obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Snelheid fluctueert erg
d33f
Sinds gister ben ik een tevreden gebruiker van Fiberspeed, want ik haalde tenslotte 33Mbit/s ipv de 11Mbit/s met online.
Maar later in de dag en vanmorgen begonnen de problemen.
Haalde ik eerst een constante snelheid van 3,99MB/s in usenet haal ik nu amper de 3,00 en schommelt hij van 2,00 naar 3,00MB/s.

Zodra ik het modem reset (wat 2 a 3 keer nodig heeft aanzien hij vaker geen WAN IP geeft) zit ik weer even op mijn snelle (3,95MB/s) snelheid maar na een paar uur begint het geschommel met lagere snelheden weer (waardoor weer een reset nodig is om op oude snelheid te geraken.)

Weet iemand of dit aan het modem ligt ? want ik weet wel dat de DSLAM de snelheid gaat bijstellen als hij detecteert dat het modem vaker eruit ligt (door n reset bv) en daar heb ik dan ook geen zin in.

Alvast bedankt voor een antwoord op mijn vraag
 
kobus1960
De modems (comtrend) zijn stabiele dingen, het resetten is geen seconden kwestie,
je hoort als je goed luistert, 2 x een schakeling, duurt eerder minuten.
Usenet is niet echt een manier om je snelheid te testen, je bent overgeleverd aan
de server waarvan je niet weet hoe zwaar ie op dat moment belast is.
Gebruik je bv. SABNZBD kun je zien dat de snelheid per download veranderd.
Aardige ervaringen zijn er met speedtest.upc.nl. (klik op vetgedrukt)
Kan goed zijn dat er nog wat schakelingen plaatsvinden binnen Tele2 op jouw abbo.
Duurt over het algemeen 3 dagen voordat alles lekker loopt.
Gewijzigd door kobus1960 op 24 september 2010, 14:14
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
d33f
Het probleem is inmiddels opgelost (het was steam wat verborgen op de achtergrond stond te downloaden).

Maar ik vroeg mij nu af of ik nu niet onterecht lager wordt gezet kwa intrain snelheid door de DSLAM(gezien de meerdere resets)?

Ik heb begrepen dat het meerdere dagen duurt voordat je je uiteindelijke max snelheid haalt
 
kobus1960
Nee hoor, als je eens wist hoe vaak mijn modem gereset is met
experimenteren, heeft geen invloed op de snelheid die je binnenkrijgt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid fluctueert erg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid : 16 15 okt 2011
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Advertentie