obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend
cornfed
De derde al?? Dat maakt het weer onwaarschijnlijk dat het modem defect is.
Misschien een defect aan de lijnkaart in de centrale?
Heeft een monteur je lijn al nagekeken?

Leasetijd aan de WAN kant wordt door de provider bepaald.
Gewijzigd door cornfed op 27 november 2010, 01:17
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
loogie
Er is (toen ik het eerste modem nog aangesloten had) een KPN monteur geweest.
Die heeft gemeten dat ik destijds 33 mb zou moeten halen.
Goed, gisteren heeft mij modem zelfs 45 gehaald toen hij het deed.
Maar ja dan snap ik dat ook weer niet 33 max op lijn tov 45 real life.
Hoe kom ik erachter of die kaart kapot is en kan het zijn dat mijn eerste modem het dan wel doet??
 
cornfed
Als er ergens een storing zit in de lijn zelf of in de centrale, kan je opeens gekke waardes krijgen.
Dat zou een verklaring kunnen zijn.

Een monteur is de enige die lijn kaart kan onderzoeken.
Tenzij je de sleutels van de telefooncentrale hebt..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
loogie
Haha nee die heb ik helaas niet.
Morgen nog maar eens zelfde situatie uitproberen met modem van mijn buurman.
Als het dan weer werkt zit er iets fout in centrale software of hardware.
En met alle kennis kan ik dan misschien als freelancer gaan werken bij Tele2 :-)
 
cornfed
Is toch cool van Tele2 om je een gratis opleiding te geven als VDSL monteur, vindt je niet?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
loogie
Ja daar heb je gelijk in :-)
 
loogie
Goed, kleine update.
We hebben geconstateerd dat zowel mijn buurman als ik last hebben van elkaar.
Is het ene modem in, dan geeft de andere een regenbui aan foutmeldingen en vice versa.
Tele2 kan mij niet meer helpen zeggen ze (nadat ik ietwat onaardig ben geweest aan de telefoon).
De medewerker snapte blijkbaar niet dat mijn verbinding niet werkte en meldde mij dat ik alleen contact op moest nemen wanneer ik een storing had, goed bloeddruk steeg opeens naar 300+ en ben toen mijn volgende zin maar begonnen met
"Oke, even opnieuw en dan in "Dikkie-Dik taal", mijn verbinding werkt niet, wat snap je niet aan deze 4 woorden?".
Goed, dat gesprek was snel ten einde, zoals wel begrijpelijk is.

Mijn buurman heeft nu de XS4all hunters op de zaak gezet aangezien hij ook storingen ondervindt hieraan.
Deze zijn in de wijkcentrale gaan kijken, lijnen meten bij mijn buurman en mij (wat een service, hulde daarvoor),
konden fysiek helaas niets vinden.
Het blijkt wel dat de racks in de buurtcentrale van Tele2 van brakkere kwaliteit zijn dan die van bijv. XS4all.
Nu is er een monitor geplaats op onze lijnen, de uitkomst hiervan verwachten we volgende week.
Gewijzigd door loogie op 10 december 2010, 14:30
 
cornfed
Toch vreemd gevoel dat je meer geholpen wordt door de provider van je buurman, dan van je eigen provider.
Maar daar betaalt je buurman ook voor. Tele2 is veel goedkoper, maar dan krijg je ook een budget service.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
Advertentie