obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 modem vs Panasonic KX TG7222 DECT telefoon
Soldaat
Hallo,

Wij hebben al enige tijd de Tele2 draadloze modem en een Panasonic KX TG7222 DECT telefoon. Sinds wij deze telefoon hebben, is er het volgende probleem:

Wanneer wij bellen, of gebeld worden, valt het internet er direct af. Onder het telefoongesprek komt het internet soms terug, maar zodra je weer ophangt, valt het internet er weer af. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit komt, maar weet wel dat dit erg iritant is. Nu we ook interactieve televisie van Tele2 hebben, valt niet alleen het internet uit, maar ook de televisie!

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, want dit is absoluut niet leuk meer..

Groet,
Soldaat
 
cornfed
Heb je een ADSL splitter aangesloten?
Zo ja, kijk dat eens goed na. Je probleem komt vaak voor bij verkeerd om aangesloten splitters.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Soldaat
Bedankt voor je tip! Ik ga het e.a. bekijken en laat hier weten of het daarmee opgelost is.
 
Soldaat
Ik begrijp het nog niet helemaal goed..
Wat moet ik precies wijzigen bij mijn splitter?

Zie deze foto van mijn splitter: http://img210.imageshack.us/img210/84...003656.jpg
 
cornfed
Je hebt twee kabels direct op je ISRA punt aangesloten. Dat is niet correct.
Er mag NIETS tussen je modem en je ISRA zitten.
Als je geen analoge telefonie meer hebt (PSTN) dan kan de splitter ook weg.
Het modem zit dan direct aangesloten op het ISRA.
De telefoons worden dan uitsluitend aan het modem aangesloten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Soldaat
Ik begrijp zelf eerlijk gezegt niet goed hoe dit op te lossen is, en hoe je het precies bedoeld, maar vanavond zal ik iemand vragen die dit ongetwijfeld wel begrijpt.

Bedankt voor je hulp! Ik hoop dat dit de oplossing gaat worden..
 
Soldaat
Ik heb het even 'opgesomt';

PROBLEEM

1. 2 kabels direct op ISRA punt aangesloten - Hoort niet.

2. Er mag NIETS tussen modem en ISRA zitten.

3. Geen analoge telefonie (PSTN)? - Splitter kan weg.
De modem is dan direct op ISRA aangesloten.
En telefoon(s) worden dan aan modem aangesloten.

Mijn vervolgvragen:

1. Wij hebben hier thuis wel 2 DECT telefoons van Panasonic, maar hoe kan ik zien of wij nog PSTN hebben of niet?

2. Klopt het, dat als wij alles goed aansluiten, onze internetsnelheid omhoog gaat en er geen storing meer tussen telefoon en modem is?


Ik ben benieuwd!
 
Soldaat
Dank Gilex,

W.b. de telefoonlijn op de modem.. Dit zijn alle kabels die in mijn modem zitten:

http://img266.imageshack.us/img266/25...03655d.jpg

Zwarte: Internetkabel naar TV decoder van Tele2
Gele kabel: Internetkabel naar boven, voor LAN-aansluiting (Hoort eigenlijk in LAN 3 / 4)

Grijze kabel, dit is toch ADSL iets? of is dit de telefoonkabel?

Ik ga vanavond de modem rechtstreeks op de ISRA aansluiten. Dit moet d.m.v. kabels aan elkaar knopen? Want er zijn geen stekkers o.i.d. te zien om in te pluggen.
 
Soldaat
Degene waarvan ik dacht dat die het wel zou weten heeft geen idee hoe de splitter weggehaald moet worden. Heeft iemand ergens een uitleg om het e.a. te realiseren? Dit zou mij erg helpen! Ik heb namelijk ook geen idee hoe ik de modem nu rechtstreeks op de ISRA moet krijgen.
 
cornfed
Eerst is het van belang voor ons om te weten waar die ronde grijze kabel die uit je ISRA punt komt naar toe gaat.
Gaat die naar andere vertrekken om de telefoons aan te sluiten?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 modem vs Panasonic KX TG7222 DECT telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie