obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Vraag type ISRA punt (foto's bijgesloten)
Bert Beverdam
Volgens de website van Tele2 is de verbinding afgeleverd en zou moeten werken. Ik krijg de kabels niet uit het ISRA punt en ben bang dat ik eventueel wat kapot trek. Zal met de overige bewoners overleggen of het inhuren van een monteur een optie is. Ik kan dan even kijken hoe hij het doet en in de toekomst wellicht zelf de boel kunnen aansluiten.
 
cornfed
Je kan ook de kabels die nu er nog in steken afknippen en daarmee gaan werken.
Dan is dat kastje uit je eerdere post handig. Daar sluit je de huidige kabels op aan.
Tussen dat kastje en modem kan je dan een standaard kabeltje pakken uit het installatiepakket.

Het is maar wat je zelf aandurft.
Dat ISRA kastje is ook geen ISRA punt voor consumenten. In woonhuizen vindt die vrijwel nooit.
Zoek maar eens op LSA strook. Zo heet die strip met verbindingen aan weerskanten.
Gewijzigd door cornfed op 24 september 2010, 12:03
 
Svubeqak
Bel Tele2 en dan zullen er metingen gedaan worden, als je ziet wat er allemaal op die kast aangesloten kan worden kan je toch het beste een KPN netwerkmonteur laten komen.
 
Bert Beverdam
Bedankt voor alle tips! Heb nog niet echt aan het ISRA gezeten omdat ik bang ben dat ik iets kapot maak.

Vraag me af of ik een Tele2 monteur moet bestellen of een KPN monteur. Iemand een suggestie?
 
cornfed
Sowieso Tele2 bellen. Met KPN heb je geen relatie en die doen niets voor je.
Tele2 moet dan de KPN monteur aanvragen voor je.

Maar waarom probeer je het niet gewoon?
Je huis brandt niet af als je met je ISRA prutst, ik beloof het je...Wink
 
Bert Beverdam
Dank voor je vertrouwen en belofte Wink. Heb deze zondag vrij, dus kan het dan probren. Heb je wellicht een overzichtelijk stappenplan ergens wat ik kan gebruiken? Hoe ik het aansluitpunt moet gebruiken ed?

Fijn weekend allemaal!
 
Bert Beverdam
Uiteindelijke een monteur laten komen van Tele2. Ontzettend onaardige vent en heeft ook nog eens knoeiwerk afgeleverd. Volgende dag door KPN lijn laten testen en modem correct laten aansluiten.

Nogmaals bedankt voor alle tips!
 
cornfed
Gelukkig is het nog goed afgelopen voor je.
Uit pure nieuwsgierigheid; je ADSL is lijn 1 van je ISRA punt. Klopt dat?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag type ISRA punt (foto's bijgesloten)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
NAT type 3 wijzigen voor 2 PS 4 Algemeen : 4 03 jun 2016
Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 19 07 feb 2016
NAT type 1 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 02 jan 2016
Wat is werkend ISRA punt? Opleveringsproblemen : 4 06 sep 2014
Advertentie