voor de andere mensen in de straat of om conflicten te voorkomen).
Als je bijvoorbeeld wel digitale TV hebt van Tele2 en die gaat aan wordt dan nog meer bandbreedte i beslag genomen?

Ik heb nog een oude ADSL 1 copperjet 810 modem, maar die kan volgens mij maar 8mbit/s max aan. Die kan toch niet hoger intrainen?
Mijn Zyxel ADSL 2+ modem van Telfort is al weg.
 
cornfed
Als je geen tv afneemt van Tele2, wordt er geen bandbreedte gereserveerd voor de tv.
Dat heeft ook niets met de buren te maken, want bij telefoonlijnen heeft iedereen een eigen lijn naar de telefooncentrale.
Je krijgt dus nu al maximaal wat erin zit. Mits je eigen aansluiting thuis optimaal is aangesloten.

Het is wel correct dat als men wel tv afneemt van Tele2, je 4-6 Mbit moet aftrekken van je huidige maximale
snelheid. Want zoveel 'verbruikt' één tv stream.
Maar aangezien je geen tv kijkt via Tele2, is dit niet van toepassing voor jou.

Als je vindt dat je nu te weinig bandbreedte krijgt, kan je je eigen installatie nakijken en verbeteren.
Misschien dat daar nog een enkele megabit is uit te persen.

Voor veel klanten is 15 Mbit de top wat ze kunnen halen bij Tele2.
Tele2 hanteert een limiet van 15 Mbit op alle verbindingen op centrales die anders overbelast zouden geraken.
Dus zo slecht zijn die 14 Mbit niet die nu al hebt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV verbinding uitschakelen = meer snelheid?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie