obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
tele2 router en itunes server gaat niet samen?
ralf73
Mensen,

Ik heb een Itunes server staan op een NAS. Deze kan ik heel mooi gebruiken als ik mijn pc via een kabel aan de router heb hangen. Zodra het via wifi gaat dan lukt dit niet, ik kan geen itunes server vinden.
Nu lees ik op allerlei fora dat dit iets te maken heeft met een instelling van de tele2 router waar je niet zomaar bij kunt. Ook heb ik her en der wat oplossingen gezien, maar ik heb het idee dat deze voor mij niet werken (of dat ze misschien voor anderen ook niet meer werken). Het zou iets van doen zijn met multicast dat niet toegestaan is (en dat daarmee het Bonjour protocol waar de Itunes server gebruik van maakt ook niet zou functioneren).

Nu kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben die een Itunes server wil hebben via wifi en een tele2 router.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor?

Ralf
 
cornfed
Koop een extra router en laat daar je eigen netwerk over lopen.
Dan fungeert de Tele2 router puur als leverancier van het internet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ralf73
Beste Cornfed,

Ik snap dat dit een oplossing is. Kun je je ook voorstellen dat ik dit een vreemde oplossing vind? Zoals ik het begrijp is een mogelijke oplossing het aanzetten van de multicast functie welke in de router aanwezig is. Dan is het toch sneu van het geld om zomaar een additionele router te kopen omdat het niet duidelijk is hoe deze functie aangezet moet worden..
 
kobus1960
Misschien zou het wat zijn voor Tele2 om gewoon een dom modem te gebruiken.
De kabelaars doen niet anders, wil je een netwerk, prima, koop je een router.
Ben je baas in eigen netwerk en alles werkt. TV? decoder erachter.
Zijn ze gelijk van alle gedoe af met updates, intrainen en vreemde firmware op
de Davolinks en Comtrends. Je kan ook teveel control willen hebben als ISP.
Ik bedoel dit in z'n algemeenheid in aanvulling op de post van Cornfed, die in wezen
dezelfde oplossing aangeeft.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Wat wil je hebben?
Tele2 interesseert het geen bal of Itunes werkt of niet.
Zolang je maar internet hebt en zij je geld krijgen, is voor hun alles in prima in orde.
Dan kan je wel bellen, brieven schrijven of protesteren, maar dat helpt toch niet.
Steek je energie/geld dan liever in oplossing waar je wel verder mee komt.
Gewijzigd door cornfed op 23 november 2010, 00:47
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tele2 router en itunes server gaat niet samen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie