obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
HTTP Downloads traag
KidKlimax
Hey,

Als ik via HTTP download is mijn snelheid erg laag. Deze blijft dan steken rond de 10 Kb/sec en stopt er na een tijdje helemaal mee. Ook kan ik geen stabiele verbinding met chat services (msn/irc) behouden, MSN klapt er elke 5 minuten uit en mijn lag op IRC is meestal 150ms en kan oplopen tot wel 20000ms en disconnect ook geregeld. Ook stoppen Youtube filmpjes geregeld in het midden met laden.
Torrents gaan (meestal) wel goed op private trackers (1-1.3 mB/sec), maar op public trackers is het ook niet fenomenaal te noemen (blijft steken rond de 400kB/sec, maar dit ligt denk ik aan de seeders). µTorrent geeft dan ook geen NAT/andere problemen aan. Speedtest geeft aan dat ik 12Mbit trek van mijn 20Mbit wat dus redelijk normaal is op 1km afstand van de (gedeelde) wijkcentrale.
Heb nog geen contact met de klantenservice opgenomen, want ik denk dat er lokaal gewoon iets niet pluis is, en dat kan je meestal het beste/snelste zelf oplossen.
Iemand een idee wat er loos is?
Gewijzigd door KidKlimax op 06 januari 2011, 19:30
 
cornfed
Welke Windows heb je?
Anti-virus en Adware scan al uitgevoerd?
De router als eens gereset?
Via WIFI of bedraad?

Enkele vraagjes..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
KidKlimax
OS X, en dus geen Anti-virus scan nodig (de trojans/virussen die er voor geschreven zijn doen voor zo ver ik weet niets met de verbinding). Mijn Windows bak heb ik nog niet werkend gekregen met de router, maar dit blijkt een driver issue te zijn (Geen een wifi verbinding werkt meer)
En via WiFi gaat het dus, via kabeltjes kreeg ik de eerste keer geneens een IP toegewezen (na de setup-wizard wel).
En aan resetten heb ik nog geeneens gedacht (stomme ik), zodra ik een paperclip heb gevonden update ik deze post.
 
cornfed
Welke ik adres krijgt dan de Apple?
Werk je met een statische ip adres?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HTTP Downloads traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Tele 2 Verbinding Na Verhuising ERG traag ( help ) Snelheid : 2 17 aug 2014
ADSL traag Usenet download Snelheid : 3 29 okt 2013
Advertentie