obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Zou een Fiberspeed modem met 1 of 2 Gigabit poorten niet welkom zijn
harry74
Kunnen grote providers niet een beetje mee met de Markt, vraag ik mij af.

Ik begrijp best dat er OEM modems gekocht moet worden tegen de meest goedkope prijs...en ook onderdelen.
Zit zelf in produkten die ook OEM zijn, maar ook mijn klanten blijven doorzoeken.

Er zijn toch wel modem producenten die Modems met VDSL2 kunnen leveren met Gigabit poorten... ?

Het is allemaal zo'n zonde modems met weer routers erachter, gewoon terug in de tijd...

Draytek Vigor 2750 VDSL2 Bijvoorbeeld, Dit modem is toch zeker een voorbeeld...
Gewijzigd door harry74 op 28 december 2010, 14:38
 
kobus1960
Tele2 gaat TOT 50 mb, dus waarom zouden zij investeren in dikkere modem/routers?
Slechts 15 % van de PC gebruikers bezit GB.
bv. Ziggo levert alleen het modem, wat je er achter hangt is voor jezelf.
o.a. Tele2 is een prijsvechter en dat merk je altijd wel ergens aan.
Ze jassen een bepaalde snelheid naar binnen, en dat is precies wat ze moeten doen.
Elke beetje computergebruiker hangt een leuke router achter z'n ISP product.
Simpelweg om alles in eigen hand te hebben.
Ik ben het uiteraard wel met je eens hoor Wink Alleen de klant niet als de prijs stijgt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
harry74
Klopt helemaal, maar in plaats van mensen een modem in hun strot te duwen.
Je kan ook het aanmeldings formulier laten bevatten (Vink aan, bij het afsluiten, eigen modem gebruiken ?)

Trouwens als ik zo'n modem zelf moet kopen, wil ik met alle liefde dit ook doorgeven aan mijn ISP, zolang ik op hun net zit mogen zij van mij part pingelen om er een login naam en wachtwoord in te zetten.

Zo kan ik zelf met de tijd mee gaan...
 
kobus1960
Tele2 wil alles in eigen hand houden, vandaar ook de verkachelde software
in die modems. Zelf een modem kopen en Tele2 laten pingelen?
Zouk niet doen Grin Da's wel heel technisch hoor Grin
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
sjeroen
Ik ga het proberen een eigen modem op vdsl Wink. zaterdag komt die binnen denk ik.Deze ga ik proberen aan de praat te krijgen http://www.routershop.nl/products/modems/draadloos/vdsl2/thomson-tg789vn-wl-vdsl2-wireless-n-modem-pstn-router-4xether-2xfxs-1xfxo-2xusb2-0.htm
Gewijzigd door sjeroen op 05 januari 2011, 20:02
 
kobus1960
We horen de resultaten graag hier!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
mastron
O dit kan erg intressant zijn!!
 
harry74
Ik heb deze modem op dit moment van KPN nog, daar ik Internet + Bellen + ITV van KPN heb t/m 10 Jan. 2011 dan zit ik dus bij TELE2 Dit modem is aardig maar heeft ook dezelfde problemen als alle anderen, veel problemen met Draadloos netwerk en het aanmelden.
Ook praat dit modem draadloos niet met alle N-Netwerk adapters, en of ingebouwde N-Netwerken waardoor de snelheid terug valt op 54 Mbps Shock

Er moet toch ook een mogelijkheid zijn tot zelf kiezen uit 1 of 2 Mogelijkheden, naast de standaard modem die je te bruikleen krijgt. (Wat voor Wereld leven wij ?)
 
harry74
Ik zou voor dit model gaan..

http://www.routershop.nl/products/mod...-2-vpn.htm

Dit modem heeft alles wat ik graag zou willen zien !!

Edit MOD; link aanklikbaar gemaakt
Gewijzigd door kobus1960 op 06 januari 2011, 10:58
 
kobus1960
Alvorens je ergens aan gaat beginnen, lees even dit topic door.
Er zijn wat (niet overkomelijke) flinke problemen. Davolink router vervangen
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zou een Fiberspeed modem met 1 of 2 Gigabit poorten niet welkom zijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Advertentie