obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
VOIP bij b.v. BudgetPhone met Fiberspeed modem
GeeDeeZet
Hallo,
Weet niet of dit al eerder is gevraagd/behandeld, maar kon het zo snel niet vinden.
Weet iemand of het mogelijk is om van Tele2 Fiberspeed te nemen (zonder bellen), en dan via het Tele2 modem (Comtrend CT-6373) VOIP te gebruiken bij een andere provider (zoals BudgetPhone).

Zou namelijk graag mijn vaste nummer behouden, maar puur om bereikbaar te blijven. Ik wil het dus graag, indien mogelijk, laten porteren naar BudgetPhone Prepaid (zie http://www.budgetphone.nl/shop/product_info.php?cPath=25&products_id=39).

Alvast bedankt!
 
cornfed
Als je Fiber pakt zonder telefonie van Tele2 is voipen met een andere provider mogelijk.
Alleen kan dat niet met een Comtrend. Die kan alleen gebruikt worden voor Tele2 telefonie.
Dus je moet een ander apparaat gebruiken voor voip en dat achter de Comtrend gebruiken.
 
chrisleonards
Mag ik de vraag nog iets uitbreiden? Is het mogelijk bij een normale adsl lijn van Tele 2, in plaats van telefonie via Tele2 (Voip), te telefoneren via een andere voipprovider, bijvoorbeeld VoipBuster en/of Budgetphone. Ik heb me laten vertellen dat dat wellicht met een Linksys Pap2 achter de Davolink zou kunnen? Ik denk namelijk dat er in de software van de Davolink geen mogelijkheid gelaten is om een tweede provider buiten Tele2 om te activeren. Dat kon vroeger bij mijn Zyxel van Telfort zonder probleem. Hoe zou het hier bij Tele2 kunnen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP bij b.v. BudgetPhone met Fiberspeed modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Tele2 voip: is dat SIP of H.323 Tele2 vaste telefonie via internet (VOIP) : 2 10 jul 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie