obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Davolink icm Airport Extreme Instellen
cornfed
Als er geen hardware defect is in de router of de receiver, kan ik dit fenomeen uitsluitend verklaren dat de receiver de router van slag brengt als hij begint connecties op te bouwen met het internet.
Dat ligt dan in het verlengde met de berichten van andere leden dat hun internetradio niet meer werkt.
Alleen werkt bij hun de radio niet en bij jouw loopt de router vast.
Er moet iets mis zijn met de firmware van de router.

Ik weet hier echt geen oplossing voor.
Dit is iets waar de knappe koppen van Tele2 zich over moeten buigen.

Als je niet belt of tv kijkt via Tele2, kan je nog proberen om een ander modem in te zetten dan de Davolink.
Of een andere provider nemen of een andere receiver kopen.
Andere uitwegen zie ik niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Ik ben inderdaad bijna bij de stap om een andere provider te kiezen. Er is nog één laatste optie die ik wil proberen. Er is namelijk iemand op een ander forum die dezelfde opstelling heeft maar tussen de Davolink en (dezelfde) receiver een 100 mbps switch heeft gekoppeld. De Airport Extreme heeft 1 gbps en de receiver schijnt alleen 100 mbps aan te kunnen.

Verklaart nog niet waarom de receiver niet direct op de Davolink werkt, maar wellicht dat die switch helpt.
 
kobus1960
De Davlink is 100 mbps............., maar geeft misschien niet het exacte signaal
waar de netwerkadapter van jouw receiver op reageert, zoals die van een pc bv.
auto schakelt tussen 100mbps of 1gbps (groen of rode led). Goeie optie!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
De snelheden zijn terugwaarts compatibel. Netwerkkaart en switch regelen zelf hun best mogelijke snelheid.
Dat zou dus nooit een probleem mogen zijn.

Je hebt de receiver ook al eens aangesloten op de AE. Die functioneert nu ook als switch.
Het probleem is daarmee niet verdwenen.

Maar goed, testen is nooit verkeerd.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Ok vandaag verder geploeterd. Nieuwe Sitecom switch 100 Mbps gekocht en tussen Davolink en Receiver gezet op poort 3 en poort 4 van de Davolink geprobeerd. Weer dezelfde verschijnselen, terwijl als ik een pc aan dezelfde netwerkkabel vanuit de switch koppel ik direct actieve verbinding heb. De Receiver krijgt wel een IP adres, zoals altijd. Niet te benaderen vanuit andere pc's op de switch aangezien zodra de receiver aan staat het netwerk plat ligt.

Ook geprobeerd de switch aan de Airport Extreme te hangen. Werkt prima voor de pc's vervolgens daar weer aan gekoppeld, maar zodra de receiver er aan hangt ligt alles weer plat.

Ik ben geneigd het op te geven en een andere provider te zoeken. Tenzij iemand nog een idee heeft?
 
kobus1960
Auto negotiation werkt niet. AEP werkt niet. Switch werkt niet.
Vele logische instellingen geprobeerd, alle moeite gedaan.
Je hebt alles gehad zo lijkt het. Receiver op andere ISP's werkt wel.
Rest er weinig anders dan voor een werkende ISP te kiezen.
Zoals al in andere topic's vermeld, het begint een Tele2 kwaal te
worden, niet werkende randapparaten, zeker nu die update langs is gekomen. Sad
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
d@b
Ja, ik vrees dat dit Tele2 een klant kost. Ben ik (hopelijk) gelijk van het haperende beeld af. UPC maar eens proberen.

Bedankt voor het meedenken iedereen!

Groet
 
d@b
Helaas nog steeds niet weg bij Tele2. Ik zit nog in m'n contract dus wil men het toch nog verder onderzoeken waarom de snelheid laag is en dus het beeld hapert. Deze week werd een monteur van KPN langs gestuurd, die heeft aangetoond dat de lijn prima is; 12 mbit down. Interessant dat wat je vervolgens meet na de Davolink maar 8 mbit is (met alle overige apparaten uit)! Het is de 2e Davolink die ik heb, aangezien men van Tele2 eerst dacht dat het daar aan lag.

Mbt tot de receiver had ik eindelijk een Tele2 medewerker die telefonsich toe gaf dat sommige apparaten niet kunnen werken met de Davolink in het netwerk, maar dat ze geen andere routers hebben. Niet verantwoorlijk voor randapparatuur vond deze medewerker in dit geval niet opgaan en legde het probleem wel degelijk bij Tele2. Hij was echter niet bevoegd om me te ontbinden van het contract, dus zit ik nu in verdere behandeling om met een commerciele reden onder m'n contract uit te mogen...

Als het lang zo doorgaat ben ik vanzelf onder m'n contract uit!
 
kobus1960
Er zijn welwillende medewerkers bij Tele2 die wel degelijk weten waar de schoen wringt.
Echter zij moeten heel goed oppassen wat ze zeggen, en al helemaal wat ze toezeggen.
Dat pas namelijk niet in het "Award Winning" management straatje van dat bedrijf.
12 Voor de Davolink, en er blijft 8 over, bizar. Typisch geval van niet zeker waar jouw
wijkcentrale uithangt. Dat kan namelijk volstrekt onlogisch zijn.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Tele2 weet precies wat er speelt op dit forum.
Ze lezen net zo goed mee als de rest.

Alleen reageren ze nooit op zulke evidente problemen met de software of hardware.
En ze doen alleen iets oplossen als het mee kan in het reguliere onderhoud van de software.
Want het mag niet zo zijn dat iemand een paar dagen zich ermee bezig houdt, want dat kost te veel geld.
En als er te veel geld wordt uitgegeven, krijgen het management hun bonus niet!

Dus klanten van Tele2 hebben gewoon pech gehad.
Gewijzigd door cornfed op 06 februari 2011, 23:11
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink icm Airport Extreme Instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
Advertentie