obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Davolink icm Airport Extreme Instellen
d@b
Ja, heb vanalles geprobeerd; alle poorten van de nieuwe en oude Davolink, ook op alle poorten van de Airport Extreme laat hij dezelfde verschijnselen zien. Ook diverse kabels. Met dezelfde kabels onlangs dus de receiver bij iemand anders aangesloten en dat ging vlekkeloos!
 
kobus1960
Probeer de volgende instellingen eens in de AE, als test.

Het adres van de router (LAN adres) 192.168.123.254
Subnetmask 255.255.255.0
DHCP enable
Start IP adres 192.168.123.1
End IP adres 192.168.123.250
Primary DNS 8.8.8.8
Secondary DNS 8.8.4.4
WAN op Dynamic IP
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
d@b
Ok, ga ik doen. Hoe stel ik daarnaast de Davolink in?
 
kobus1960
Davolink standaard, WIFI uit.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
d@b
Ik kan op de AE de volgende instellingen doen;

Connect using; ethernet of PPPoE, heb ik ethernet
Connection sharing; Off (bridge modus, share a public IP address, of distribute a range of IP addresses ?

Vervolgens in het TCP/IP tab kan ik het volgende kiezen (zie bijlage);
Configure IPv4; manually of via DHCP (heb ik manually)
en kan ik opgeven;
IP adres
Subnet Mask
Router adres
DNS Server(s)
IPv6 servers
Domain name

Dan is er nog een DHCP tab waar ik begin en eind adres kan invullen wat in ieder geval moet beginnen met 10.0.1. (pas dan kan ik een nummer opgeven).

en de DHCP lease.

Ik weet nu dus redelijk wat ik moet invullen, maar raak in de war met het IP adres en router adres. Welke is welke tov het davolink adres?
d@b voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
kobus1960

Quote

Dan is er nog een DHCP tab waar ik begin en eind adres kan invullen wat in ieder geval moet beginnen met 10.0.1. (pas dan kan ik een nummer opgeven).


Dit brengt mij weer in de war.
Het is dus blijkbaar niet zo dat je de genoemde range geheel naar eigen hand kan zetten?
Dat is weer jammer i.v.m. gebruik van eigen netwerk i.c.m. W7 of zo.

Het bijgeleverde plaatje ziet er goed uit, alleen zou ik bij DNS servers niets
invullen, dan pakt ie automatisch de goede adressen.

Gezien jouw quote zou ik er voor kiezen om het routeren aan de Davolink over te laten
en de AE als dom accesspoint te gebruiken..............Best lastig als je zo op afstand wat
moet beoordelen. Zit je er naast kan je veel sneller wat doen, maar da's een onmogellijkheid.

Misschien dat onze Goeroe Cornfed nog een oplossing heeft.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Welk ip adres krijgt de apparatuur die aangesloten is op de AE?
192.168.1.xx of 10.0.1.xx?
Gewijzigd door cornfed op 15 januari 2011, 21:26
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Aangesloten apparatuur op de AE krijgen 192.168.1.x adressen.
 
cornfed
Dan zit de AE in bridge modus.
Dat is ook wat je normaal gesproken wilt hebben.

Wat je ingevuld hebt op de plaatje bovenaan is helemaal correct.
Het ip adres van de AE zelf is dan 192.168.1.110. Onder dat ip adres kan je de AE bereiken op je netwerk.
Voor de rest hoef je dan ook niets in te vullen of het is niet van toepassing.
Daar waar je 10.0.1.xx moet invullen, is bedoeld als je de AE "distribute a range of IP addresses" zet.
Dan geeft de AE zelf zijn ip adressen uit. Zogenaamd dubbel NAT.

Dus zover ik kan nagaan, werkt je netwerk prima.
De enige 'troublemaker' is dus de receiver.
Dus welke instellingen staan ingesteld op de receiver?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
De receiver staat ingesteld dat hij via DHCP z'n IP adres krijgt. En dat krijgt hij ook, gewoon een 192.168.1.x nr. Echter legt ie zodra ik hem aansluit op het netwerk het netwerk plat en kan ik vanuit de receiver niks met het netwerk.

Zodra ik de receiver bij iemand anders aansluit doet hij het direct zonder aan de instellingen van de receiver te komen. Ook is de receiver dus nagekeken door de fabrikant en die hebben niks kunnen vinden en bovendien de firmware nog eens geupdate (via het netwerk bij hun).

Heb vandaag de Davolink maar een gereset, niks anders aangesloten behalve de receiver op poort 3 of 4 en ook dan ziet hij geen netwerk al krijgt hij wel een IP.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink icm Airport Extreme Instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
Advertentie