obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Sony tv slaat uit met Tele2 afstandsbediening
cornfed
Vrijwel onmogelijk dat je decoder zelf de tv zo kan beïnvloeden.

Maar je weet toch wat je probleem veroorzaakt?
Anders eens een stukje ondoorzichtige tape plakken over het IR oog van de tv.
Als de afstandsbediening van de tv het niet meer doet, is alles OK.
Test dan je Tele2 afstandsbediening.
De tv mag nu geen problemen geven.
Dan weet je honderd procent zeker of de ir codes van de Tele2 afstandbediening het probleem veroorzaken.
Gewijzigd door cornfed op 13 december 2010, 14:13
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
anykey
Bedankt voor de tip voor de test. Ik ga dat vanavond gelijk even proberen.
 
anykey
Nou, je had het in eerste instantie al juist vrees ik. Als ik de ir sensor van de Bravia afdek, werkt Uitzending gemist en de Opnames goed. Ik kan alles normaal bedienen zonder dat de Bravia vast loopt. Ik heb overigens alle codes uit de lijst van Tele2 geprobeerd met allen hetzelfde resultaat. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is via de zoekfunctie de remote instellen. Ga ik morgen nog even testen. Ik vrees wel dat ik nu zo'n beetje in een patstelling zit. Zoals je al zei zal een andere remote hetzelfde doen. En dat is jammer want verder werkt Tele2 perfecto hiero. En laat ik nu net mijn eerste flatscreen hebben...
 
cornfed
Je hebt gewoon vreselijke pech.

En de oplossing kan alleen van Sony of Tele2 komen.
Ben bang dat dit niet snel opgelost wordt voor je.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Na wat googlen kwam ik op dit forum terecht, een verhandeling over Logitech
en problemen met knoppen, die AB's zijn instelbaar. Misschien brengt dit jullie
op ideeën? Vooral het laatste antwoord.
http://forums.logitech.com/t5/Harmony...m-p/513260
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
anykey
Mensen, heel erg bedankt voor de oplossingen en het meedenken. Ik zat als laatste redmiddel inderdaad nog te denken aan een universele remote. In de hoop dat zo'n ding - in decoder modus - de tv niet bedient. Ik denk dat het verder bitter weinig zin heeft om dit bij Tele2 of Sony neer te leggen. Ik verwacht geen nieuwe firmware voor problemen met een Sony Bravia....Pfft
 
cornfed
Er is een kans dat als je een universele remote koopt waarbij je ir signaal kan manipuleren, je met uitproberen het kan oplossen.
Maar die dingen zijn niet goedkoop en je weet niet of het lukt.

Ik weet dat je ook via een pc een ir signaal kan onderzoeken.
Je hebt een IR ontvanger/zender nodig (meestal via USB ) en de juiste software.
Je ziet dan grafisch precies hoe het signaal eruitziet. Je kan dat signaal dan ook gemakkelijk manipuleren.
Via Google moet je het een en ander wel kunnen vinden.
Gewijzigd door cornfed op 14 december 2010, 14:44
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
anykey
Thanx cornfed, ik ga ik eens googelen voor die IR sensor via de pc. Ik zat er inderdaad al aan te denken zo'n universele remote bij Mediamarkt aan te schaffen. Die doen niet zo moeilijk over retourneren. Want die Logitech dingen zijn erg aan de prijs om 'even te proberen'.
 
cornfed
Via een postorder bedrijf kan je wel zoiets probleemloos retourneren.
Je moet het wel weer verpakken 'als nieuw' als het terugstuurt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sony tv slaat uit met Tele2 afstandsbediening', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie