obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Nieuw modem van Tele2 en alleen WEP beveiling
sterremuur19
Ik heb gisteren van Tele2 een nieuw draadloos modem mogen ontvangen van wege de lang geleden aangekondigde snelheidsverdubbeling. 1e aankondiging was van 14 januari 2010. Nu heeft dat modem alleen WEP beveiling en die is te kraken. Het lijkt erop dat dit een modem uit een restpartij is uit 2004. Van een nieuwe modem verwacht ik minstens WPA2 en een N snelheid.
Heeft iedereen zo'n oud modem gekregen bij zijn snelheidsverdubbeling of ben ik de enige?
Gewijzigd door sterremuur19 op 11 november 2010, 21:30
 
cornfed
Welke heb je dan gekregen? Een Davolink?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sterremuur19
Yes, een DV 2020.

Groeten Roel.
 
cornfed
Als WPA9(2) niet beschikbaar is, zit er nog een oude firmware op de router.
Reset de router naar fabrieksinstellingen en kijk of hij gaat updaten.

Als dat niet gebeurd, kunnen er maar twee mogelijkheden zijn:
* router is defect. Hij laat zich niet updaten.
* De update staat niet klaar op de Tele2 server.

Je moet dan bellen met Tele2.
Gewijzigd door cornfed op 12 november 2010, 09:08
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sterremuur19
Hallo, bedankt. We gaan vandaag over en dus even afwachten of er een update komt.

Roel.
 
jessie
Snelheidsverdubbeling? Hier niet hoor....
 
sterremuur19
Hallo,

Eindelijk het is gelukt. De snelheid is van 2,48 Mb naar 6,80 Mb gegaan. Tevens is het modem geupdated en kan ik de beveiliging instellen op WPA2.
Ik heb ook nog steeds al mijn mailadressen.

Conclusie Tele2 heeft woord gehouden en mijn snelheid verdubbelt zonder extra kosten. Waarschijnlijk bliijf ik nu nog een tijdje bij Tele2 hangen. De toekomst zal het leren.

Roel.
 
kobus1960
Grappige melding hoor, je bent blij, of niet????
Hier valt te lezen dat je tevredenheid niet zo is, vreemd of niet?
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! bericht 341 , 9 minuten later.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
sterremuur19
Als je 2,48 gewend bent en sinds vandaag is het 6,80 volgens mij ben je dan blij. Als je overstapt krijg je nieuwe mail-adressen en daar heb ik nog geen zin in vandaar.
Komt misschien wel als ze dwars gaan zitten, en dan ben ik zo weg dat heb ik al besloten.

Gr. Roel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw modem van Tele2 en alleen WEP beveiling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie