obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Western digital mybook installeren
aanmarieke
Ik heb een western digital mybook aangeschaft. Op mijn Mac zie ik deze schijf niet verschijnen in het netwerk.
Heeft iemand een simpele uitleg hoe ik de schijf moet aansluiten op de tele2 modem? (dat hij in poort 3 of 4 ingeplugd moet worden weet ik..maar dan..?)
Ik dacht eerst dat de mybook externe harde schijf kapot was, maar ben terug gegaan naar de winkel en daar deed hij het gewoon. Zij vertelde dat het aan de netwerkinstellingen van het tele 2 modum kon liggen.......... IEMAND raad?
 
cornfed
Als je de Mybook alleen wilt gebruiken voor je interne netwerk, hoef je niets in te stellen in de Tele2 modem (=router).
Staat er niets in de installatiehandleiding wat je moet doen als je een Mac hebt?
Voor Windows is meestal een installatieschijf nodig om de Mybook aan te melden in je netwerk.
Gewijzigd door cornfed op 06 oktober 2010, 18:14
 
aanmarieke
De my Book wil ik inderdaad op de Tele2 modum aansluiten
en installeren was niet nodig toen we het controleerde in de mac winkel.
tele 2 klantenservice vertelde mij het op dit forum te vragen..tsja?
ben dus nog niks opgeschoten...de my book word niet herkend via mijn mac op het netwerk.. wel natuurlijk als ik hem rechtstreeks aansluit aan de mac.

is een extra routen een oplossing?
 
cornfed
Wat hebben ze dan gedaan in de MAC winkel?
Nogmaals, als je de Mybook alleen voor het interne netwerk wilt gebruiken, hoef je niets in te stellen in de router.
Een extra router zal je ook niet verder brengen.

Je kan toch de Mybook configureren als je hem direct aan je MAC aansluit?

Het enige van belang is dat je bij een bekabelde netwerkverbinding uitsluitend LAN 3 of LAN 4 gebruikt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Western digital mybook installeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
installeren van vaste telefonie via Tele2 Tele2 vaste telefonie via internet (VOIP) : 12 27 apr 2015
Abus IP Camera installeren Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 5 29 dec 2010
Kan Tele 2 dongel niet installeren Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 24 09 dec 2010
Mail installeren op Mac Algemeen : 5 06 nov 2010
Mybook aan Davolink Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 12 dec 2009
Advertentie