obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Mobiel internet (Verrassing: afgesloten!!!)
RvS_009
Goedendag,

Ik zag dat er al vele topics over dit onderwerp waren. Toch heb ik besloten om zelf ook een topic over mijn probleem. Wel voor de duidelijkheid.

Nou ik ben nu dus al heel lang tevreden klant van tele2. Ik was hiervoor ook altijd tevreden met mijn mobiele abonnementen, ( heb er hiervoor 2 gehad).
En vorige week was het weer tijd om te verlengen (voor de derde keer dus). Op de site gekeken vond ik de HTC legend. En ik wist het direct, deze zou het worden.

Maar het is een smartphone, die hebben internet nodig. Van de kleinste dingen wat betreft het weer, tot het downloaden van apps. Ook google maps gebruik ik voor navigatie en die download zijn kaarten van internet.

Dus daarom heb ik er ook mobiel internet bij genomen. HIERBIJ WAS IK BEWUST VAN DE FAIR USE POLICY, maar daar staat GEMIDDELD gebruik. Dus ik denk van mezelf: Ik ga het wel gebruiken, maar niet extreem. En ik zal het nooit 10x meer gebruiken dan gemiddeld.

Afgelopen zaterdag mijn toestel binnen gekregen. En alles werkte perfect. Het internetten was heerlijk. Heb al 2 keer de navigatie gebruikt, meerdere apps gedownload. enz. enz.

Krijg ik vanochtend een smsje, dat mijn snelheid omlaag zou gaan. Ik dacht nog: zit ik nu al aan gemiddeld????? Ik dacht oke dan, dan gaan we het maar wat minder doen dan.
Kom ik tot de veronderstelling, dat ik nu vanaf vanmiddag helemaal geen internet meer heb. Dus dan heb ik al 10x boven limiet gezeten blijkbaar. (ik heb tele2 nog niet gebeld, maar dit moet het haast wel zijn, hiervoor werkte het perfect)

Ik lees ook dat de limiet maar 20mb zou zijn. Wat is dit nu!!!!!!!!!!!. ten eerste is het dus niet onbeperkt. Ten tweede dat is 50 cent per mb. Dan kun je net zo goed gewoon nog via wap internetten, ben je maar iets duurder.

Ik heb de hele middag verspilt om sites en vooral forums te bekijken hierover, en er zijn meer problemen over. Meer mensen met dit probleem.
maar wel zag ik dat laatste tijd dit probleem zo goed als nooit meer op forums werd gepost. Blijkbaar is er dus een oplossing??????

Heeft iemand dus een oplossing voor mij.

Als deze niet binnen 2 dagen komt dan ga ik doen wat in een brief van 5 oktober staat (binnen 7 werkdagen bellen contact opnemen en contract ontbinden)
 
cornfed
Er zijn hier al enkele topics met de problemen van de FUP bij mobiel internet.
Tele2 hanteert zeer strenge (en in mijn ogen onredelijke) eisen.
Enkele tientallen megabyte verkeer per maand als limiet is bitter weinig.
Met een beetje surfen zit al dicht bij het limiet.

Daarbij zijn de voorwaarden van het abonnement zodanig dat je nergens op kunt terugvallen.
Alle rechten en normen liggen bij Tele2. Als consument kan je nergens op beroepen.

Ik kan alleen maar afraden van zulke abonnementen. Zeker voor de gemiddelde gebruiker.
 
RvS_009
Omdat ik pas kort geleden mijn contract hebt verlengd, heb ik 5 oktober een brief ontvangen. En daarin staat dat ik nog binnen 7 dagen mijn contract kan annuleren. Doen dan maar??

Wel balen man, ik was altijd erg tevreden met tele2, en had erg veel zin om komende 2 jaar aan de slag met mijn HTC legend en onbeperkt internet.
Gewijzigd door RvS_009 op 07 oktober 2010, 20:20
 
toetsie
Sommige apps maken op de achtergrond, dus zonder dat je het merkt, verbinding met internet.
Als je bijvoorbeeld gmail gebruikt zal die regelmatig verbinding maken.
Dat synchroniseren kun je uitzetten.
De HTC Legend draait op Android.
Ik heb zelf ook een toestel wat op Android draait en heb dat synchroniseren uit gezet.
Misschien dat dit ook nog bij draagt aan het data verbruik: http://tele2.gebruikers.eu/nieuws/67335/mees...ampaign=ww
Gewijzigd door toetsie op 07 oktober 2010, 21:34
ex Tele2, nu Ziggo
 
cornfed
Geen enkel abonnement heeft onbeperkt internet.
Er is altijd een limiet in vorm van een FUP.
Daarbij wordt de klant misleid door geen duidelijke limieten aan te geven.
Alleen Tele2 bepaalt waar de limiet ligt en de klant ervaart die pas als hij die limiet overschrijdt.

Jij moet zelf weten wat je doet met je contract, maar ik zou nooit een contract afsluiten met zulke
nadelige voorwaarden voor mezelf.

Heb je dan niet eerst de voorwaarden gelezen voor je het contract afsloot?
Gewijzigd door cornfed op 07 oktober 2010, 21:55
 
RvS_009
Zoals ik al eerder had aangegeven ben ik altijd tevreden klant geweest van tele2. Over bellen en sms-en heb ik ook geen klachten. Maar dat internet. Ik heb zeker van tevoren het contract bekek, ook de FUP. Maar weet ik veel dat gemiddeld maar een paar tiental mb bleek te zijn!! Ik zag bij,andere mensen die eindeloos internet hadden dat ze heel veel op internet zaten. Dus dacht ik dat dat met dat gemiddelde wel goed zou zitten, en ik er dus nooit 10x overheen zou gaan. Maarja blijkbaar bepaald tele2 het gemiddelde en niet de personen. Dus daardoor ben ik gewoon misleid. Klaar.

Verder ga ik niks van appels uitzetten op mijn android. Ik heb bewust Android met internet genomen zodat ik van al die functies kan gebruiken. Dus dan wil ze ook kunnen gebruiken.

Ik ben trouwens wel nog benieuwd naar ervaringen van andere personen. Hoe lossen jullie dit probleem op? Gaan jullie gewoon maar weinig op internet ofzo?
 
RvS_009
Heel gek, maar vandaag doet mijn internet het opeens weer. Ik snap er niks van. Misschien was het wel helemaal niet afgesloten, maar was het gewoon een storing!
 
cornfed
Of Tele2 heeft zijn fout ingezien misschien. Dat kan ook nog.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mobiel internet (Verrassing: afgesloten!!!)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie