obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Verzameltopic Decoder Problemen Deel 2
emptynext
Goed,

Mooie nieuwe decoder hoor. die samsun was wat lijvig, maar deed het goed. temeer je daarmee kunt scart doorlussen en stereo kunt uitsturen. ik werd v/d week fijntjes gewezen op algemene voorwaarden ( ik heb geen optische ingang op versterker) en ik had dan maar geen tele2 meer moeten nemen. maar goed. een spdif kabel gekocht + converter naar analoog en een scart splitter (voor dvd) en aansluiten maar. geen geluid. tel2 gebeld: 'we ondersteunen geen spdif'. oh? maar van de week was dat het advies. ' kunnen we niet terug lezen'. dus ik de handleiding erbij gepakt: ja hoor wordt ondersteund. naar de audiozaak ( miscien converter kapot?) daar getest en werkt. ik tele2 gebeld en kreeg een geit aan de lijn die zei dat ik de firmware van de converter moest updaten. pfffffffff get a life. maar goed. dvd digitale output (coax) werkte ook niet. ligt aan het signaal: moet PCM zijn en geen DD. dat in de DVDspeler omgezet en lopen als een trein. dat moest ook even in de decder: helaas, onder instellingen staat DD aan en kun je niet meer veranderen naar PCM. dus ik tele2 gebeld , die jongen heeft het nagespeels en is een fout in de firmware zegt ie: wordt aan gewerkt.

anyhew: netto heb ik dus een boel gekocht met daarboven op een audio signaal afsplitsing ( scart module) om het geluid naar de versterker te krijgen. hoop geld en tele2 belletjes en veel onkunde aldaar. firmwares worden in de zoveel tijd gemaakt en geinstalleerd. vraag is of de DD wel uit kan in de toekomst.

Iemand anders nog blije verhalen over dit soort gedoe? of hebben jullie allemaal een DD receiver voor je home cinemaset
Shock

Edit MOD, topic verplaatst naar juiste forumdeel.
Gewijzigd door kobus1960 op 11 september 2010, 09:40
 
cornfed
Op je versterker kan je vaak ook instellen of je raw of pcm wilt ontvangen.
Maar waarom koop je een scart splitter als je via de optisch uitgang wilt werken?
Dit topic eens doorlezen: Zo sluit je de Amino Decoder aan op je versterker/receiver
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Richen
Gisteren nog even zitten "testen" met opnemen, maar dat verliep niet soepel bij mij..... Ondanks dat ik sinds een paar dagen bij UPC zit wou ik toch nog testen, helaas kon niks me meer weerhouden om alles af te koppelen en in de retourdoos te proppen van Tele2. Hierbij neem ik na 8 jaar klant te zijn afscheid van Versatel/Tele2. Oorzaak, niet na komen wat men beloofd zowel als op reclamegebied als aan de telefoon. En tenslotte stelde ze zelf voor om het pakket op te zeggen bij hun. Tot nu toe geen spijt van bij UPC, gewoon TV kijken en opnemen.. en nog met 24Mbit downloaden. Heel fijn hoor!
Nu kunnen we eindelijk genieten van een "totaal" pakket. Retourdoos gaat zometeen naar het postkantoor en dan gaan we de administratieve afwikkeling beleven en wachten op een creditering van 7 maanden niet deugelijk TV kijken.
Ik wens mezelf alvast succes ermee. Wink -> Daniƫlle (webcare), zal je een goed woordje voor me doen?
Bij deze dus voorlopig mijn laatste post/antwoord hier. En dan gaan we naar de UPC forum Cool
Gewijzigd door Richen op 13 september 2010, 09:47
 
kobus1960
Veel succes met UPC, zou je ons af en toe op de hoogte willen houden
hoe het je bij UPC vergaat? Misschien zinvol voor andere overstappers. Wink
Gewijzigd door kobus1960 op 13 september 2010, 13:32
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
genericfrank
wat mooi zou zijn:

nadat je een opname half teruggespeeld hebt....

Dat je de volgende keer verder kunt kijken.

Nu moet je naar waar je geeindigd bent doorspoelen.

Of een teller erbij, zodat je je punt waar je gestopt bent kunt intikken.

Frank
Als je haast hebt, moet je even gaan zitten.
 
Richen
Heel even off-topic. Gisteren na mijn verhaal ging ik TV kijken via UPC en viel telkens het beeld na 10sec uit op elke zender (ik met me grote bek). Gebeld met UPC, even gewacht en de TD vroeg wat gegevens op van mijn versie e.d. Moest mijn decoder uitzetten en toen werd er gelijk een update verzorgt om te kijken of het weer kon werken. En hij werkte weer, er werd ook verteld dat andere kleine updates ook gelijk werden geplaatst maar daar hoefde ik niks voor te doen. Omdat ik een nieuwe klant ben moet nog het e.e.a. nog afgestemd/ge-fine-tuned worden en men beloofde dat het alleen maar beterder zou worden.
Ik werd dus gelijk geholpen, vond het niet leuk dat ik gelijk iets raars had maar wel fijn dat er gelijk gehoor aan werd gegeven en opgelost werd! Wat problemen in de opstart fase is geen zorg, als het gelijk opgelost wordt!
voorlopig dus weer een plus punt voor UPC.
 
baatje30
@richen

www.tele2.gebruikers.eu

wie weet kan je hie rje verhaal posten en de antwoorden komen dan echt!
 
kobus1960
@baatje,

We hebben Richen gevraagd zijn ervaringen over z'n nieuwe provider
met ons te delen Wink Hebben we allemaal misschien wat aan.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
baatje30
Ik kan lezen hoor kobusSmile

Maar als hij problemen heeft met zijn mediabox is het voor hem handig als hij op eerder genoemd forum kijkt...wilde hem alleen maar helpen.
 
Richen
@ R0bert0

Waarom 10 maanden wachten?
Als je aangeeft bij Tele2 dat je IpTv/decoder/opneemappartaat niet naar behoren werkt, zal Tele2 vanzelf aanbieden dat je de volgende maand kan opzeggen.
Zij moeten het binnen een maand oplossen, wat ze niet lukt en dus jou gelijk aanbieden om eerder van je contract af te komen.

Succes!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verzameltopic Decoder Problemen Deel 2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Advertentie