obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Niet werkende stand alone Internet radio via Wifiradio-portal.com
fcadon
Een paar weken terug heb ik een stand alone internetradio gekocht.
Configureren was een fluitje van een cent.
Draadloos netwerk laten zoeken, password invoeren en er is verbinding.
De tijd synchroniseren via internet werkt perfect.
Muziek streamen vanaf netwerk NAS gaat soepel.
Maar dan.......
De radio wil verbinding maken met het wifiradio-portal maar dat mislukt.
Er hoeven op de router geen poorten geopend te worden, als je browser de site opvraagt en je komt op de site zou alles moeten werken ( volgens de beschrijving en de helpdesk van de leverancier ).
Tot mijn verbazing werkt de internetradio bij een vriend wel!!!!! ( na netwerk zoeken en password invoeren ) In zijn router staan helemaal geen poorten open, hij is alleen klant van UPC.

Helpdesk van Tele2 geeft officieel geen ondersteuning maar ze vinden het wel heel vreemd dat het bij UPC wel werkt en bij Tele2 niet.

Op de Tele2 router heb ik poorten 1 tot 8000 UTP-UDP opengezet, helaas geen verbinding
OP de Tele2 router heb ik DMZ ingeschakeld voor het IP adres van de internetradio, helaas geen verbinding

Ik heb de website van Wifiradio/frontier gemaild voor eventuele poortnummers maar krijg hierop helaas ook geen antwoord, ook niet bij de leverancier ( verkopen het alleen Wink
Ik heb ook gezocht bij portforward.com maar kon ook hier geen poortnummers vinden.

Nu heb ik diverse posts hier gelezen en begrijp dat Tele2 bepaalde poorten heeft gesloten.

Wie kan mij verder helpen

Alvast bedankt
Frank
 
cornfed
Geef je zelf een statisch ip adres aan de internet radio? Zo ja, welke?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
fcadon
Nee, geen statisch ip adres, de radio krijgt er een via DHCP, zo werkte het ook bij die vriend.
Overigens heb ik ook de radio met een vast IP adres geprobeerd maar dat werkte helaas ook niet
 
cornfed
Normaal hoeft inderdaad geen poorten geopend te worden voor internet radio.
Daarom vindt je ook nergens handleidingen daarvoor.

Dus hij werkt wel prima op je eigen interne netwerk, maar niet via het internet.
Dan lijkt er op dat in de router bepaald verkeer tegengehouden wordt.
Zeker omdat hij wel werkt met een andere router (UPC).

De oplossing is moeilijker.
Of je vervangt de Davolink (Tele2 router) of je wisselt naar een andere provider.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
fcadon
Smile Dank je voor de snelle reactie, helaas was ik al bang voor dit antwoord.

De keus voor mij is moeilijk, vervang ik inderdaad de Davolink en is het probleem dan opgelost? of heb ik zometeen twee ( nutteloze ) apparaten in een hoekje staan?

Of inderdaad overstappen naar een andere ISP.

Nogmaals bedankt en een prettige avond.
groetjes
frank
 
fcadon
Dank je voor de tip.

Dan zal het in mijn geval een andere ISP worden, want ik heb ook telefoon.
 
cornfed
Of je moet wachten tot Tele2 het probleem verhelpt.

Tele2 kennende zal je daar wel heel lang op moeten wachten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
fcadon
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik ben bang dat dat snel gaat veranderen. Frown
Gelukkig zijn er nog meer internet aanbieders op de markt.
 
fcadon
Ik ben achter nog een paar gegevens gekomen
misschien kan iemand mij nu een beet verder helpen
De ondersteunde protocollen die de radio gebruikt zijn:

HTTP 1.0 Windows Media services
HTTP 1.0 Streaming Protocol
HTTP 1.1 Windows Media services
HTTP 1.1 Streaming Protocol

Worden deze door tele2 ook ondersteund of kan dit mogelijk ondersteund worden door een update van mijn Tele2 router
Of ik moet eens bij een vriend kijken waar het wel werkt of er misschien een update voor het apparaat bestaat.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet
Frank
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet werkende stand alone Internet radio via Wifiradio-portal.com', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
Welk radio of televisie station wil je er nog bij hebben? TV diensten : 73 31 dec 2016
Advertentie