obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Portforward Bitcomet
kingbron
Hallo,


Ik heb een TELE 2 Davolink standaard modem en ik had een vraagje:

Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden omdat ik op dit gebied nite zoveel kennis heb over het openen van poorten..
Nou heb ik het programma Bitcomet en wanneer ik deze open staat er rechtsonder een geelballetje dat een ip adres (xx.xx.xx.xx:51000) geblokkeerd is. Volgens mij heeft dit met mijn poorten te maken

Nou heb ik al een tijdje op het internet rond gekeken hoe ik dit probleem eventueel kon oplossen, maar helaas zonder resultaat.

Dit is wat ik geprobeerd heb.

(1)http://192.168.1.1
(2)ADVANCED SETUP
(3)NAT
(4)ADD
(5) Druk op CUSTOM Server en deze ip adres ingevuld: xx.xx.xx.xx:51000

vervolgens bij external port start, external port end, internal port start en internal port end 51000 ingevuld
bij protocol heb ik zowel TCP/UDP..

Ik weet niet precies of ik dit goed gedaan heb, maar tot dusverre werkt het niet want het bolletje is nog steeds geel..

Hopelijk kunt u me hierbij helpen

mvg

Kevin
Gewijzigd door cornfed op 11 november 2010, 19:13
 
cornfed
Vul bij custom server niet een WAN ip adres in, maar het ip adres van de pc in kwestie. Dus 192.168.1.??
De poort hoef je ook niet erachter te zetten. (:51000)

Als Bitcomet inderdaad poort 51000 gebruikt, heb je de rest wel goed ingevuld.
En vergeet niet op "save/apply" te klikken als je klaar bent.

Ik heb je WAN ip adres gemaskeerd.
Gewijzigd door cornfed op 11 november 2010, 19:17
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kingbron
Hoi Cornfed,

bedankt voor uw snelle reactie, ik heb onderstaande stappen gedaan, maar Bitcomet geeft alsnog een geel balletje aan Sad

even een vraagje, is de IP adres van de custom server hetzelfde als de server IP adress?

hoe kan ik beide IP adressen vinden eigenlijk? want zoals ik het zie, verschilt het maar op 1 getal 192.168.1.?

en heeft windows firewall ook met de blokkering te maken??

bedankt voor uw moeite
 
cornfed
Ja, ik raak soms ook in de war...Het is al jaren geleden dat bij Tele2 zat...Wink

Bij Custom server moet een naam staan. Die kan je zelf verzinnen, Bitcomet1 bv.
Bij Server ip address staat het ip adres van de pc met Bitcomet.

Check op je pc bij het Netwerkcentrum -> Status weergeven wat het ip adres is van de pc. Dat moet in Server ip address staan.

En natuurlijk moet de firewall op je pc ook geconfigureerd zijn.
En check altijd of Bitcomet ook poort 51000 gebruikt. Je kan dat namelijk aanpassen in de instellingen.

Succes ermee....
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforward Bitcomet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
portforward davolink - linksys - NAS krijg ik niet werkend Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 13 okt 2011
Advertentie