obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
maar 7.74 mb snelheid?
sunflower
Een paar weken geleden heb ik 2,5 week zonder internet, tv en telefoon gezeten doordat er met graafwerkzaamheden mijn kabel is geraakt. Er zijn meerdere monteurs van de KPN geweest en hebben binnen o.a. aan de draadjes gezeten.

Nu is mijn internetverbinding erg traag....7,74 mb downloadsnelheid en 0.66 mb uploadsnelheid.

Normaal moet dit 20 mb zijn. Bij de klantenservice wordt gezegd dat er een monteur langs kan komen maar daar moet ik wel voor betalen. ik heb al 2,5 week zonder internet, tv en telefoon gezeten met tig telefoontjes en de daarbij behorende kosten. En dan nu ook nog een monteur betalen voor iets waar ik niets aan kon doen.

Wat kan hier aan gedaan worden?
 
cornfed
Hoe ver zit van de centrale?
Met 20 Mbit moet je er haast in wonen...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sunflower
Ik woon er 400 meter vandaan.
 
kobus1960
Is er soms ook een kast of huisje verplaatst?
Als je als Tele2 klant die 20Mb (wonder) gehaald hebt en nu 7,74 is
er sprake van een infrastucturele wijziging bij jou in de straat/wijk.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Dat is niet ver.

Heb je de standaard dingetjes al gedaan?
Fabrieksreset router?
Alleen getest via kabel?
Hoe heb je getest?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sunflower
Ik heb de stekker van de modem eruit gehaald (10 sec) en er daarna weer in gedaan. Er zijn verder geen kastjes verplaatst in de wijk.

Ik heb getest met speedtest. Ik heb al eerder de klantenservice aan de telefoon gehad en die zeiden zelf al dat de snelheid niet was zoals het moest zijn.
 
cornfed
Als Tele2 zelf zegt dat je snelheid te laag is, wie ben ik om daaraan te twijfelen?

De oorzaak van je probleem lijkt mij duidelijk.
De oplossing ligt moeilijker.
Ik neem aan dat je alleen ADSL over de telefoonlijn hebt lopen. Je bent geen KPN klant?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sunflower
Ik heb inderdaad alleen ADSL over de telefoonlijn lopen en ben geen KPN klant. Ik durf niet zelf aan de draadjes te gaan rommelen omdat ik er te weinig verstand van heb. Tenzij iemand duidelijk uitlegt wat ik moet doen. Ik ben nl bang dat ik anders helemaal geen internet meer heb.
 
cornfed
Je kan zelf niets doen. De oorzaak ligt buiten je huis onder de grond.
Aangezien je geen klantrelatie hebt met KPN, kan je van KPN niet verlangen om naar je lijn te kijken of het te repareren.
Tele2 is nu verantwoordelijk voor de aansturing van KPN.
En alleen zij kunnen KPN de opdracht geven je lijn te laten controleren.

Bel nog maar eens met Tele2.
Normaal is de bedoeling dat je alleen voor de monteur betaalt als je thuis zelf niets goed hebt aangesloten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sunflower
De laatste keer dat ik Tele2 gebeld heb werd er uitgelegd hoe ik de draadjes moest verbinden. Maar dat ging zo snel dat ik het niet heb onthouden heb. Vandaar dat ik hoop dat er iemand hier is die het uit kan leggen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'maar 7.74 mb snelheid?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Beltegoed nog maar half jaar geldig Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 1 30 jul 2012
Advertentie