obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Davolink icm Airport Extreme Instellen
cornfed
Heb je de netwerkkabel ook eens uitgewisseld?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Uiteraard. Ook met dezelfde kabel bij iemand anders aan z'n netwerk gekoppeld, direct vloeiend verbinding via de receiver.
 
cornfed
Kan je ook de andere waardes zien van de receiver?
Gateway, subnetmask en DNS?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Nee, ik krijg slechts IP en MAC adres op de receiver te zien. Tenzij ik het ip adres niet door DHCP laat toewijzen, dan kan ik het allemaal handmatig instellen. Alleen zou ik niet weten hoe.

Overigens vind ik het erg maf dat als ik alleen de receiver (die op elk ander netwerk direct werkt) en een pc op poort 3 & 4 van de Davolink aansluit (en dus geen AE of decoder) ook de verbinding verstoord wordt en zelfs de Davolink een oranje status lampje geeft. Koppel ik de receiver af, dan gaat het lampje op groen en heb ik op de pc weer een actieve verbinding.

Als ik beide aangesloten heb krijg ik dus op de receiver wel een ip adres alleen kan ik verder niets. Ook vanaf de pc dat ip adres bereiken lukt niet.
 
cornfed
Je hebt nu toch wel veel mogelijkheden uitgeprobeerd.
Zeker het fenomeen dat je hele netwerk eruit ligt als je de receiver aansluit, wijst voor mij erop dat waarschijnlijk de Davolink defect is.
Iets anders kan het niet meer zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Maar dat vind ik juist het gekke, het is al de tweede Davolink die ik heb! Naar aanleiding van deze problemen gaf Tele2 me uiteindelijk een nieuwe.
 
cornfed
Zelfs als de receiver verkeerd staat ingesteld, zou die nooit je netwerk mogen beïnvloeden dat de andere apparatuur de verbinding kwijt is.

Heb je gekeken naar de aarding van de receiver?
Misschien staat er statische elektrische of lekstroom op de receiver zelf en die geeft dat door aan de router die daarvan op hol slaat.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Lijkt me sterk, ik heb de receiver zelfs uit de kast en bij de tv geplaatst (dat betekent in mijn geval bij een ander stopcontact en zonder 'overbodige" kabels in de omgeving.

Zie je (afgezien van de invloed op andere apparaten) niet een overeenkomst met de Sony Blueray Speler uit het andere actieve forum die ook geen echte verbinding lijkt te krijgen met het tele2 netwerk maar wel met het UPC netwerk van de buurman? Mijn receiver werkt direct op een Ziggo netwerk bij iemand anders zonder ook maar 1 instelling te veranderen en met dezelfde kabels.
 
cornfed
Ja, daar heb ik ook aan gedacht.
Als je alleen maar geen verbinding kreeg op de receiver, dan was dat mijn eerste gedachte.
Maar je netwerk problemen suggereren andere problemen.

Als de receiver uit laat staan en dan hem aansluit, werkt dan wel het netwerk?
Ik bedoel dus op 'standby' stand.
En je netwerk gaat er pas uit als je hem aanzet? Klopt dat?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Klopt. Uit, maar in standy dan werkt het netwerk. Zodra ik de receiver aan zet heb ik geen netwerk meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink icm Airport Extreme Instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
Advertentie