obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
geen draadloze netwerkverbinding onder win 7
arnouds
Besten,

Ik heb 2 laptops onder win XP draadloos aan de Tele2 DV-2020 modem hangen. Nu probeer ik een laptop onder win 7 eraan te hangen en dat wil maar niet lukken. Angry Shock

Ik krijg de volgende mededelingen:
Beperkte toegang / Kan geen toegang tot dit netwerk krijgen / ... omdat het een onbekend (openbaar) netwerk is / Onjuiste IP configuratie

Ik heb McAfee firewall, maar uitschakelen ervan maakt niets uit.

Heeft iemand tip(s). Ik na ze niet onmiddellijk uitproberen (wel komende dagen), omdat ik de laptop niet bij me heb momenteel.

groet,
arnoud
 
kobus1960
Op het moment dat je online gaat krijg je een scherm waarin je netwerkkeuzes
moet maken, openbaar, thuis en werk/..... Dit veld annuleer je rechtsonderin.
Win7 zoekt een netwerkomgeving, maar dat is er niet.
Zo komt ie wel gewoon wireless online, kan je gewoon internetten.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
arnouds
Dat is nou het vreemde, dat krijg ik nergens te zien.
Als ik online ga, krijg ik meteen de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Als ik ipconfig onder 'dos' (al dan niet met /renew), zie ik wel dat er een verkeerd IP adres staat ingesteld, dat in niets lijkt op het IP van het modem. Als ik /renew, dat blijft ie 'hangen', er verschijnt dan niets meer, ook geen nieuwe dos-prompt.
 
kobus1960
Heb je Win7 zelf op die laptop gezet? Zo ja, sluit m even bedraad aan en laat
m updaten, misschien een driverfoutje. Je hebt dan zowiezo plm. 60 updates
van allerlei nodig.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
arnouds
Nee, het is een OEM versie van win 7.
Maar goeie tip, ik zal m inderdaad eerst even updaten via de kabel.
Dank je!
Smile
 
cornfed
Probeer eerst of je in beveiligde modus met netwerk wel verbinding krijgt.
Tijdens het booten moet je [F8] ingedrukt houden.
Kies dan in het menu de bovenstaande item.

Als het nu wel lukt, is toch een stuk software op je pc de boel tegen aan het houden.
Anders ligt de oorzaak ergens in Windows.

Staat je draadloze netwerkadapter in Apparaatbeheer? Zonder uitroepteken?
Staat de draadloze netwerkadapter wel aan?
Bij sommige laptops kan je die nog apart uitzetten/aanzetten via een knop/toets.
Staat je IPv4 eigenschappen op auto?
Zet eventueel IPv6 uit. Brengt soms problemen met zich mee. Het is nu toch niet nodig.

Als alles niet helpt, kan je terugvallen op een hernieuwde installatie.
Deinstalleer de netwerkadapter in Apparaatbeheer en start je pc opnieuw.
Windows zal daarna opnieuw gaan installeren en alles weer vers instellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
arnouds
Ik ga het proberen cornfed; heb de laptop nu niet bij me (gescheiden, staat bij mijn kinderen, je kent het wel).

Ik realiseerde me ineens, dat ik de laptop bij mij thuis wel probleemloos aan mijn Fritz!box 7170 heb gehangen, toen heb ik ook al een hoop Win 7 updates binnengehaald. MAar nogmaals, ik ga je advies uitproberen, ga een van de komende dagen weer bij mijn kinderen langs.

dank & groet,
arnoud
 
arnouds
Het is inmiddels gelukt, op een nogal aparte manier. Grin

Nadat handmatig instellingen aanpassen (o.a DNS server etc.) niet werkte, en aansluiten via de kabel exact hetzelfde probleem gaf (Onbekend netwerk, onjuiste IP configuratie), heb ik een laptop die wel probleemloos verbinding had met het netwerk letterlijk naast de nieuwe laptop gezet; na een seconde of 10, maakte de nieuwe laptop spontaan(!) en probleemloos verbinding zowel draadloos, als via de kabel die er nog aan hing. Beetje bizar toch?
 
cornfed
Inderdaad bizar.
Wat dit nu geweest is, is voor mij ook een raadsel.
Wel nu, het werkt..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen draadloze netwerkverbinding onder win 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Geen HD? TV diensten : 1 22 okt 2014
Advertentie