obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
1e decoder krijgt geen verbinding.
luchanti
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal dagen geen verbinding meer met mijn 1e(hoofd) decoder in de huiskamer(nieuw model). Die op de slaapkamer doet het nog wel(de oude samsung). Volgens tele2 zou het aan de verbinding liggen. Dat lijkt me stug, want wanneer ik maar 1 van de 2 aansluit doet degene in de huiskamer het nog steeds niet. Wanneer ik de UTP kabel aansluit van de decoder in de huiskamer, dan gebeurt er niets op het modem. Wanneer ik de decoder van de slaapkamer aansluit, dan gaat het lichtje van LAN1 dan wel LAN2 branden. Iemand enig idee hoe ik dit weer aan de praat krijg?

Tevens heb ook ik problemen met de snelheid van mijn internet. Hiervoor is vandaag een KPN monteur langs geweest. Deze heeft alles gecontroleerd. Vanaf de wijkcentrale tot aan hier in huis. Bij de wijkcentrale word 15 mbps gehaald, maar in huis fluctueert het gigantisch. Van 1 mbps tot 14 mbps. Ze gaan nu de hoofdleiding vernieuwen. Dit gebeurt morgen en zou mijn snelheid moeten verhogen. Nu vond de monteur van KPN het wel vreemd, dat wanneer hij meet en dan via speedtest mijn snelheid bekijkt, de snelheden bij lange na niet gehaald worden.

Maargoed, mijn hoofdvraag is dus hoe ik mijn decoders weer normaal aan de praat krijg. Zit nu al 3 dagen zonder TV!
 
cornfed
Wat bedoel je precies met 'geen verbinding meer met de decoder'?
Zie je een foutmelding? Brandt nog wel het powerlampje? Is er nog wel een menu zichtbaar?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
luchanti
Decoder gaat aan en krijg groot Tele2 te zien. Met normaal opstarten krijg je dan: moment geduld aub. Daarna tvgids word geladen enz. Nu dat niet en blijft hij hangen bij Tele2 groot in beeld. Als ik op het modem kijk, brand er geen groen lampje bij de betreffende LAN aansluiting.
 
cornfed
Aangezien je beide LAN aansluitingen al getest hebt met de andere decoder, ligt het probleem niet bij het modem.
Waarschijnlijk is toch de decoder defect.

Je zal moeten bellen met de helpdesk.
Je hebt alle opties die je zelf kan uitproberen al gehad.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
luchanti
Daar lijkt het dan idd op... Hoopte op een klein wonder. Dan maar weer bellen met de HD en meteen een compensatie regelen.
 
cornfed
Hou ons maar op de hoogte van de ontwikkelingen.
Altijd interessant.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
luchanti
Heb net weer 30 min aan de telefoon gehangen met Tele2. Probleem lag aan een defecte kabel! Aangezien Tele2 geen lange UTP levert, moet ik deze zelf kopen en kan ik de kosten hiervoor verhalen bij Tele2. Deze zullen dan gecrediteerd worden op een van de volgende rekeningen.

Over mijn snelheid probleem zijn ze nog niet uit. Wel is duidelijk geworden dat het dus een hele onstabiele lijn is. Dit word morgen verholpen door KPN. We gaan morgen dus weer even uitgebreid testen!
 
cornfed
Dus je krijgt een gratis netwerkkabel van Tele2. Niet verkeerd.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
luchanti
Idd! Zelf ff doortrekken en nieuw stekertje erop en klaar! Nu hopen dat ze ook wat me de snelheid gaan doen!
 
Solver
Er zijn een aantal dingen die je gewoon zelf kan testen. Neem een UTP/Ethernet kabel waarvan je weet dat die goed is.

1) Verbind die met LAN1 en de SAMSUNG decoder. Krijg je nu wel beeld?
2) De dezelfde kabel in LAN2 en de SAMSUNG decoder. Krijg je nu wel beeld?

Indien je slechts op LAN1 of LAN2 beeld krijgt, dan is het niet onwaarschijnlijk dat de poort defect is. Indien je op beide poorten wel beeld krijgt, dan ligt het niet aan het modem of de SAMSUNG decoder.

Als de Samsung in beide gevallen beeld geeft, herhaal dan de stappen met de Amino. Indien in beide gevallen de Amino geen beeld geeft, is de decoder defect of niet (juist) geactiveerd. In dat geval kan Tele2 de activatie procedure herstarten. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen indien je voorheen 2 decoders had, en 1 vervangen is. Dan staan soms de oude gegevens nog in de Tele2 systemen.

Indien je in 1 van beide gevallen wel beeld krijgt met de Amino, kan je situatie gebruiken om de Amino aan te sluiten, en sluit je de Samsung gewoon op de andere poort aan.

Mocht je gebruik maken van HDMI, probeer dan ook eens via SCART of andersom. Krijg je dan wel beeld?

Schroom ook niet om gewoon even de kabels aan beide kanten er uit te halen en er weer in te doen. Soms blijkt dat een kabel gewoon los zit.

Met HDMI kabels kan het voorkomen dat deze geen goed contact maakt, en daardoor geen beeld geeft, terwijl de decoder wel blauw is. 'Ren' dan eens naar de winkel en haal een kwaliteitskabel om te testen.


Dan heb je al 80% gewonnen aan duidelijkheid Wink

Bij iedere veranderen even de Decoder resetten (van stroom/aan stroom).
Gewijzigd door Solver op 09 december 2010, 19:01
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '1e decoder krijgt geen verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Advertentie