obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Mobiel internet: slecht bereik of andere problemen?
peterd
Na wat problemen met de vaste ADSL verbinding heb ik tijdelijk van Tele2 een USB stick voor mobiel internet in bruikleen gekregen. Op zich mooie service maar het is me nog niet gelukt het ding stabiel verbinding te laten maken.

Ik heb in het Tele2 Connect venster maar 1 streepje achter de verbindingssterkte en hier en daar valt de verbinding helemaal weg, soms elke paar seconden, soms blijft het een tijdje goed. De verbinding wordt wel na enkele seconden weer hersteld. Het lijkt vooral te gebeuren tijdens "intens" dataverkeer, zoals het ophalen van email of het installeren van een addon in Firefox, veel minder bij "licht" verkeer, zoals het opvragen van een webpagina.

Lijkt mij dat de verbinding met het netwerk niet sterk genoeg is, maar als iemand andere ideeën heeft hoor ik het graag.
 
cornfed
Bij mobiel internet geldt dezelfde omstandigheden als bij telefoneren met je GSM.
Als er te weinig bereik is, moet je je verplaatsen tot je wel genoeg bereik hebt.
Andere methodes zijn er niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
peterd
Ja dat begreep ik, wilde alleen even checken of er andere oorzaaken konden zijn, heb weinig ervaring met usb-internet. Even met de laptop geprobeerd op zolder, in de tuin, zelfs met een usb-verlengkabel buiten het raam gehangen, geen verschil tot dusver.

Ik zal het nog even aankijken, misschien is het tijdelijk of weekend drukte. Anders de helpdesk eens bellen.
 
cornfed
Je zal wel ergens wonen waar er weinig bereik is.
Ik vermoed dat Tele2 het netwerk van T-Mobile gebruikt voor mobiel internet.
Dat netwerk gebruiken ze ook voor de normale GSM diensten.
Gewijzigd door cornfed op 11 september 2010, 19:40
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
peterd
Dat maakt het nog vreemder, ik woon midden in Rotterdam, nog nooit last gehad met mobiel bereik hier.. Moet zeggen dat het nu (2 uur 'snachts) iets beter gaat. De datarate is veel hoger, hoewel de uitval nogsteeds elke paar minuten gebeurt. Ik ben morgen aan de andere kant van de stad, zal het daar eens proberen met m'n laptop.

edit:

Iets anders wat me net pas opvalt; als de verbinding wegvalt krijg ik soms de melding "No LAN/WLAN device found", dat klinkt mij niet als een netwerk melding en als ik de USB stick uit de computer trek krijg ik de zelfde. Misschien ligt het helemaal niet aan het netwerk maar aan de dongle of de USB aansluiting. Ga nog even verder testen.
Gewijzigd door peterd op 12 september 2010, 02:10
 
peterd
Blijkt inderdaad dat het compleet verbreken van de verbinding aan de USB aansluiting lag, in een andere USB poort gebeurt dit niet meer.

Wat nog wel gebeurt is dat de datarate enorm onstabiel is. Soms heb ik een paar minuten 1mbit, maar vaker valt het terug onder de 100kbps, soms gewoon 0. Dat is wel een bereik probleem lijkt me. De helpdesk zegt ook dat het aan de locatie ligt maar ik kan het me moeilijk voorstellen dat ze midden in Rotterdam geen goede dekking hebben. Zal het ding morgen eens meenemen naar de zaak, kijken of het verschil maakt...
 
cornfed
De sterke van het signaal hangt sterk af van het gebouw waar je in leeft, maar ook van de omliggende bebouwing.
Ik merk ook dat in mijn huis het signaal zwakker is dan buiten.
Ik bel ook via het netwerk van T-Mobile.
Gewijzigd door cornfed op 12 september 2010, 16:51
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mobiel internet: slecht bereik of andere problemen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Advertentie