obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
lengte kabel tussen splitter en modem?
Mike27
Betreft insalleren 3-1 pakket tele2. Alles werkt, MAAR In het instructieboekje staat vermeld dat de lengte van de kabel tussen splitter en modem max. 2 meter mag zijn. Anders wordt kwaliteit van je ontvangst en bereik minder. In welke mate is dat? In mijn situatie zou de kabel zo'n 8 meter moeten zijn.
 
cornfed
Hangt van de individuele situatie af.
Het is niet van te voren te voorspellen wat de gevolgen precies zijn van een langere kabel.

Test beide kabels eens uit. Doe een snelheidsmeting uitvoeren op je pc en je weet het verschil.

Extra tip: Als je een lange kabel gebruikt tussen ISRA/splitter en modem, gebruik dan een netwerkkabel.
Daarvan hoef je maar één aderpaar te gebruiken (2 draden).
Een netwerkkabel is veel minder gevoelig voor storingen van buitenaf..
Gewijzigd door cornfed op 25 augustus 2010, 13:46
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Ter aanvulling, ik gebruik door omstandigheden plm. 12 meter tussen binnenkomst KPN kabel
en het modem, 1 paar van een CAT6 UTP kabel, wel een degelijke koppeling gemaakt.
Op aanwijzing van een KPN monteur gedaan.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Mike27
Ok dank. Ik ga het proberen met een netwerkkabel.
 
Mike27
Is het de bedoeling dat ik de RJ11 stekkers van de telefoonkabel overzet naar de netwerkkabel? zo ja, hoe?
 
kobus1960
Ga je ook teleferen via Tele2?
Zo ja, kan na de overname van je eigen telefoonnummer door Tele 2
die splitter er tussenuit. Dat kan een paar dagen duren.
Dan kan je een aderpaar in je ISRA punt schroeven, aan de andere
kant een RJ11 stekker knijpen, heb je tangen voor, dan heb je een
goede verbinding. Kijk even voor de juiste posities van de draden bij
de stekkers van de bijgeleverde kabel van Tele2.
De telefoon sluit je vervolgens aan op het Davolink modem.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
De RJ11 stekkers kan je bevestigen met een speciale module tang.
Van de stekker moet je twee binnenste kanaaltjes gebruiken.
Volgorde van draden is niet van belang.
Misschien dat je tang ergens kan lenen. In de bouwmarkt bv. kan je ze ook kopen.

Je kan ook werken met het kleine beige kastje bij je installatiepakket.
Netwerkkabel direct aan het ISRA en dan wordt de kabel aan de andere kant op dat kastje aangesloten.
Vanaf dat kastje kan je met een standaard kabeltje gaan werken naar het modem toe.
Gewijzigd door cornfed op 26 augustus 2010, 15:28
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Mike27
Ik heb het opgelost met een netwerkkabel (15m) en 2 tussenstukjes waar zowel netwerk- als telefoonkabel op aangesloten kunnen worden. Zodoende heb ik niet de stekkertjes hoeven te verwisselen. De snelheid v/h internet is nog hetzelfde. Thnx voor de hulp/tips.
 
cornfed
Je maakt me nieuwsgierig naar die 'tussenstukjes'.
Misschien ook interessant voor andere gasten/leden met hetzelfde probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Mike27
ik heb de telefoonkabel vanaf de hoofdtelefoonaansluiting in de meterkast gekoppeld aan een tussenstuk. Aan hetzelfde tussenstuk heb ik de nieuwe netwerkkabel van 15 m gekoppeld. Aan de andere kant van de netwerkkabel heb ik weer een tussenstuk geplaatst. Aan de de andere kant van dit tussenstuk heb ik weer een nieuw telefoonkabeltje gekoppeld die naar de splitter gaat. De splitter zit weer vast aan de modem met telefoonkabel. Het nadeel is dat ik ook een extra telefoonkabeltje nodig had, waardoor de lengte van de telefoonkabels tussen hoofdtelefoonaansluiting en splitter zo'n 4m is ipv de eigenlijke max van 2m. Gelukkig heeft dit (nog) geen effect op de snelheid van het internet.
Gewijzigd door Mike27 op 28 augustus 2010, 13:31
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lengte kabel tussen splitter en modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
Advertentie