obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
mail werkt plots niet meer
gewoonmich
Ik heb Mac book en gebruik het programma mail 4.3 Ik heb daar een eigen account op en mijn vriendin ook. Maar nu werkt plots al 4 weken het mail account van mijn vriendin niet meer. Die van mij werkt nog wel! Naar mijn weten zijn er geen instellingen veranderd. Heb ze ook vergeleken met mijn instellingen maar zie geen verschil.

Krijg bij haar steeds de melding dat mail server niet reageert. Volgens helpdesk moet het probleem in mijn mac book zitten, maar waarom heeft hij dan daarvoor wel gewerkt en zo plots niet meer? Haar hotmail account werkt ook nog gewoon! Wie weet wat er fout gegaan kan zijn?

We gebruiken alle 2 een versatel account.
Gewijzigd door gewoonmich op 07 november 2010, 12:29
 
kobus1960
Bietenbrug heeft zo te lezen ervaring op MAC gebied, misschien
dat hij wil reageren op deze vraag.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
gewoonmich
Hopen dat hij dan gaat reagerenSmile

Zou echt niet meer weten wat er nu fout gaat. Maar verwacht eerlijk gezegd dat het toch bij Tele2 ligt.
 
Multitasker
Kun je geen mail verzenden of ontvangen of beide niet? Het kan heel goed dat iets eerst wel werkt en daarna niet, terwijl het niet aan je provider ligt. Je macbook heeft nooit dezelfde samenstelling; er veranderen elke dag bits en bytes, ook wanneer je het niet in de gaten hebt. Ook een update van Firewall software of een nieuw binnengekomen bericht wat er eerst nooit was kan hiervan de oorzaak zijn.

De foutmelding dat de server niet reageert kan heel veel oorzaken hebben, is dit het meest specifieke wat je hebt kunnen vinden? of ook nog echte foutcodes met cijfers en letters?

Maak je voor alle accounts gebruik van mail 4.3? Of gebruik je voor een of meerdere accounts de webmail (zoals webmail.versatel.nl of www.hotmail.com)

Als je met beide e-mail adressen mail 4.3 gebruikt, probeer dan eens in te loggen via de webmail om te kijken of dat werkt: http://webmail.versatel.nl. Soms staan er grote of schadelijke berichten op de serverruimte die bijvoorbeeld door de firewall niet doorgelaten worden, op deze manier kun je deze alsnog lezen, verwijderen. Als dat niet werkt kan het soms helpen om alle instellingen en e-mails in het Postvak UIT te verwijderen en daarna de account opnieuw in te stellen. Soms zie je namelijk een klein instellinkje over het hoofd.

Als ook dit allemaal niet helpt PB mij dan het e-mail adres, wellicht dat ik nog wat voor je kan uitzoeken.
 
gewoonmich
Inmiddels is mail 4.3 vervangen door 4.4 Ik gebruik op dat mail programma meerdere accounts. Die ook werken! Ik heb hotmail en inmiddels ook gmail. Via gmail kan ik ook mijn versatel account gebruiken. Maar versatel werkt nog steeds niet. (niet ontvangen en verzenden) Ook na het het opnieuw installeren van versatel werkt het nog steeds niet. Krijg steeds de melding dat de mail server niet gevonden kan worden.

Bovenstaande geldt alleen voor het account op mijn macbook van mijn vriendin. Op mijn account werkt versatel nog steeds. Gebruik daar ook inmiddels mail 4.4 en nog steeds zonder problemen. Dus het lijkt mijn sterk dat er iets veranderd is aan de instellingen.

Mijn vermoeden is toch dat er iets fout gaat bij tele2. Maar volgens de helpdesk moet het toch echt in de Mac zitten, maar wat kan ze niet zeggen. Op de vraag om samen dan alles eens na te lopen, antwoorden ze dat ze het programma mail niet ondersteunde en dus neit wist hoe de instellingen precies zijn. Daarom toch nog eens een bericht gestuurd naar Tele2 en kreeg een bevestiging terug met een referentienummer en die zou binnen 48 uur beantwoord worden. Maar inmiddels zijn we een week verder en moet nog antwoord krijgen.

Service van Tele2 dus het zelfde als bij alle grote internet aanbieders. Jammer.
 
kobus1960
Even samenvattende;
Alles werkt behalve de Email account van je vriendin?
Werkt dat account buiten jouw mac wel op webmail o.i.d.?
Even helder krijgen of het Email account niet werkt of de mac niet.

Is het de mac krijg je geen ondersteuning van Tele2.
Is het email account een betaalde account en/of is het of
zonnet/versatel/tele2?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Multitasker
Er is op veel vragen in mijn post geen antwoord gegeven. Bijvoorbeeld over de foutcode, of dat het wel/niet werkt op de webmail. Jammer.

Over de service van de internetproviders met betrekking tot e-mail; Het is inderdaad geen e-mail provider, maar een internet provider. Daarom krijg je ook maar magere 20 MB mailboxen, weinig tot geen ondersteuning met door jou aangekochte programma's, geen restitutie als het niet werkt etc.

Is je e-mail je lief: Ga naar een professionele e-mail provider. (zelf persoonlijk NOOIT storing gehad met Gmail)
 
gewoonmich
Even samenvattende;
Alles werkt behalve de Email account van je vriendin?
Klopt, alleen haar versatel account werkt niet
Werkt dat account buiten jouw mac wel op webmail o.i.d.?
Ja, haar webmail werkt en ook binnen halen van haar versatel account via gmail werkt
Even helder krijgen of het Email account niet werkt of de mac niet.

Is het de mac krijg je geen ondersteuning van Tele2.
Waarom zouden ze het mail programma van Apple niet ondersteunen
Is het email account een betaalde account en/of is het of
zonnet/versatel/tele2?
haar versatel account is 2de versatel account (extra email adres), ik zelf gebruikt het hoofd account.
Gewijzigd door gewoonmich op 14 november 2010, 11:42
 
kobus1960
Dan ligt het aan de mac software/instellingen, en die wordt niet
ondersteund door Tele2. of je het leuk vindt of niet. het is zo.

Oplossing, Gmail op de MAC van je vriendin, 2e versatel account
koppelen en het werkt allemaal.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Multitasker
Als het binnenhalen via Gmail wel werkt is de kans groot dat het probleem niet bij Tele2 ligt. Er is immers een manier om de informatie op te vragen en binnen te krijgen.

De reden dat Mac niet wordt ondersteund is omdat de meeste klanten Windows gebruiken, hiervoor zijn dan ook volop screenshots aanwezig op de verschillende helpdesken, maar zelfs dit gaat maar tot op zekere hoogte; Wanneer er geen ondersteuning is betekend dat: Het kan wel werken, maar als het niet werkt heeft de ISP niet de informatie om je te ondersteunen in het oplossen.

Weer geen foutcode gezien.

Het maakt bij Tele2 niet uit of je het hoofdaccount of een extra account gebruikt. Deze zijn technisch en administratief gelijk aan elkaar.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mail werkt plots niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
E-Mail account geblokkeerd Klacht over Tele2 : 3 17 okt 2019
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie