obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Geluid Hapert
raymon16v
Ik heb even een aantal vragen. Ik heb geen idee of hier goed zit, maar ik probeer het toch maar.
Ik zit met het volgende;
Sinds een maand of 2 heb ik een Homecinamaset van Samsung en deze heb ik via tulp aangesloten op mn "oude" samsung decoder. Nu heb ik met het geluid van de radio geen probleem, maar als ik tv zit te kijken wordt het een drama. Het lage gedeelte van het geluid wordt niet of verstoordt weergegeven, met uitzonderig van muziek. Dit is niet met 1 zender, maar gewoon met allemaal. Heb ik misschien iets verkeerd aangesloten.
Verder merk ik wel eens dat het geluid hapert. Ik zat bijvoorbeeld van de week voetbal te kijken en dan krijg je het volgende te horen:...Uelson speelt de bal .aar Uarez. Dit probleem doet zich niet alleen voor op mn homecinema, maar ook gewoon via het geluid vande tv.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

Alvast bedankt.
 
cornfed
Als er geen problemen zijn met het beeld, vermoed ik toch een probleem bij de decoder.
Maak alles een spanningsloos, decoder en router, check of dat geholpen heeft.
Als dat niet geholpen heeft, zou ik eens bellen met Tele2.
Normaal is dat niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
raymon16v
Ik heb de hele afgelopen week al alles een aantal keer geresset, maar dit wil niets helpen helaas. Ik heb alle kabels al eens veranderdt voor andere, maar ook dit heeft geen succes. Kan het niet zo zijn dat er een digitale kabel tussen moet voor het geluid? Hier heb ik namelijk wel iets over gelezen op internet, maar om nu meteen een hoop geld uit te geven voor een kabeltje om het ff uit te proberen vind ik ook niet zo'n goed idee.
Voordat ik Tele2 ga bellen voor een monteur wil ik er zeker van zijn dat het niet aan mij ligt. Anders komen de kosten van de monteur an 80euro voor mijn kosten en daar zit ik ook niet op te wachten.

Iemand ervaring met een spdif kabel?

Alvast bedankt.
 
cornfed
Het geluid gewoon via de tv zou altijd moeten werken.
Hoe heb je de tv aangesloten?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
raymon16v
De tv heb ik aangesloten met een scartkabel naar de decoder. De scartkabel heb ik ook al eens vervangen, maar dit werkt niet. De decoder en de homecinemaset heb ik verbonden met een tulpkabel en ook deze is al vervangen.
 
cornfed
Vermoedelijk is de decoder defect.
Als het beeld wel altijd vloeiend is, kan ik geen andere reden bedenken.

Bel met Tele2. Zij zullen echt geen monteur sturen voor haperend geluid.
Na de troublshoot die je moet doorlopen met hun, zal de uitkomst zijn dat je een nieuwe decoder krijgt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
raymon16v
Vanmorgen heb ik Tele2 gebeld over dit probleem en ik heb ook direct mn abbonement aan laten passen. Ik had nog een visiongold met een oude decoder en nu ga ik over naar een nieuw alles in 1 met daarbij een nieuwe decoder die beter en sterker zou moeten zijn. Tevens scheelt deze wijziging mij 10 euro per maand dus nu maar wachten tot ik de nieuwe decoder thuis heb ontvangen.

Wordt vervolgd...

M.v.g.
Raymon
 
cornfed
Zie je wel dat je een nieuwe decoder krijgt. En nog het nieuwste type. En het kost minder centen. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geluid Hapert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding hapert verzameltopic Storing : 365 01 dec 2013
Denon 1912 AV receiver geeft geen beeld/geluid Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 8 14 jan 2013
problemen geluid Amino A132 op Panasonic surround set Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 3 18 okt 2012
Verbinding wifi hapert/werkt niet 020 Storing : 2 22 jan 2012
geen beeld maar wel geluid Storing : 1 29 mei 2011
Advertentie