obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Verschil in meting naar centrale vanuit helpdesk
kobus1960
Dan heb je in mijn optiek reden tot onmiddelijke opzegging (als je dat al wil).
Je zit te ver van de centrale voor een fatsoenlijke snelheid met Tele2.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Hoekstrad
Is er ergens aanvullende informatie te vinden over die onmiddellijke opzegging aan de hand van de afstand?
 
kobus1960
Even de zoekfunctie gebruiken, je kunt even de HD bellen, rustig uitleggen wat je
bevindingen zijn, en bovendien wat een eerdere medwerker aan afstand opgegeven
heeft. Normaal lukt dat gewoon. Je eerdere gesprek met de HD is in grove lijnen
genoteerd en bij jouw klannummer gevoegd (zo hoort het tenminste).
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Die 1500 meter grens was uitsluitend voor VDSL. De huidige grens zit op 1200 meter.
TS heeft ADSL, dus daar zit geen limiet op.

Verder klopt het dat afstand geen argument is om het contract te beëindigen.
Met het aangaan van het contract heb je je daarmee akkoord verklaard.

Verder kan je mailen met Tele2 wel vergeten.
Je krijgt alleen een standaard mail terug met het verzoek te bellen met de helpdesk.
Verder kom je niet.


Het zeer lastig om precies te achterhalen wat de afstand is of hoe snel je modem intraint.
Die gegevens zijn alleen zichtbaar voor de helpdesk. Klanten mogen die gegevens niet inzien!
Wat de klant niet weet, kan hij ook niet tegen Tele2 gebruiken..!

De enige methode die redelijk werkt, is om een ander modem tijdelijk aan de lijn te hangen en te checken wat die aangeeft.
Internet en dergelijke is niet mogelijk ermee, maar dat hoeft daarvoor ook niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Hoekstrad
Ik heb antwoord!

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer ...., stuur ik u hierbij dit bericht.

Ik heb vandaag geprobeerd uw verbinding te testen, helaas was uw modem offline. Mogelijk staat deze uit, anders is er mogelijk sprake van een fout in de aansluitsituatie of van een storing.

Uitgaande van een aantal andere verbinding op hetzelfde deel van de wijkcentrale verwacht ik een fysieke lengte van 1500 tot 2000 meter naar de wijkcentrale. Zonder meting kan ik hier niet volledig zeker van zijn. In ieder geval zal een snelheid hoger dan 6000Kbps met een dergelijke afstand wel mogelijk moeten zijn.

Ik adviseer u allereerst de aansluiting bij u thuis te controleren. Het modem dient aangesloten te zijn bij het punt waar de telefoonlijn uw huis binnenkomt. Let u er daarbij op, dat u het modem aansluit met een korte telefoonkabel (maximaal anderhalve meter) en zonder splitter.

Als de snelheid ook dan nog te laag is, verzoek ik u nogmaals contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Een van mijn collega's kan dan nog een aantal controles uitvoeren, en indien nodig een storing melden.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
 
Hoekstrad
Gekke vind ik vooral dat mijn modem niet te bereiken is, hij staat gewoon aan en de lichten staan op groen Smile
 
cornfed
Je kan niet naar 192.168.1.1 surfen? Ook niet met een andere browser? Firewall uit?
Fabrieksreset al geprobeerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Hoekstrad
Nee, thuis heb ik geen problemen, kan gewoon op de modem komen. Ik bedoelde dat het mij verbaast dat Tele2 hem niet kan bereiken Smile
 
kobus1960
De communicatie bij de Helpdesk gaat hier wederom letterlijk én figuurlijk mank!
Met het klantnummer en/of adres kunnen ze je modem bekijken, dit gaat alleen
niet via 192.168.1.1, dit gaat via het jouw toegewezen ipadres waar je op internet
zeg maar, je persoonlijke IP adres. Als jij gewoon online bent en men kan jou niet
bereiken zou dat inhouden dat Tele2 z'n/haar database niet in orde is. En daar
zou het probleem weleens kunnen zitten. De splitter moet er tussenuit na de
nummerportering, dus zodra je eigen nummer goed werkt. Het gemier over een
meter meer of minder beinvloedt je snelheid niet. Zolang het maar geen meterS
worden. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Tele2 kan de intainwaardes ook uitlezen aan de DSLAM kant (centrale).
Dus alle info is beschikbaar.

Als je niet tevreden bent met de snelheid moet je toch maar een storingmelding maken.
Tele2 geeft zelf aan dat dat de volgende stap is.
Dan begint een troubleshoot en als dat niets uithaalt wordt waarschijnlijk een monteur op pad gestuurd voor je.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verschil in meting naar centrale vanuit helpdesk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
scart naar din? kabel Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 16 jun 2014
ddns Synology nas verwijst naar pagina Davolink modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 10 21 feb 2014
Over naar Online.nl Algemeen : 3 12 nov 2013
Advertentie