obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
tele2 hd recorder is een slecht apparaat
patrickvl
Weer problemen met opnemen.

De tele2 recorder is of te slim of te dom

Punt 1 : Gisteren medium opgenomen, zoals ik wekelijks doe. Volgens de tv gids is er vermoedelijk maar 1 aflevering geweest, maar er waren er wel degelijk 2. ( voor volgende week staat er ook maar 1 in de tv gids, maar ook dan komen er 2 achter elkaar )
Punt 2: De recorder herkent je programmering op basis van tijd en titel van je opname. Wanneer de titel dus niet overeenkomt met wat er is ingeprogrammeerd snapt de recorder het niet meer en neemt dus niks op.
Dit zou gewijzigd moeten worden, er zou puur op basis van tijdsindicatie en niet op titel opgenomen moeten worden. Dat heb ik al eerder aangegeven, maar tele2 heeft het te druk met rekening incasseren ipv het product te verbeteren. Je krijgt wel altijd netjes antwoord, maar problemen worden nooit opgelost.

Ik word echt moet van dat gedoe met tele2.

Overigens zijn de haperingen in mijn uitzendingen sinds deze week ook weer begonnen.

Tele2, los dit op!! Ik zit nog 1,5 jaar aan jullie vast. Als het niet opgelost wordt, komt mijn verzoek om creditering van abonnementskosten eraan.
 
wallia
Patrick, wij nemen ook altijd medium op, maar dat doen we altijd via de programmagids van tele2. Onze TV-gids gaf een paar weken terug ook aan, dat er 1 Medium kwam, maar gelukkig zag ik op de programmagids van tele2, dat er 2 achter elkaar kwamen. Tot nu toe heb ik het nog nooit meegemaakt, dat hij een voorgeprogrammeerd opname niet opneemt. Behalve als je 2 programma's op het zelfde uur wil opnemen of elkaar overlappen, dat lukt niet.
 
patrickvl
Wallia,

Dank voor je antwoord. Lastig communiceren zo, best lastig om uit te leggen wat je bedoelt.

Als ik het goed begrijp neem jij dan dus wel 2 afleveringen van medium op, maar is de naam van de 2e aflevering de naam van een ander programma. Anders kan je het volgens mij nooit opnemen.

Maar goed, bij mij is het gewoon echt een onbetrouwbaar product.

Ik ontvang trouwens helemaal geen programmagids van tele2. Heb die 1 keer ontvangen geloof ik.
 
wallia
Wel Patrick, kijk op je afstandbed. Boven de menu-knop zit de "tv-gids" knop, als je daarop drukt zie je op je scherm alle zenders met hun programma's. Als je dan een programma ziet welke je wil opnemen, op je opneem-knop (met dat kleine rode stipje) drukken. Dan doe ik altijd nog 2 minuten voor het begin en 20 min. na het einde als extra tijd erbij. Dan zit je altijd goed! Hopelijk snap je wat ik bedoel, want goed uitleggen is ook een vak.
 
patrickvl
Hoi Wallia,

Je legt het prima uit en zo neem ik inderdaad ook op. Een andere manier is er volgens mij ook niet.
Mijn probleem is het volgende:

Ik neem medium standaard wekelijks op, twee afleveringen achter elkaar. Op zich gaat dat in de meeste gevallen wel goed. Afgelopen week stond en aankomende week staat Medium echter maar 1 keer in de gids waar wij het nu over hebben. Met als gevolg dat de 2e aflevering dan dus niet opgenomen wordt, aangezien de 2e aflevering van Medium in de tv gids een andere naam heeft dan is geprogrammeerd. Het liefst zou ik ook de 2 afleveringen als 1 opname laten opnemen, maar dat kan weer niet omdat je de opname per aflevering niet lang genoeg kan laten opnemen.

De tele2 recorder kijkt zowel naar de begin en eindtijd van wat je wilt opnemen als naar de titel van het programma. Als 1 van deze 2 dingen niet overeenkomt, is het apparaat de draad kwijt er wordt er niets opgenomen. Dat is ronduit slecht. Hij zou altijd op moeten nemen op de tijden die ik zeg dat hij moet opnemen, ook als er ineens een ander programma blijkt te zijn.

Stel dat medium volgende week 5 minuten later geprogrammeerd staat dan normaal het geval is, wordt er dus ook niets opgenomen omdat de recorder de tijd niet herkent.

Het enige wat ik voor aanstaande vrijdag zou kunnen doen, is de 2e aflevering van medium opnemen door het programma op te nemen dat nu in de tv gids staat ( in plaats van Medium ), maar dan moet tele2 de informatie in de tv gids niet ineens weer veranderen, anders snapt de recorder het weer niet.

Snap je nu wat mijn probleem is?

Tele2 zou de opname puur op de tijd en zender van programmeren moeten laten werken, en nooit op basis van titel.

Ik zal je een ander voorbeeld geven. Ik neem ook wekelijks op TMF het programma "gamekings" op. Onlangs was er een aflevering die "Best of gamekings" heette. In dat geval snapt de recorder het niet meer en wordt er dus niets opgenomen.

Ik vind het een slecht en onbetrouwbaar apparaat. Mijn 5 jaar oude Pioneer harddisk recorder is echt vele malen beter. Daar kan ik helaas niet meer mee opnemen, omdat ik geen analoge tv meer heb en je deze ook niet op de tele2 recorder kan aansluiten.
 
wallia
Zelf programmeer ik het op dezelfde dag in. Want Tele2 "ververst" elke dag zijn gids. Meestal tegen 18.00 uur kijk ik wat Tele2 die avond te "bieden" heeft en dan ga ik pas de programma's laten opnemen, die we goed vinden en tot nu toe altijd goed gegaan. Maar jij stelt het zeker in met "dagelijks" of "wekelijks" en dat heb ik zelf nog nooit gedaan. Bijv. deze week krijgen we weer "Dexter" elke dag op Ned3, maar dat laat ik toch op de dag zelf opnemen, durf het niet aan om het "dagelijks" te laten opnemen. Waar ik wel problemen mee heb: als ik een opgenomen programma tot halverwege bekijk en ik wil het de volgend dag verder gaan bekijken, dan begint hij weer bij het begin en niet waar ik de vorige dag ben geeindigd. Dan wil ik het zo snel mogelijk vooruit spoelen (3x zo snel), ga het even goed en dan blijft het stilstaan, alleen met 2x zo snel doorspoelen, lukt het pas.Ja, inderdaad er moet wel weer zsm. een update komen !!!
 
Tele2 Webcare
Beste patrickvl,

Vervelend dat je problemen hebt met het opnemen. Ik wil dit probleem graag voor je in behandeling nemen. Zou jij je postcode en huisnummer of klantnummer in een PB willen sturen?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
mike239
Hallo,
Ik herken de problemen die ik hier lees: het op basis van de titel opnemen ipv de tijd is een handicap van de hdd recorder,
de recorder gaat raar doen merk ik ;

- meerdere programma's achterelkaar;
soms plan ik een uitzending dagelijks of wekelijks, in de opnamelijst vind ik deze terug echter bij het tweede programma blijkt het niet te kunnen worden weergegeven , zwart scherm geen opname terwijl deze WEL als opgenomen in de lijst staat.
18 uur journaal en TV vandaag en dan de tweede; TV vandaag geeft soms problemen.

- electronische TV gids geeft beperkte inzage m.b.t. toekomstige dagen of week.

- Start tijden vs electronische TV gids; Ook merk ik dat de TV gids wel erg ruim omgaat met starttijden en titels van het programma daar klopt niets van. Als je gewoon exact op de begin tijd zoals in de elektronische gids staat aangegeven opneemt (dus 0 minuten ervoor en 0 erna) dan pakt ie delen van t voorgaande programma mee en dus de foutieve naam ook, waarom gebruikt Tele2 niet de meegezonden programma ID informatie? Nu gebruikt Tele2 de info van de TV gids die niet overeenkomt, als je bijv. TV Kantine opneemt dan is het programma TV kantine allang gestart en dan nog zie je de naam van het voorgaande programma op de lijst terwijl ik NIET voor het begin heb geprogrammeerd.
En sommige zenders lopen meer uit de pas mbt de elektronische tv gids en het uitgezonden ID signaal dan andere zenders.

Zelfs met een videorecorder kon men het ID signaal van de feitelijke uitzendtijd oppakken en gebruiken (streepjescode als indicatie en daardoor werd altijd het programma op de juiste tijd wanneer het feitelijk werd uitgezonden opgenomen. Nu jaren later in dit digitijdperk lijkt dit niet meer te kunnen?

Het zou handig zijn als Tele2 de mogelijkheid gaat bieden om andere HDD recorders aan te sluiten vanwege de erg beperkte mogelijkheden en teveel bugs en onbetrouwbaar gedrag van de hdd recorder.

1) opnamelijst zelf indelen en naamgeving en zelf map structuur kunnen aanmaken
2) laatst opname bovenaan zetten ipv zoals nu nieuwe opnames onderaan na veel bewaarde opnames moet je elke keer helemaal naar onderen)
3) naarmate je meer opnames bewaart ontstaan er meer bugs en raar gedrag (opnames wel in lijst maar niet opgenomen)
4) opname tijden elect.programma gids vs feitelijke tijden en id signaal
 
Renebulthuis
Opvallend dat dit punt nog steeds niet ter harte is genomen. Het blijft een enorm nadeel en ik twijfel om over te stappen nu ik nog steeds elke week opnames mis omdat de TV gids iets wijzigt of wat dan ook. Er gaan meer opnames mis (niet opgenomen, conflict, te kort) dan dat er goed gaan. Dringend verzoek om dit toch eens op te lossen aan Tele2. De gebuikerservaring is dramatisch door het niet slim werken van een zo wezenlijke functie van een hard disk...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tele2 hd recorder is een slecht apparaat', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie